Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Allergitråden

SmillaMilla skrev 2011-03-24 07:28:42 följande:
    God morgon!

Nu far vi till akuten för att träffa hudläkaren. Fick prata med en helt fantastisk sjöterska som ordnade så att vi fick komma dit och ta proverna. Håll tummarna! 
    lycka till och hoppas att de gå bra.
  • Maddisen80
    SmillaMilla skrev 2011-03-24 09:21:50 följande:
    Nu är provet taget. Skulle ta 6 veckor men läkaren lovade att skynda på det. Men hudläkaren sa att han var säker på att det var DH och att det skulle behandlas med medicin (samma som mot spetälska) och glutenfri kost. Men han skulle diskutera det hela med barnläkaren. Hoppas nu att vi kan börja snabbt.
    Det är ju bra att ni har fått tagit prover :)
  • Maddisen80

Är de någon som har fikat på arlanda undrar om de finns nåt att fika där för de som är allergisk för jag ska flyga till sundsvall 15 juni -27 juni ,jag har 2 tim 25 min väntetid när jag åker upp

• Maddisen80
    Angel Gbg skrev 2011-04-04 18:21:38 följande:
    Arlanda har inte mycket att erbjuda... Max, 7 Eleven, Waynes, McDonalds och 2restauranger på skycity, Olearys och ett franskt café är väl ungefär "it". Inget som passar en allergiker om du inte kan fika på Waynes som ofta har glutenfritt och "laktos"fritt (brukar vara mjölkfritt). Ta med är det enda jag kan rekomendera...
    Hej tackså mycket för tipset de är jättebra tips :)
  • Maddisen80

Hej jag ska ju flyga den 15 juni upp till s-vall från malmö så nu har jag ordat med intyg  att jag är glutenallergiker och mjölkproteinallergisk så jag får ta med mig fika på flyget :=) annars får man inte det.

• Maddisen80
    Jaramla skrev 2011-05-09 20:58:14 följande:
    men är det sant? till barn får man ju ha med sig barnmat oavsett men man måste alltså ha intyg? alla flygbolag eller bara något särskilt?
    Hej de är sas jag ska flyga med de säger att man inte få ta med sig fika på planet egentligen så fick skaffa ett intyg
  • Maddisen80
    Allrona skrev 2011-05-24 14:12:41 följande:
    Kom på att jag tror någon av Lohmanders innehåller mjölk, det var nog bara den vanliga bearneisen som jag kunde äta? Det är ju iof två år sedan så det kan ju ha ändrats.
    Jag såg nu att cafe de paris såsen innehåller smörarom så du har helt rätt.
  • Maddisen80
    LillSkruttet skrev 2011-05-24 16:39:50 följande:
    Så, nu har jag pratat med läkaren.....

Han ordinerade nya blodprover, den här gången ska det kollas för vete, havre, råg och majs.
    Vad gäller andningen skulle vi öka Pulmicorten några dagar till 2 x 3, samt Airomiren 2 puffar åt gången med 10-15 minuters mellanrum för att få ordentligare vidgning av luftrören. Singulair fortsätter vi med.
    Han trodde inte andningsproblemen kom sig av ev pollenallergi. Dock kunde han inte utesluta att det är en allergisk reaktion mot något av födoämnena, ex vete.

Om andningen blir sämre, eller inte nämnvärt bättre av ökade inhalationer ska vi åka in halvakut till barnakuten då Leonard bukandas och har indragningar mest hela tiden. Han kunde då få inhaleras inneliggande ett tag för att se om det gick att få luftrören "rena". Vi skulle också höra med akutläkaren om han kunde ringa ner vår allergiläkare för då kunde även han lyssna på honom.

Dietisten stod vi i kö till enl läkaren. Jag skulle dock be om hennes nummer när jag kommer in för Leonards provtagning på torsdag, så skulle jag ringa och ligga på lite om en tid.

Nu känns det som vi har en handlingsplan. Förhoppningsvis ordnar det upp sig nu.
    Hej vad bra att de ska ta mer prover  och kolla upp de ordentligt så du vet vad de är som är fel .
Svar på tråden Allergitråden