Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

Mela78 skrev 2011-07-01 21:30:30 följande:
    Man kan även reagera på e-ämnen som är baserade på soja/baljväxtsläktingar: e 410-414 och 417
    okis man lär sig något nytt varjedag :)
  • Maddisen80
    annakoh1209 skrev 2011-07-02 12:06:44 följande:
    Hej
    jag var i mora i onsdags precis som planerat

fick reda på att sonen hade nya allergier

Hund
    Katt
    häst
    mjölk
    myggor
    kvalster
    röda bär
    päron
    äpple

Han hade högst siffran på katt,mjölk,hund o häst
    usch de var mycket han är allergisk mot
  • Maddisen80
    Allrona skrev 2011-07-05 18:01:47 följande:
    Jag hittade äntligen oatleys pinnglass i en butik här i staden
    Hej jasså har du  hittat quatlys pinnglass de borde jag kolla upp i affärerna här.
  • Maddisen80
    Chabolina skrev 2011-07-08 15:01:33 följande:
    Hej! Jag undrar om Vårdbidrag. Vi har en kille som har mjölk ( har haft anafylaktisk chock), soja, vete, ägg, alla färgade grönsaker, äpplen, päron, stenfrukter mm. Vi smörjer och smörjer:). Han har även cp-skada och är lite sen i utvecklingen. Hur mycket Vårdbidrag har ni för era allergier? Vi hoppas på ett Vårdbidrag.
    Hej jag försökte få bidrag för att jag har ibs,tål inte jordnötter,mjöl,vete,vetemjöl,mjölkprotein och dietisten och läkaren skrev intyg och hjälpte mig att formulera brevet men de avslog de på försäkringkassan för de var inte tillräckligt  ,sen sa dietisten att dem ska protestera för fkassan vill inte ge bidrag mer. Men du kan ju försöka söka.
  • Maddisen80
    t0va skrev 2011-07-09 22:26:13 följande:
    kan det ha varit handikappersättning du sökte, det kan man få ifall man har extra kostnader pga. sitt funktionshinder. 
    Kavat skrev 2011-07-09 13:42:56 följande:
    Skönt om det funkar!   Var bara uppmärksam på om det blir sämre. Ofta påminner ju symptomen om mjölksymptom, men inte alltid.
    Vi har kört på och gett ca 1 portion nu de senaste dagarna och jag ser inga symtom alls. Idag bajsade han jättelöst visserligen men jag gissar mer på att det är för att han försökte dricka upp sjön när vi har badat de senaste 3 dagarna. Fattar inte varför han ska dricka vattnet. 

Hade tänkt prova pyttelite havre igen och se om det blir något, blir sista innan förskolestarten för om 2 veckor åker jag och junior på lite semester och sen är det bara 1 vecka hemma innan nästa semesterresa och sen börjar han. Helt otroligt så fort tiden går.

Idag var vi på ett till barnkalas också, den mamman hade helt glömt att theo har allergier men jag räknar inte med att de ska kunna ordna något åt honom heller. Så när de andra åt tårta fick han vattenmelon, tror han var den nöjdaste av barnen. Sen blev det grillad korv och där hade de en sort han kunde äta. Korv går alltid hem :D  
    Hej ja de var handikappsersättning fkassan sa att jag skulle  söka på de, vart ska man söka om ekonomisk ersättning ?=
  • Maddisen80

Hej jag är inlagd på psykakuten ,jag fick skriva upp allt jag inte tål  de är rätt mycket eftersom jag har ibs med

• Maddisen80
    YayasMami skrev 2011-07-12 11:42:22 följande:
    Javisst, det är FK du kontaktar
    Hej okis för fk sa att jag skulle ta enkäten med handikappsersättning men de stämde ju inte, men jag fick avslag ändå
  • Maddisen80
    t0va skrev 2011-07-12 12:55:45 följande:
    Men vårdbidrag kan man bara få för barn, inte för vuxna så för dig är det handikappersättning som gäller och det kan vara jättesvårt att få något alls. Har man andra funktionshinder än allergi så ska man skriva upp det med, för allt som gör att man får merkostnader ökar chansen att man får ut något alls. 
    Hej jo men jag skrev ju upp alla funktionshinder med + allergin men blev nekad ändå
  • Maddisen80
    t0va skrev 2011-07-12 20:18:00 följande:
    jo, det är som sagt jättesvårt att få ersättning idag, jag har vänner som knappt kan röra sig själva och har höga kostnader pga. att de behöver specialmat, specialkläder, hjälpmedel de måste köpa själva osv. och de får bara ut en pytteliten summa mot vad de lägger ut. 

Vet att det har funnits ett litet företag som erbjudt sig att hjälpa folk att skriva ansökan om handikappersättning mot att när man får bidraget så tar de en viss summa men får man avslag så kostar det inget alls. Kan se ifall jag hittar dem. Är en nätvän till mig som startade upp den firman.  
    Hej  jo dietisten sa att de är jättesvårt att få ersättning  pågrund av allergi ,handikapp mm
Svar på tråden Allergitråden