Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2011-03-09 10:03:54 följande:
    Lova fick sin första tand när hon var 16 månader så hon har några att ta igen Nu får hon kindtänder nere men ännu syns inga framtänder i nederkäken
    Skönt att höra då Lea inte fått några än och är 7 mån. Noel fick vid 5 tror jag
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-03-09 10:41:25 följande:
    Olika det där med tänder kan vara, både Liam och Meja har fått tänder tidigt, runt 3-4 månader, Meja är 16 månader och har 12 tänder tror jag, inte lätt att försöka kolla i munnen.
    Ja, det verkar ju variera rejält mycket. Jag har länge trott att Leas är på väg men det verkar segt

• Duntoffla

Vet någon var man hittar en lila/lila mössa i strl 1? Gärna fraktfritt. 
    Beställde ju en 1:a och en  3:a från Funkybaby men fick fel storlek. Hon skulle då skicka en ny men det paketet verkar ha kommit bort och nu är de slut där. Så typiskt!

Idag provade jag Leas fina ärtgröna POP-overall som länge hängt i garderoben då den verkat stor. nu kan hon inte ha den  Tips på andra lite tunnare overaller? 

• Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-03-09 11:09:51 följande:
    kokobello har väl fraktfritt på kläder.. och de har lila/lila
    Tack! Hade missat deras ytterkläder.

Vet någon var man kan hitta fina Popcorn T-shirten med print på ärmarna? 
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-03-09 16:39:35 följande:
    sanslöst? *hmm*
    vara ute en hel dag utom en timme är ganska bra
    det är dagmamma
    Ja det är väl bra

Inte konstigt att Lea varit gnällig inatt och imorse. Hon har feber Hoppas att hon inte blir rejält sjuk nu lagom till sitt namngivningskalas på lördag...

• Duntoffla

God morgon!

Zvartaliljan skrev 2011-03-10 09:01:53 följande:
    Godmorgon

Har ni sett leggings-tråden?? Funderar på om jag vågar lägga in bild på Mateo i dagens outfit där eller om jag blir halshuggen och anmäld till soc
     Herregud, folk skulle väl DÖ om de såg Noel leggings OCH Hello Kitty OCH hårspännen OCH nagellack. Ve och fasa! Han kommer med all säkerhet att bli homosexuell när han blir stor. Och det vore ju värre än döden

Nu till ngt annat, hur är POP´s skaloveraller? Bra? Dåliga? Är det ngn vits att köpa det till en spädis? 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-03-10 09:46:27 följande:
    Hur gammal är hon nu?

Molly hade en förra våren och hon satt ju mest i vagn, men jag tycker de är bra iaf.
    Hon är 7 månader så det är ju vagn som gäller och sen sitta lite på marken och så. Men inget direkt slitage.

Hon har en Nanook fleeceoverall och jag trodde hon kunde ha sin POP Windstopper som hängt orörd i garderoben. Igår tog jag fram den och den är för liten. Så nu är frågan, ska jag satsa på en jacka bara eftersom hon mest sitter i vagnen eller ska jag satsa på en overall eller båda?  

Måste även fråga dig var du köpt Popcorn med grå kantband som finns i BT? 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17