Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

Tibell skrev 2011-02-21 16:02:39 följande:
    Eli : Usch och tvi =( Han han reagerat med kräkningar förut ? Får hoppas att det inte är magsjuka...

Mama Law : STORT lycka till <3

Lilla hönan här hemma är fortfarande kass i astman. Idag fick vi åka in..igen. Inhalera ventolin 2x2 och tillslut fick vi upp syresättningen till 97%.
    Det känns som att "veteprickarna" försämras och har spridit sig till näsan. Så frågan är om hon får i sig något knas som vi inte vet om. Vi vet ju att astman blir sämre med vete...hmm..
    På med dektektivmössan och fram med förstoringsglaset *suck*
    Inte roligt att hon fick åka in igen ,vilken otur ni har :/ Hon få krya på sig
  • Maddisen80
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 16:02:07 följande:
    Hej,

Celiaki är ju egentligen ingen allergi, men någon som har kunskap?

Vi blev snabbt skickade på blodprov för celiaki i dag. Men när jag läser på celiaki.se så skall man ju ta ett prov från tunntarmen. Men räcker det med blodprov?
    Mig tog de bara ett blodprov på. För de ville göra en gastroskopi med ,men då skulle jag ha äta gluten i 3 månader och de kunde inte jag för jag sket på mig .Så har ätit glutenfritt 1 och ett halvt år
  • Maddisen80
    SmillaMilla skrev 2011-02-22 17:31:15 följande:
    Maddisen80 skrev 2011-02-22 17:29:34 följande:
    Mig tog de bara ett blodprov på. För de ville göra en gastroskopi med ,men då skulle jag ha äta gluten i 3 månader och de kunde inte jag för jag sket på mig .Så har ätit glutenfritt 1 och ett halvt år
    Tack för era svar. Hoppar in i celiakitråden för fler frågor.
    Varsegod ;:)
  • Maddisen80
    ELI 79 skrev 2011-02-23 01:31:26 följande:
    Nu är vi hemma! Lång kö på akuten. Bo fick vänta 2 1/2 timme. E satt först blixt stilla i 45-60 min, orkade knappt ha ögonen öppna. Sedan somnade han i min famn och sov 1 1/2 timme. Ni som vet hur han brukar bara vet att han i friskt tillstånd skulle varit högt och lågt där annars..

I vilket fall som helst så hade han 40 graders feber när vi väl kom in, magsjuka (såklart) OCH öroninflammation. Blev väl gör mkt för honom. fortsätta peta i honom vätska och hoppas på det bästa!

Tack för stödet!
    Han får krya på sig ,de är aldrig roligt med lång kö på akuten och sitta och vänta. Men nu vet ni vad de är för fel iaf.
  • Maddisen80
    ELI 79 skrev 2011-02-23 11:35:12 följande:
    Han har inte fått nåt för öroninflammationen för de ger ju inte gärna antibiotika mot otiter nuförtiden och jag vill helst inte att han ska ha det heller om han inte absolut behöver. Får ge honom lite ipren mot det onda kanske. Febern är nere på 38 grader i dag. Han är piggare. Han sov till kl 10 men sedan ville han ha frukost. Han drack en mugg (ca 1½ dl) saft och ett halvt rån.
    Har haft 2 diarréer i dag.

Ska åka iväg till stan nu och handla lite vätskeersättning och lite blåbärssoppa och sånt där tänkte jag...

De kan säkert ta elstatus och Hb om jag ringer men nu v erkar han ju piggare så jag avvaktar lite till, annars ringer jag i morgon.
    Vad bra att han börja bli lite piggare. Jag har luftvägsinfektion de ger dig helst inte penicillin för så fick nässpray.
  • Maddisen80

Jag köpte gluten och laktosfri bearnaissås och ändå fick jag diarre och svettningar vad kan de bero på , kan de bero på att jag har ibs eller är de nåt ämne i som jag inte tål ? Fick värdens magkramper med som varade i flera timmar.

• Maddisen80

Hej i lördags var jag på kinarestaurangen och jag frågade om biff och bambuskott men de var vetemjöl idet ,men förra gången jag beställde sa en att de inte var det men fick ont i magen när jag åt de då men tänkte inte så mycket på de ,men i lördags åt jag ris och kycklingfile på kina de ända jag kunde äta.

• Maddisen80
    mithrandil skrev 2011-03-01 11:39:53 följande:
    Jaha, då var det bekräftat. Lillan svarar inte på airomiren och hon har fått en dubbelsidig öroninflammation. Stackars barn! detta är 8e dagen och hon bara drabbas av fler och fler sjukdomstillstånd. Nu har hon iaf fått penicillin så nu hoppas jag verkligen hon är bra igen om ca 3 dagar. Fick även pulmicort utskrivet då airomiren inte gör vad den ska. Får ge dubbeldos varje gång och hon blir knastrig redan efter 1tim. Barnakuten i halmstad sa att jag inte skulle ge henne något av pulmicorten förrens hon undersökts av en barnläkare. Varför räcker det inte med läkaren på vc? Så nu är vi snart påväg till barnmott. Herregud, har varit till läkare med henne 5gånger redan, tror inte sonen varit hos läkare hälften av alla gånger hon varit där. älsklingen87: Hur går det med rumpan? Hoppas hon ser lite bättre ut idag!
    Vad jobbigt att åka fram och tillbaka till läkaren men hoppas att de gick bra på barnmottagningen.
  • Maddisen80

Hej jag läste på innehållsförteckning på oliver som svärmor hade köpt åt mig de innehöll pasta man lär sig alltid något nytt.

• Maddisen80
    mithrandil skrev 2011-03-23 21:39:37 följande:
    Ja, på vår förpackning står det mjölkfri med röd text. paketet är blått.
    men vad jag har förstått är det väl bara den vi har och carlshamns som är mjölkfria?
    hej nu har dem ju alpro soja smör med de är ju mjölkfritt
Svar på tråden Allergitråden