Lilla Ego 07 skrev 2011-03-26 22:42:49 följande:
såg att ni diskuterade NS hoods. Ockikatten, vad har du för storlek på din äldsta? Det är väl han som är 109 cm eller nåt?
Jag har nämligen en ny i stl 130 här hemma. KÖpte den i höstas för att ge som julklapp till barnens kusin. Insåg direkt att den skulle bli för liten så jag behöll den själv. När jag mätte den gentemot den turkosa nya jag har, tror det är den turkosa som kom förra våren så var de lika stora typ. Den gröna är i 130 och den turkosa i 116

Känns ju lite konstigt att sätta på sonen en 130 iom att han är 110 lång. Men den får sparas annars, den är ju så fin ju!
Har även 3 nya till lillan i 80, råsa, volcano och grön :) Måste se till att börja använda dem också snart. Men de är granna att se på i garderoben iaf

Nu är jag här! Marcus har 120 i sin och jag gillar ju lite större kläder så den är alldeles lagom i mina ögon!

T o m lillebror som är 98 cm kan ha den utan problem i o m man kan vika upp ärmarna. Gillar bäst när muddarna är vikta.

Det enda som skiljer på den gröna i 120 o den turkosa i 110 är ca 2 cm på bredden samt att ärmarna är längre. De är lika långa i kroppen.