Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-03-08 09:35:09 följande:
    Tack för tipset (eller inte kanske Det blev dyrt)
    Klarade inte av att tacka nej till det så det blev en klänning och några tröjor från erbjudandet. När jag ändå var i shoppen så tog jag tag i att beställa den lila klänningen och denimklänningen från NS. Det blev en jeanskjol från Rockefella också...

He he, så lite så
    Jag har sugen på några tröjor och t-shirts, fast jag ska försöka låta bli. Dessutom ligger Liam mellan storlekarna på Småfolk så jag tror inte det blir bra ändå
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    Lalalong skrev 2011-03-08 09:41:23 följande:
    Kämpa mot
    Kanske bra i detta fallet att han ligger mellan storlekar, men vad tråkigt ändå!

Det blev faktiskt bara Småfolk till Alva. En klänning i 86/92 och några tröjor i 74/80. Hon kanske inte kan ha dom toklänge (är inte så bevandrad i småfolk och deras storlekar) men det är då det är bra att passa på när det är billigt  
    Jag kämpar Sitter dessutom med några plagg i korgen hos Babyshop
    Ja det är super trist, 98/104 är för litet och 110/116 för stort så ja, jag låter nog bli.
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2011-03-08 09:57:49 följande:
    men på tshirtar kan han sääkert ha 110/116 så köööp
    Tyst med dej
    Men jag vill ju ha t-shirtsen tajta, köpte ju en tröja i 98/104 och den var lixom bra på längden men alldeles för bred.
  • ängeln83
    Lalalong skrev 2011-03-08 09:58:51 följande:
    Haha  

Bra att du sa det! Då behöver jag inte ångra att jag klickade bort en tröja i 110/116 till Klara som jag tänkte, att man vet ju inte... Kaaaanske den passar Oskyldig. Men Liam är längre än Klara tror jag, så är det för stort till honom är det det till Klara också och jag är usel på växalådor! Så det var lika bra att jag struntade i det
    Liam är runt 106 cm lång...men kruxet är nog att han är smal, gillar inte när tröjor/t-shirts är för breda. Dom enda Småfolk som funkar på honom är dom från äldre kollektioner när dom var smalare.
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2011-03-08 10:04:48 följande:
    hehe
    ängeln83 skrev 2011-03-08 10:01:35 följande:
    Liam är runt 106 cm lång...men kruxet är nog att han är smal, gillar inte när tröjor/t-shirts är för breda. Dom enda Småfolk som funkar på honom är dom från äldre kollektioner när dom var smalare.
    har han 110/116 eller 98/104 i gamla tshirtarna?
    Tror det är 98/104 på dom han har.
  • ängeln83

Frågar här också, nån som vet hur NS shortsen är i storlek? Velade mellan 98 och 104 men tog 98 till slut, mest för att dom inte ska bli för breda, men tror ni dom blir för korta?

• ängeln83
    Lalalong skrev 2011-03-08 10:09:07 följande:
    Klara är bara 98, så en bra bit kortare då!! Klara är ju också en riktig tunnis, så då var det ännu mer lika bra att jag inte tog någon.. Tycker inte heller om när det blir för brett, ser så tältigt ut på något vis. Tycker om långa smala modeller på saker. 
    Alva är iofs inte heller så rund (typ 76 cm och 8 kg)... men jag tror inte man tänker på det på samma sätt när dom är små att kläderna är lite luftigare, så det blir nog bra ändå

Jag har ju noll koll på kollektioner... framförallt småfolk.. Ska jag köpa en på begagnat marknaden får jag helt enkelt fråga här först om det är av nyare eller äldre kollektion, så jag vet om det är smal eller bred  
    Ja det var nog lika bra
    Jag vill ha det tajt, eller ja, inte alltför tajt såklart men det får absolut inte vara för brett. Just nu blir det mest tröjor och t-shirts från NS till Liam, dom sitter helt perfekt.
  • ängeln83
    Dolphin skrev 2011-03-08 10:58:32 följande:

Vet ni om det är någon skillnad på Molos softshell och den softshellen Lindex har nu? I kvaliten och så? Är Molos smidigare och mjukare tro? Har aldrig känt på en Molo softshell så jag vet inte vilken jag ska ta till min 2 åring i vår.
    Snälla hjälp!! =)

Jag köpte först Molos softshell till dottern men bytte sen till Lindex, gillade inte alls Molos, konstig passform och naeh...Lindex är finare
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17