Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Duntoffla skrev 2011-02-21 10:31:14 följande:
Jag blandade först men nu är det nästan bara välling. Noel gick inte att lura och vägrade välling. När vi fick honom att dricka det till slut så trodde de/vi att han var komjölksproteinallergisk och började då med sån välling och då var det tvärstopp vilket jag förstår Vi har aldrig haft problemet med avvänjning i alla fall. Vi kommer inte heller låta Lea äta det själv i sängen utan mer som efter-middagen-mål
Nappflaska har mina barn tagit tidigt tack och lov. Skönt! Man blir ju rätt "fast" annars
Busbellan skrev 2011-02-21 10:23:39 följande:
Rekomendationerna är väl egentligen 2-3 gröt/vällingmål per dagVälling är ju inte alls samma sak som ersättning
Ersättning är mer samma sak som amning, medan välling är mer som "vanlig" mat
Så hon känns väl lite liten för att byta ut alla mål på en gång kanske
Men nu med välling... uäck! Och hon äter inte ersättning heller... så JAG är fast!
Men ska bli bättre med att traggla den där vällingen på kvällen, så kanske hon sover bättre om nätterna om hon somnar rejält mätt.
Gröt känns lite si så där.. middagen brukar avslutas runt 18... sedan ge henna gröt innan sova kl 19 känns lite mycket sitta vid bordet och stoppa sked i munnnen. Me gillar hon inte vällingen så får de väl bli så, havregrynsgröt älskar hon, så det är inga probl.