• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

anette 81 skrev 2010-12-16 10:59:24 följande:
    beror på vilket märke det är. I pop har hon 110/116 i tröjor
    Oj, 91 cm och 110/116 i PoPs tröjor ... då vågar jag nog inte råda alls. Be om mått från butiken där du sett klänningen så blir det nog bäst. 
  • Helle

God morgon!

Space-tröjan är såå fin. Den har P Fast med randiga ärmar.

Hur mår Svea? 

• Helle
    SmillaMilla skrev 2010-12-19 07:47:36 följande:
    Ja de är verkligen fina! Jag velade så vilken jag skulle ta, den med randiga är nog finast, men modellen är jag tveksam till mina smaliskillar.

Med Svea går det väldigt upp och ner, nu har hon dragit på sig världens dunderförkylning så hon är mer än däckad, varit vaken massor i natt. Just nu mår hon inget bra alls. Får se om vi måste fara in med henne igen. Men fy vi har tröttnat på allt som har med sjukhus att göra för länge sedan.
    Det går faktiskt bra med de randiga ärmarna på min smalis

Men stackars liten .. att det aldrig kan få vända eller att ni kan få ett besked. Förstår att ni ledsnat. Jag håller tummarna för att hon kryar på sig snart och att ni får en trevlig och lugn jul.  
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2010-12-20 22:11:45 följande:
    Mormor och Morfar har köpt den där giraffen med bollar man ska stoppa i till Lia, vet att alla hade den när Milo var liten och ungarna älskade den, länge länge.
    www.amazon.com/Fisher-Price-Baby-Sit-Stand-Gi... 

Annars så ska hon få en lek-telefon, badleksaker och nån annan aktivitetsgrej, allt köpt på Gekås...
    Hon behöver verkligen lite leksaker, det vi har kvar från Milo är sönder, i stort sett allt. SÅ hon har lite nallar och nån pop up leksak bara...
    Den fick Gustav när han var ca 9 år och han leker med den fortfarande ibland (dock inte så ofta). Den har varit jättekul Perfekt att resa sig mot och bra att lära sig stoppa saker. Vi köpte vår på Ica Maxi.

God kväll  
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2010-12-20 22:19:21 följande:
    9 år

Ja alla vi känner som haft en sån lovordar den, så jag hoppas den blir en hit här med!
    , skrev 1 år först, men kom på att han var mindre ... så det blev
  • Helle
    Helle skrev 2010-12-20 22:25:10 följande:
    , skrev 1 år först, men kom på att han var mindre ... så det blev
    el ja, yngre kanske

Kanske inte borde göra några fler inlägg här idag  
  • Helle
    jannah skrev 2010-12-21 10:48:57 följande:
    Är det nån som vet hur mycket det skiljer i storlek på Småfolks tröjor? Dottern (drygt 2½ år) har tröjorna i 92-98 nu, som sitter perfekt med liiiite växtmån... Beställde den lila tröjan med äpplen och röda kantband från funkybaby igår, och tog 92-98, men börjar ångra mig lite nu... Hon kanske kommer växa ur 92-98 snabbt? Samtidigt kanske 98-104 blir alldeles för stort också? Vad tror ni?
    Det är svårt att säga med Småfolk då det kan variera mellan storlekarna. Min son som är ca 98 lång och 17,5 kg har flera tröjor i 92-98 som fortfarande fungerar fint, dock köper jag mest 98/104 nu. 

Hur stor är din tjej? Åldersmässigt tycker jag det låter som att 2-3 år borde fungera ett tag till.  
  • Helle

Hej tjejer

Helt OT men jag skulle behöva hitta en märkessköld (ni vet en sån där som man kan sätta simmärken på). Jag har kollat på BR, ToysRus, Clas Ohlson etc, men inte hittat. Var kan det finnas?

Inte direkt ute i god tid ...  

• Helle
    Mamma till Simon skrev 2010-12-22 10:18:12 följande:
    närmsta badhus borde väl ha
    Ja, det tycker man. 

Jag skulle behöva ett alternativ på stan dock. Fler tips?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17