Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

När jag låg inne på psyk kom hem i onsdags då hade jag sagt att jag iinte tål mjölkprotein eller vete, då gav de mig en chokladpudding med skummmjölk i så jag gav den till en annan patient .

• Maddisen80
    Sousafon skrev 2011-07-16 19:46:49 följande:
    Det lät inte så genomtänkt av dem... Hoppas att du mår bättre nu.
    Jo jag mår lite bättre ska träffa en ssk på psyk på tisdag hon är underbar-

Nä de var inte så genomtänkt av dem :(
  • Maddisen80

Hej jag ska ju till ersta sjukhus på måndag då åker jag x2000 från hässleholm -stockholm 5.57 de är första klass då frågade jag om de kunde fixa gluten och mjölkfri frukost och de kunde dem de är ju jättebra :)

• Maddisen80
    Miralicia skrev 2011-07-23 22:15:41 följande:
    En del av sorterna innehåller mjölk och en del har det inte, så läs innehållsförteckningarna. Det är ju inte helt totalt garanterat mjölkfritt eftersom de inte är märkta som mjölkfritt, utan teoretiskt skulle det kunna förekomma små spår eftersom de tillverkas i samma lokaler de med och de utan mjölk. Men risken för kontamination är förmodligen väldigt liten eftersom de utan mjölk inte är märkta med att de skulle kunna innehålla spår av mjölk.
    Hej okey tackså mycket för tipset
  • Maddisen80
    LokesMammi skrev 2011-07-24 16:17:37 följande:
    Hur vet man om ett barn är allergisk mot damm/kvalster/pollen?
    Min son på 6mån har nyst mycket sen han föddes. Tycker han nu gnuggar sig mycket i ögonen. Inte som "jag är trött o gnuggar mig i ögonen" gnugg. Utan som att han kliar sig.
    Har nu bestämt mig för att vi ska dammsuga o damma ofta och bädda rent våran o sonens säng ofta! Vi sköljer hans ögon morgon o kväll!
    Jag vet inte om de gör de på små barn men på mig tog de blodprov , jag nös,var snuvig,klia mig i ögonen i 2 år innan jag sökte läkare då visade sig att jag hade hög dammm och kvalster och pälsallergi .
  • Maddisen80

Hej igår var jag ju i stockholm och skulle äta,gick och kolla på restauranger en  restaurang hade gluten och mjölkfri tomatsoppa så himla dyr men men  det var gott iaf den kostade 79

• Maddisen80

hej jag tål inte bearnaissås fast dem säger att de ska vara gluten och mjölkfritt men kanske fettet jag inte tål ?

• Maddisen80
    Mela78 skrev 2011-07-29 20:47:30 följande:
    Vilken beasås är det du syftar på? En bea gjord enligt orginalrecept innehåller smör och därmed mjölkprotein.
    lohmanders,eriks lagerstet , pizzeriornas
  • Maddisen80
    LokesMammi skrev 2011-08-03 19:42:41 följande:
    Goggla. Alla nötter är inte nötter! Mandel är ingen nöt, jordnöt är ingen nöt, kokosnöt t.ex. Jag tål inte jordnötter men alla andra nötter tål jag!
    Jag tål inte heller jordnötter men läkaren sa att jag även ska undvika andra nötter med .
  • Maddisen80
    LokesMammi skrev 2011-08-03 21:14:19 följande:
    Ok. Ja det har ingen sagt att jag behöver göra. Inte vad jag minns iaf eftersom jordnöt inte är nöt...... Svårt! =)
    jordnöt är en baljväxt har jag hört , men jag verka ha någon annan allergi med för när jag äter får jag ont i tungan och mer i halsen.
  • Maddisen80

Grr jag hittade en tomatsoppa de står att de är tomatpure,vetestärkelse,smör,socker,muskotblommextrakt så ringde jag findus de innehåller både gluten och mjölkrpotein den som är i glasburken :(((

• Maddisen80

Hej jag ska ju göra magsäckop om några månader då ska jag dricka  dietpulver 2 veckor före och jag tål inte gluten och mjölkprotein och de enda jag har hittat som jag har haft innan är fitmeal är de någon annan som vet något annat för de var en som sa sophiakuren i en annan tråd men de är laktosreducerat skummjölkspulver

• Maddisen80

Är det någon som har recept på soppa
    Det får inte vara vete/vetesträkelse,mjölprotein,lök,kål och inte mjölkprotein inte majs eller ärtor

• Maddisen80

Är det någon som vet vad de finns för mer gluten  och mjölkfria dietpulver jag vet bara fitmeal  och finns de någon näringsdryck som är mjölk och glutenfri ?

• Maddisen80
    tes 75 skrev 2011-08-15 21:14:36 följande:
    det finns näringsdrycker som är mjölk- & glutenfria som man kan få via dietist. vad jag vet.
    Jag ska prata med min dietist när han kommer tillbaka 1 september eller så kan jag prata med läkaren imorgon när han ringer ang blodsvar.
  • Maddisen80

Har ni testad gluten och mjölkfria muffins med äpple inuti och kanel smakar jättegott om man tinar i micron

Svar på tråden Allergitråden