• tes 75

Allergitråden

Kavat skrev 2011-07-01 20:59:14 följande:
    Sojabönor är en baljväxt.
    Maddisen80 skrev 2011-07-01 20:16:48 följande:
    Vet inte om jag tål risdryck men man kan ju prova ,men hur är de med quatly havredryck?
    Oatley havredryck kan man reagera på om man är känslig mot vete.

Carlshamns risdryck är spår av sädesslag. Annars använder vi mycket kokosmjölk här hemma istället för grädde.
    vänta nu här, inte har Carlshamns risdryck spår av sädesslag? Ricedream menar du väl? Obestämd
  • tes 75
    Ela skrev 2011-07-01 21:31:19 följande:
    Tack för svar! Fick du och/eller sonen någon annan reaktion av mjölk eller var det "bara" hyperaktiviteten och den dåliga sömnen?
    jag & sonen får diarré av mjölkprodukter, dottern småkräktes konstant från födseln tills vi började med mjölkfritt vid 9 månader. sonen hade atopiska eksem över hela kroppen av mjölk. och svullen mage. förutom att jag blir dålig i magen & sover kasst får jag även muskel- & ledvärk av mjölk, & enorm trötthet & koncentrationssvårigheter. kan typ inte tänka. när jag äter mjölkprodukter stänger hela kroppen av kan man säga, men jag kan ändå inte sova (på natten, på dagen kan jag sova 2-3 timmars tupplur). jag har en fibromyalgidiagnos som jag idag känner är helt felaktig. jag är komjölksallergisk, helt enkelt.
  • tes 75
    brünnhilde skrev 2011-07-02 16:19:42 följande:
    Ok, så det förekommer att man gör så? Då kanske jag kan slappna av lite....
    vi har avamys till vår 1-åring och vår 2-åring =)
  • tes 75

älsklingen87:
    Jag har nog aldrig hört om pollenallergi som växer bort.. Å andra sidan fick ju inte så här små barn som våra pollenallergi förut.

• tes 75
    LokesMammi skrev 2011-07-02 19:17:00 följande:
    Jag hade pollenallergi som barn. Var gammal när den sista pollenallergin försvann.....björk..... Nu SKA jag inte känna av nån pollen alls o hittills varje sommar så har det varit lugnt! =)
    där ser man! då finns det hopp alltså. Skrattande
  • tes 75
    Tibell skrev 2011-07-03 19:36:47 följande:
    åh funkar det nu ?? Du har iphone med eller ? Jag tycker aldrig man kan se bilder..

Ja det är verkligen skillnad...
    med senaste FL-appen funkar det att se bilder. dock får du en reklambanner-rad längst ned på skärmen..
  • tes 75
    t0va skrev 2011-07-03 16:48:20 följande:
    Tror det är från K Kavats sida. Jag har inte hunnit testa än. 

200g margarin
    2 dl socker
    2 dl kokos
    4 dl boveteflingor
    6 msk kakao (efter smak)
    ca 1 msk vaniljsocker 
    vatten (eller kallt kaffe) i lagom mängd. 

Rör samma allt och så tillsätt en matsked vatten och rör runt. Provsmaka, tillsätt ev mer vatten och så gör man till man hittar en bra konsistens. Jag gillar inte när de är stenhårda och torra (dvs utan vatten). Vattnet gör ju att de blir lite mer degiga i konsistensen.

Min erfarenhet är att trots att jag mäter samma så blir det olika smak varje gång. Tror att det beror på att boveten ibland är mjöligare och ibland mer flinging, men provsmaka och tillsätt mer av det som saknas så det blir gott.  
    det blir supergott med boveteflingor! smakar nästan nougat =)
Svar på tråden Allergitråden