Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

THEA och Grodan skrev 2011-03-28 10:27:46 följande:
    Hej, allt är bra, jobbar aldeles för mycket trots att jag bara jobbar 75% Hur är det med er?
    Sorry att jag försvann, hungrig och trött bebis. Så 75% är för mycket? Tycker det låter alldeles lagom. Jag funderar på att gå ner till 80% när jag kommer tillbaka. Dessvärre gör det inte så mycket på dagistiderna ändå eftersom jag jobbar inne i stan. Så frågan är om jag ändå kommer köra 100%? Klurigt det där. När jag jobbade 100 så kunde jag ändå gå tidigare ibland. 

Här är det bara bra. Jag ska passa på att köra crosstrainer nu när Lea sover.  
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-28 10:50:01 följande:
    Jag trodde du jobbade mer fast ändå inte... Jag gick ju ner i arbetstid... skulle jobba 75% men jobbade i snitt 55 timmar i veckan... därav min kommentar. Efter mycke om och men sa jag upp mig, att lämna en fast tjänst utan att ha någon annat var ett stort steg, men de funkade! 2 dagar senare hade jag nytt jobb  

75% tycker jag är ganska ok faktiskt, just nu jobbar jag cirkus 65 % men kommer efter sommarne att gå upp lite då jag får andra arbetsuppgifter.
    Det där är nog typiskt för kvinnor som varit mammalediga. De går ner i tid men har samma arbetsuppgifter vilket innebär sämre betalt men man jobbar lika mycket
  • Duntoffla
    THEA och Grodan skrev 2011-03-28 11:22:36 följande:
    Jag är ju bara på jobbet 6,5 timme varje dag inkl 30 min lunch så det är ju inte så länge När jag jobbade 100% var jag där 9 timmar inkl 1 timmes lunch så dagarna är ju 2,5 timmar kortare vilket är en enorm skillnad. Mitt jobb innebär inget efterarbete heller så jag borde ju inte klaga

Men om jag hade fått välja hade 50% räckt aldeles utmärkt

Vad shoppas? Själv håller jag mig nu till MOLO salgen
    Ja, då blir det skillnad. Jag har 1 timmes resväg så det blir ju inte mkt skillnad med hämtningar med trafiken i stan. 

Jag ska ligga lågt nu med shopping. Väntar hem lite men nu är det köpstopp till salgen. Traderapengarna ska sparas till salgen. Kan tänka mig att jag kommer gå crazy där inne  

Träna var det visst ja,

CU 
  • Duntoffla
    na96gen skrev 2011-03-28 11:43:21 följande:
    jag hör salg nämnas ... vet ni ungefär då den går av stapeln ?
    skulle vara så kul {#emotions_dlg.flower}
    bara övertala gubben oxå... hihi
    Maj/juni. I våras var det sista helgen i maj men det har varit lite olika datum
  • Duntoffla

God eftermiddag!

Känns som om jag bara hinner kika in här korta stunder numera

Är det ngn här som haft problem med leverans från Funky? Förra gången jag beställde en mössa så dök den aldrig upp. Nu har jag lagt en annan order och fått bekräftelse att den skulle skickas 24 mars. Borde den inte redan ha kommit då? Det var ju i torsdags. Jag får ju andra paket från andra ställen... Blir så trött om det är borta igen. Obestämd 

• Duntoffla
    h80 skrev 2011-03-30 16:37:36 följande:
    Jag har haft mycket problem, ungefär hälften av alla min betsällningar har aldrig kommit fram (jag har fått pengarna tillbaka)
    "skönt" att höra för jag känner mig dum som kommer maila Pernilla igen. Känns som om hon snart kommer tro att jag hittar på men då måste ju problemet ligga med hennes post på något vis.  vad trist för det har alltid funkar bra förut.
  • Duntoffla

Ni som var på Molosalgen i höstas, hade de kortbetalning nu eller är det fortfarande cash som gäller? Funderar på om man ska växla nu när kursen är så bra.

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-03-30 17:25:20 följande:
    Japp, ett par byxor kom aldrig. När jag väl mailade och frågade var de var så var de tydligen slut. det hade hon tydligen glömt att tala om. Bara det att jag ju satt in pengar för jeansen som aldrig kom.
    Hon fick mitt kontonummer för att sätta tillbaka pengarna och det ärnog ca 3 veckor sedn nu. har påminnt en gång, men ortfarande inga pengar :(
    Tradigt, verkar vara lite rörigt där. Jag skulle få pengar åter vilket inte skedde så nu när jag la ny order så mailade jag henne och jag kunde dra av gamla summan. Fick svar på mitt mail nu och nu finns tyvärr inte allt hemma. Åh, vad meckigt. Hoppas på snabb återbetalning och leverans av det som finns.

• Duntoffla
    lillronya skrev 2011-03-30 17:33:24 följande:
    Fortfarande cash som gäller.
    .
    h80 skrev 2011-03-30 17:37:22 följande:
    jag betalade en del med kort i höstas
    Motsägelsefullt

Ok, så kort funkar mao? Massa extra avgifter? Funderar annars på att växla en del nu. 1,24 mot 1,47 som jag mest betalat är en viss skillnad 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17