Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-03-10 09:51:48 följande:
    Hm, ska hon vara ute och sitta på marken när det regnar hade jag tagit både overall och jacka.
    Annars räcker det väl med jacka, du kan ju alltid komplitera med ett par skalbyxor annars om du ser senare att du behöver det

Tröjan är köpt av spillevinken
    Det är väl kanske inte så troligt att hon kommer att göra det Har ett par Nanook skalbrallor så då kanske det är bättre att satsa på en jacka bara. Hittade en billig overall på FB men även om den är billig är det det ju dumt om den inte används. Fast å andra sidan är den kanske bra att ha i vagnen när hon sover. *velar till någon annan köpt den*
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-03-10 09:56:51 följande:
    ja vela på, bättre med jacka då om du ändå redan har skalbrallor. I vagnen kan hon väl ha fleeceoverall, mycket mjukare att sova i en skaloverall
    Ja det är ju sant. Men jag tror hon kommer behöva någon större snart. Frågan är också hur länge hon ska ha en fleece, det blir ju varmare
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-03-10 10:04:21 följande:
    Men åh, fick ju hem colibri leggings i storlek 92 till Meja igår, men shit så stora dom var, tok stora i midjan och alldeles pösiga, jag som vill att leggings ska sitta tajt ju.
    Åh vad trist! Grejen med tights/leggings är ju att de just ska vara tighta Obestämd
  • Duntoffla

Smakråd please.

Vi ska ju ha namngivning för Lea på lördag om hon blir frisk Obestämd. Jag är ju allmänt förvirrad och insåg att hon kanske ska ha något fint på sig. Frågan är vad? Det blir inget lulllull som typ dopklänning eller så men det jag har att välja mellan är dessa klänningar;

Molo Hand i hand
    Molo älgar 
    Molo airbrush
    Molo Flower? (den med lila kantband och stora blommor på)
    Småfolk hästar
    Småfolk rosa med ankdamm 

Som sagt, inget som kanske känns direkt "ljuvt och fint" utan mera färgglatt men vad gör man när hjärnan verkar gå på lågvarv  

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-03-10 10:15:05 följande:
    Ja precis, annars kan man ju lika gärna köpa mys brallor lixom, kanske skulle köpa muddisarna istället?
    Ja, de bör ju sitta bättre. Eller så spar du dem som Mamma till Simon säger. Om de då inte blir för korta lagom till hon fyller ut dem
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-03-10 10:21:40 följande:
    Hmmm många fina förslag...
    Tror jag hade valt airbrush.
    Den är en favorit så det kanske blir den. Eller kanske hand i hand (den känns lite passade på ngt vis just med namnet )
  • Duntoffla

Har jag extrem tur att Lilla Ego hinner posta idag och posten funkar så kanske Flowerfield hinner komma hem också. Den skulle nog passa bäst (lite vårig sådär)

• Duntoffla

Haha...velar som vanligt. Jag får låta sambon bestämma och då blir det nog Airbrush. Den vet jag att han gillar. Det är bara att se till att alla är rena

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17