• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • LokesMammi

Jag förstår ingenting. Både igår och idag har han fått röda utslag i ansiktet när han ätit. Igår röda prickar som även fanns på bröstet. Idag blev han rödflammig i ansiktet. Och han kliar sig (men det har han gjort sen han föddes typ). Vet inte vad det är. Han äter ju samma sak som han gjort i ett år! Och två rejäla bajsblöjor har han gjort idag!

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • ränderpåtvären

Barefoot, jag får inte den där Facebooklänken att fungera. Har den ändrats?

• längtan 80

Likes: något annat liftburet. Annars kan det bli reaktioner om de inye är hely friska tex håller på att bli förkylfa mm. De kan bli överkänsliga av sådant de normalt inye blir av annars. Annars- tvättmedel, hygienprodukter som är nytt? ???

• LokesMammi

Han är prickig på överkroppen och i ansiktet nu. Blir galen. Märks inte på honom. Kliar när han har bar hud, men det gör han alltid.
    Parfymfritt tvättmedel sen han var 1månad. Inget luftburet som inte varit luftburet tidigare.
    Han har varit förkyld många gånger, men inte blivit prickig då!

• spökplumpen
    LokesMammi skrev 2012-10-31 08:41:15 följande:
    Han är prickig på överkroppen och i ansiktet nu. Blir galen. Märks inte på honom. Kliar när han har bar hud, men det gör han alltid. Parfymfritt tvättmedel sen han var 1månad. Inget luftburet som inte varit luftburet tidigare. Han har varit förkyld många gånger, men inte blivit prickig då!

Kanske något han fått i sig på dagis då? När mina blir prickiga framträder det mer och mer ju längre dagen går, på morgonen syns det som minst för att sedan stegra igen.
  • spökplumpen
    Bobbosmamma skrev 2012-10-29 11:33:27 följande:
    Min tjej reagerar på Risentas rismjöl (spår av soja). Klarar inte heller rårismjöl (rent utan spår av något) som finns på hälsokosten.. Finns det något annat vanligt rismjöl än Risentas? Annars är det väl mjölkvarn here we come........

Jag har haft samma bekymmer och hittade bara riesentas. Men sen kom jag på något bra. Jag gick till en "exotisk"mataffär och köpte rismjöl där, gjort på vitt ris och den verkar funka bra.
  • Färgen

Lokes: Min dotter som är kvalsterallergisk får just röda utslag/prickar å hela huden tokkliar ,hon kliar alltid som värst när hon är utan kläder, misstänker att hon då bara kommer åt bättre för annars vet jag inte varför hon skulle klia mer då.. Har ni testat honom för kvalster?

• ränderpåtvären

Vad använder man istållet för tvättmedel när man inte längre tål det gamla parfymfria?
    Tål inte parfymfria schampot längre heller.