• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-11-08 10:43:17 följande:
    Kan trösta dig med att det bara är -2 ute nu
    Kanon Då är de bra klädda för vädret!
  • Helle
    H I L L A skrev 2010-11-08 12:59:07 följande:
    När det gäller mössor tycker jag POP har bäst, de sitter där de ska och är varma och tåliga
    Ang kamera, så har jag Canon EOS500 som är föregångaren till EOS 550. Är super nöjd !!!
    Ja, jag brukar också köpa PoP el Reima, men finns där någon som skulle vara snygg till overallen ... det är frågan?

Du har fina bilder Har du även något zoomobjektiv? 
  • Helle

Nu ska det ju toksnöa här så jag börjar bli lite småstressad över att handskar och mössor inte är fixade till barnen. 

Någon som vet hur Molos handskar är i storlek? Räcker 1-2 år till sonen som är 2 1/2 och ganska stora händer? eller ska han ha 3-5?

samt

Hur sitter den här mössan på? Håller den åt om öronen?
    www.luckylittleme.se/product.asp

Hoppas på lite snabb hjälp :-= 

• Helle
    Buttelina skrev 2010-11-09 08:31:42 följande:
    ingen bra modell
    hade för mig det, men hoppades att de hade justerat den Obestämd
    Vad tror du om handskarna?
  • Helle
    FL Lisa skrev 2010-11-09 09:15:39 följande:
    jag har ett par molohandskar med högt skaft (vet inte om det skiljer i storlek mellan dom och den låga modellen) i storlek 3-5 år till sonen som blev 3 i september. Dom är tyvärr lite stora så jag tror att han hade klarat sig med den mindre storleken. Dock vill jag att man ska kunna få i ett par tunna ullvantar i vid riktigt kallt väder och då kändes den mindre storleken lite väl tight.

Bra hjälp va
    Nä men jag tror faktiskt att han klarar sig med den mindre storleken...fast man vet ju adlrig. Min son har inte jättestora händer men är ju lite äldre och han är på gränsen mellan storlekarna.
    Tack för svar! Nja, jag blev väl sådär klokare Men har för mig att store sonen på dryga fyra har provat 3-5 och de sitter bra på honom. Är de för stora kan de ju inte leka så bra heller. Ja, 1-2 borde nog räcka. 
  • Helle

Hej hej

Jag vill ha en limegrön vintermössa till G. Ska det inte gå att finnas någonstans?

Ängeln: tror du inte att overallen räcker? Hur lång är L? Jag har 122 till P som är 117 och den tror jag räcker.  

• Helle
    ängeln83 skrev 2010-11-09 19:59:57 följande:
    Han är runt 103-104 cm lång. Mm...jo jag hoppas verkligen det, han har ju växt ordentligt på längden det sista, han var 98 cm i juli , får väl hoppas han stannar upp lite nu. Känns lite halv trist att behöva köpa en overall till.
    Ja, det är ju alltid en chansing, men de kan ju inte röra sig om den är för stor från början heller. Du får bunkra en extra på salgen
  • Helle
    H I L L A skrev 2010-11-09 20:21:10 följande:
    Har du fått hem overallen till P nu ? Hur var växtmånen ?
    Japp, ska invigas i morgon Overallen sitter jättebra. Ärmarna går lite utöver händerna och det blir ett rejält grepp i grenen. Tack för hjälpen!
  • Helle
    LJ2 skrev 2010-11-09 20:43:46 följande:
    så blev det..
    jag vet inte jag.. ? hon e busig som hon brukar, men man ser inte ögonen?
    o halsen spänner hon för hon låtsas skrattar?
    jag vet inte.. första dagiskort iofs..
    Jättesöt Men jag förstår vad du menar med att man vill se ögonen. Ser ut som en riktig liten busa
  • Helle

Vi köpte inte heller hela serien förra året. 

I år var mitt största problem att Gustav har jättemycket eksem runt munnen De lär ju knappast fixa dagiskorten. Men men, vi får se hur mycket det syns. 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17