• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • barefoot

Miralicia: Tack för att du tog dig tid! Ska prova försiktigt. Har gett ärtor nu utan symtom så kanske kan vi fortsätta testa...

• annakoh1209

idag var jag o tog mitt allergiprov :)
    nu är det två långsamma veckor som väntar tills man får ett svar 

• Allrona

Blod i avföringen hos bebis 3,5 månad som ammar, är allergisk mot mjölk och ägg vilket mamman utesluter ur kosten och ersätter inte med soja. Även väldigt gnällig och missnöjd men verkar inte ha speciellt ont i magen. Vad tror ni? Fler allergier?

Alltså inte min bebis

• Kavat
    Allrona skrev 2011-08-24 10:18:15 följande:
    Blod i avföringen hos bebis 3,5 månad som ammar, är allergisk mot mjölk och ägg vilket mamman utesluter ur kosten och ersätter inte med soja. Även väldigt gnällig och missnöjd men verkar inte ha speciellt ont i magen. Vad tror ni? Fler allergier?

Alltså inte min bebis
    Soja/baljv/guar mm? Alltså ta bort allt vad sojasläktingar heter.

Sen havre, sen vete/råg/korn, i den ordningen hade jag utslutit. Eller tagit bort allt och provocerat...

Fisk äts inte dagligen? För då är det absolut också aktuellt att kolla upp.
  • Allrona
    Kavat skrev 2011-08-24 13:17:01 följande:
    Soja/baljv/guar mm? Alltså ta bort allt vad sojasläktingar heter.

Sen havre, sen vete/råg/korn, i den ordningen hade jag utslutit. Eller tagit bort allt och provocerat...

Fisk äts inte dagligen? För då är det absolut också aktuellt att kolla upp.
    Tack! Så ska jag vidarebefordra den infon
  • 2små2stora

Hur vanligt är det att barn reagerar på ananas? Tror att det är det som orsakar W's prickar och röda rumpa. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Kavat
    2små2stora skrev 2011-08-24 16:06:58 följande:
    Hur vanligt är det att barn reagerar på ananas? Tror att det är det som orsakar W's prickar och röda rumpa. 
    Vanligt, vet jag inte. Men min dotter blir röd i underlivet och rumpan och får eksem av all ananas, apelsin, clementin, citron mm. Funkar de andra citrusfrukterna?

Misstänker även att liten blev det när jag ammade, men har inte provat igen.
  • 2små2stora

Kavat: svårt att säga om annan citrus funkar, han har nästan bara fått kombinationen ananas och citrus i barnmatsburkarna