Kavat skrev 2011-02-04 10:48:13 följande:
*Håller för öronen*
Får du ledvärk av majs?
Jag har ju kommit fram till att jag får klåda på benen av majs. *Erkänner tyvärr*

Och magen blir knas.
Hoppas ju att det är övergående. Mindre mängd verkar funka. Har haft ont i höfterna igen (samma som gluten) men är också förkyld... Så trodde det varit det eller att jag fått i mig minimalt med gluten... Får se hur jag gör, i går glömde jag av mig och redde sås på Maizena... Optimist ja, visst...

ja, hela mitt system blir alldeles uppochned av majs. och av mjölk. nu när jag tagit bort de två livsmedlen ur min kost är jag nästan beredd att säga att jag har feldiagnosticerad IBS & fibromyalgi! trots att jag sover minimalt per dygn (som man ju gör med två småbarn) så SOVER jag nu när jag sover till skillnad från den dvala jag alltid befann mig i förut om nätterna, & jag är pigg & alert om dagarna utan "hjärndimma" & annat.
Häromdagen åt jag en näve gott&blandat, & mådde därefter "fibrodåligt" med hjärtklappning, ont i händer & handleder, fick svårt att tänka, bökig & lös mage. och jag är säker på att det inte var vetet i godiset, för vete reagerar jag på med illamående & gaser (och lös mage) "bara". liknande som efter gott&blandat-händelsen hände häromsistens när jag åt lite fårost; yrsel, enorm trötthet & ont i lederna, & superdålig mage på kvällen & natten.
japp, man är ju uppenbarligen roten till allt det onda ens barn är utsatta för :/