mithrandil skrev 2011-08-16 23:55:38 följande:
t0va: Alltid roligt när man hittar nya saker så man kan få lite variation!
Kavat: Nepp. Inge lapptest. Winnergård tycker inte vi ska göra det för att Amanda inte har några eksem och när det gäller Alexander skulle vi inte göra det för att hans eksem var för fina. Amanda har börjat få som prickar kring munnen, röda plitor, ibland blir de större och liknar små eksemprickar och de blommade ut för fullt nu efter första lunchen på dagis. Måste ringa och fråga vad de hade i maten idag eftersom det blev så pass mycket sämre.
Ska givetvis ta bort majs ur kosten ett tag för att se hur det går. Struligt bara nu när man måste lägga till ytterligare en sak på listan till dagis, det lär ju uppskattas.
Angående instinkt har jag ingen för tillfället. Just nu så har jag nog mest intalat mig själv att allt är inbillning, brukar bli så när det blir övermäktigt. Jag menar, hur många allergier kan en och samma unge ha? Hon klarar äta en sak i flera mån och sen helt plötsligt så blir hon dålig? Nä, jag förstår ingenting. Jag måste misstolka signaler eller något.
Jaja.. färdig klagat antar jag. Ska ringa barnmott och Winnergård imorn och hoppas på att någon kan göra någonting annars får jag se om dietisten kan ge klara besked. tack!
Läste något på facebook. Är lilleman dålig?
Hoppas han är bättre snart!
kram!
angående att kunna äta en sak ett tag & sedan bli dålig så är det ju ofta så allergier funkar, att kroppen klarar ett ämne en tid för att sedan ha nått sin gräns så att säga. och nu när ni börjat med den reducerade kosten, har inte majsintaget då ökat markant?
vi märkte av sonens majsallergi just när vi tog bort sädesslagen & gav glutenfri välling & bröd. det fullkomligen sprutade ur baken på honom, och han fick utslag runt munnen. liknande med dottern, hon klarade barnmat med majs i så länge hon åt allt, men så snart vi tog bort sädesslag & mjölk på henne & gav gröt & välling med maizena i så ökade magproblemen & hon klarade inte längre ren majs heller. jag upplever nåt liknande nu, men då efter 35 års intag

jag har aldrig reagerat på potatis, men NU när jag äter utan allt (mjölk, ägg, sädesslag, majs, baljväxter, nötter, fisk..) klarar jag inte längre potatis & får en enorm svullen mage som vore jag i sjätte månaden. det är som att kroppen också blir känsligare när den får vila.