Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-21 10:31:14 följande:
    Jag blandade först men nu är det nästan bara välling. Noel gick inte att lura och vägrade välling. När vi fick honom att dricka det till slut så trodde de/vi att han var komjölksproteinallergisk och började då med sån välling och då var det tvärstopp vilket jag förstår

Vi har aldrig haft problemet med avvänjning i alla fall. Vi kommer inte heller låta Lea äta det själv i sängen utan mer som efter-middagen-mål 

Nappflaska har mina barn tagit tidigt tack och lov. Skönt! Man blir ju rätt "fast" annars
    Busbellan skrev 2011-02-21 10:23:39 följande:
    Rekomendationerna är väl egentligen 2-3 gröt/vällingmål per dag
    Välling är ju inte alls samma sak som ersättning
    Ersättning är mer samma sak som amning, medan välling är mer som "vanlig" mat
    Så hon känns väl lite liten för att byta ut alla mål på en gång kanske
     Ja, det känns ju lite "tyngre" med välling. Då kanske vi får köra gröt och välling och mat. Och det däremellan ersättning
    tragglade nappflaska i början och då åt hon med mjölk.. sedan har jag vart slapp och inte tränat nappflaska. Hon är ju ur den..
    Men nu med välling... uäck! Och hon äter inte ersättning heller... så JAG är fast!

Men ska bli bättre med att traggla den där vällingen på kvällen, så kanske hon sover bättre om nätterna om hon somnar rejält mätt.

Gröt känns lite si så där.. middagen brukar avslutas runt 18... sedan ge henna gröt innan sova kl 19 känns lite mycket sitta vid bordet och stoppa sked i munnnen. Me gillar hon inte vällingen så får de väl bli så, havregrynsgröt älskar hon, så det är inga probl.
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-02-21 10:42:30 följande:
     Lea slutade amma vid 5,5 månader. Noll intresse för min boppar då längre

Ja, gröt eller välling känns bra innan kvällen så de "står sig" lite.

Sorry girls för massa OT!

Lea har de gul/rosa ränderna från Katvig idag och åhhhh, vad fina de är!Hjärta 
    mammas tuttar är ju det bästa som finns..

Ja, de är underbart fina.
    Har en tröja i stl 98 då får jag njuta av de fina ränderna igen. Köpte till sonen men vet inte, han har tillräckligt med katvigar i den stl så jag sparar nog den fina till henne.
  • Kristyr
    Duntoffla skrev 2011-02-21 10:50:01 följande:
    Kristyr skrev 2011-02-21 10:44:44 följande:
    mammas tuttar är ju det bästa som finns..

Ja, de är underbart fina.
    Har en tröja i stl 98 då får jag njuta av de fina ränderna igen. Köpte till sonen men vet inte, han har tillräckligt med katvigar i den stl så jag sparar nog den fina till henne.
    Jag vill ju amma lite längre pga att det är bra för barnet men för min egen del är det rätt skönt. 

både för och nackdelar....

• Kristyr
    CamillaJ skrev 2011-02-21 11:32:12 följande:
    Tjolla.... söta barn i bildtråden!! Och grattis till dom ... =))
    Hm.. fundera .. ska köpa 80 i Tuvas colibri.. för de molo klänningarna hon ha nu är tighta och räcker inte ens till knäna dom hon ha i 74 iofs tror jag dom är mindre än de nyaste klänningarna MEN kommer endå köra på 80 även om hon är 74 cm .. dom klänningarna hon ha i molo annars är 80 och visst dom är under knäna men annars tar hon upp dom rätt bra ... jag tror du ska ta 80 till sommaren ... fast sen bero de på hur du vill att dom ska sitta =))
    jag har tagit en 80a till sommaren... hoppas att den kommer passa och inte vara tokstor
  • Kristyr

är tuva förresten bara 74 lång? Trodde hon var längre..

Har med en hajtjej nu.. hon har vips 6 tänder.. de fyra på ovansidan kom samtigt...

• Kristyr

nu ska det shoppas NS och katvig.. sitter med Pron och ska trycka på start.... 25 annonser fick jag ihop... får ta mer pö om pö eller i mars.. Ska jag trycka igång den nu eller vänta nån minut? *hmm*

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17