Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

Hej jag köpte en gel salva mot munntorrhet idag ,så läste jag innehållet så stod de att de innehåller mjölkprotein och ägg hur kan de ha de i tandsalva?

• Maddisen80
    t0va skrev 2011-06-16 13:41:28 följande:
    Ja det kanske ger en effekt, finns väl mjölk i endel tandkrämer också om jag inte minns fel. Om man ska göra saker som ingen är allergisk emot så skulle det ju inte bli något kvar alls.
    Hej nä de har du så rätt i de har jag inte tänkt på
  • Maddisen80

Hej jag var på max och åt i stockholm i onsdags de hade gluten och mjölkfritt bröd de tycker jag är jättebra

• Maddisen80

jag får dricka risdrycken nu måste sluta med soja eftersom de är baljväxter  de sa dietisten och sojamjölk som är så gott

• Maddisen80

Hej när jag åkte til timrå för 12 dagar sedan blev jag stoppad för att jag hade mjölkfritt smör med trots att jag hade blivit lovad av sas om jag har intyg att jag inte tål gluten och mjölk så skulle jag få ta med mig ändå och då hämtade hon en annan vakt och han sa att de gick bra, jag ska flyga hem på måndag hoppas att de går bra

• Maddisen80

Min dietist sa att sojamjölk att de innehåller baljväxter de visste inte jag de vill inte han att jag ska äta eller dricka eftersom jag är känslig mot de med.

• Maddisen80
    Mela78 skrev 2011-07-01 20:15:15 följande:
    Tål du ris? Finns rismjölk eller risdryck som det egentligen heter. Om du är känslig mot sädesslag har jag för mig att man kan reagera på Ricedreams risdryck, finns andra sorter som ska gå bra vid känslighet mot sädesslag.
    Vet inte om jag tål risdryck men man kan ju prova ,men hur är de med quatly havredryck?
  • Maddisen80
    Mela78 skrev 2011-07-01 20:25:47 följande:
    Den är helt ok också, min dotter föredrog den framför risdrycken. Hade helt hunnit glömma bort den. Den ska även vara ok för glutenintoleranta. Finns Oatly iMat, motsvarighet för matgrädde, som är en mycket användbar produkt. Inte vispbar med blir god i mat. Och det bästa istället för mjölk i kaffe och te enligt mig.
    Hej tackså mycket för tipset då ska jag ha havregrädde i maten
  • Maddisen80
    Kavat skrev 2011-07-01 20:59:14 följande:
    Sojabönor är en baljväxt.
    Maddisen80 skrev 2011-07-01 20:16:48 följande:
    Vet inte om jag tål risdryck men man kan ju prova ,men hur är de med quatly havredryck?
    Oatley havredryck kan man reagera på om man är känslig mot vete.

Carlshamns risdryck är spår av sädesslag. Annars använder vi mycket kokosmjölk här hemma istället för grädde.
    kokosmjölk de kan man ju ha ,tackså mycket för tipset
  • Maddisen80
    tes 75 skrev 2011-07-01 21:10:22 följande:
    sojaböna är ju en baljväxt, en av de allra mest allergiframkallande baljväxterna.

hej okis tackså mycket för tipset
Svar på tråden Allergitråden