• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-11-10 08:48:12 följande:
    Jaha här blev både Maias kort och syskonkorten rätt bra men USELT beskurna. Och nu fick jag Mateos kort, och det är ju inte ens han på bilden!!! En pojke från ett helt annat dagis!!
    Man kan nästan inte göra annat än att skratta åt det, även om jag förstår att det känns så himla tråkigt. Jag hoppas att lillemans kommer till rätta och att de är superfina  Solig

Börjar Mateo också på dagis snart?
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2010-11-10 08:57:13 följande:
    ja han ska börja i Januari, fast får jag jobbet jag sökt till nu (hoppas!!!) så måste han börja tidigare.
    Håller tummarna för jobbet - spännande! Vad är det för något kul? (om du vill säga förstås).
  • Helle

Busbellan: du brukar väl ha koll på Hummel? Hur är deras softshells i storlek?

• Helle
    Busbellan skrev 2010-11-10 16:57:05 följande:
    Tyvärr ingen koll på softshellen, har inte haft nån sån
    Hummel kan tyvärr variera ganska rejält i storlek, men jag måste säga att de plagg vi använder här hemma just nu är relativt normala i storlek
    Vi har haft ende ytterkläder (jacka termobyxor, overall) och dessa har varit het normala i storlek
    Åhh, såg nu ändå att alla var slut. Lurades lite av att storleken stod kvar.

Mössor från Geggamoja då? Någon? De som går ner över öronen. Ska jag ta 3-5 el 1-2 till min 2 1/2 åring? 
  • Helle
    barbamor skrev 2010-11-16 21:04:29 följande:
    Va? Han har 110 i POP iår. C:a 106 lång tror jag. Skulle nog kunna haft 116 också i år. Trodde 122 kunde bli stort! Hur skulle ni ha gjort? En grön strl 122 för 900:- Bra affär?
    Min son har 122 i Molos overall, han är ca 117 lång. Den sitter kanon. Så fundera på hur lång sonen kommer att vara till nästa vinter. Än så länge ser ju 122 ut att bli stort. De växer ju inte lika mycket när de är så pass gamla.
  • Helle

God morgon

Länge sen jag bidrog med några bilder, så nu fick jag för mig att lägga in några Samt för att tacka för tipsen på kamera. Är såå nöjd Det blev till sist en Canon EOS 550D.

Ser att alla som varit på salg gjort många fina fynd. Kalasfina barn också Solig 

• Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-18 08:35:24 följande:
    JÄTTEfina bilder!!! Solig
    Tack

Huu, vad hemskt med råttorna. Hoppas alla är borta nu!
    lillronya skrev 2010-11-18 08:13:24 följande:

Godmorgon!

Wow nya kossor! Spännande!

Idag ska första steget tas mot at färdigställa köksrenoveringen.

Dörren till toan ska bytas ut mot en ny och förhoppningsvis fixar de till väggen där vi dörren också.

Sen är det bara att tömma rummet och göra vid väggarna.

Å det ska bli så roligt!

Roligt Hoppas det blir som ni tänker er.

• Helle
    MejaKiZnic skrev 2010-11-18 08:37:59 följande:
    Vilken fin katvig tröja Solig super bra bilder

Har en ny kollektion släppts FörvånadFörvånadFörvånad
    Tack Tröjan är från vinterkollektionen. Tror den kom för ca en månad sen. 
    lillronya skrev 2010-11-18 08:38:21 följande:
    Fina killar!!
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-18 08:34:06 följande:
    Jaaaaaaaaaa!!! Ska testa o lägga fram en peppis på bänken inatt å är den kvar så återtar jag mitt kök
    Har ju delat huset med ett gäng möss i över ett år, så jag förstår känslan.
    Nu verkar det dock ganska tomt på möss. Äntligen!
    Tack Solig

• Helle
    Duntoffla skrev 2010-11-18 08:39:20 följande:
    Fina bilder på fina killar!

Kul med ny kamera! Jag skulle också vilja ha en nyare samt lära mig hur man tar bra bilder.
    Tack Kyss 

För mig var det liksom behövligt med en ny kamera då den andra gått sönder (el ja objektivet i a f). Sen är det ju det där med att ta bra bilder, det är ju inte helt lätt. Men det underlättar när kameran tar hur många bilder i sekunden som helst. Då får man en bättre chans till en bra bild.

Jag skulle vilja gå en kurs i ljussättning bl a. Det tycker jag är svårt.  
  • Helle
    Duntoffla skrev 2010-11-18 08:53:07 följande:
    Ja, visst är det så. Vi ska fixa i ordning vårt gästrum som ska bli kombinerat kontor/gästrum så att Lea kan få gamla kontoret som rum. Som tur är har svärfar själv sagt att han vill komma ner och hjälpa till med att fixa i huset (vi måste foga om kaminen, sätta någon tröskel här, fixa en list där osv) och han kommer på Lucia och stannar en vecka. Tror iofs att största anledningen är att han saknar sina barnbarn.

Har flera husprojekt på gång och bara planering är rätt kul. I de flesta fall handlar det om att köpa nya saker/möbler och det kostar ju lite så man får ta det pö om pö.

Funderar på vad 17 jag ska ha för tapeter i Leas rum.

Bubblan- hittade du inte någon fin prickig tapet till Idas rum?

Vi har kikat på några från Midbec men jag är så osäker på vad jag vill ha. Hittade en fin ljusrosa med vita prickar men vet inte om det blir för "flickigt"Obestämd
    Helle skrev 2010-11-18 08:42:00 följande:
    Tack Kyss 

För mig var det liksom behövligt med en ny kamera då den andra gått sönder (el ja objektivet i a f). Sen är det ju det där med att ta bra bilder, det är ju inte helt lätt. Men det underlättar när kameran tar hur många bilder i sekunden som helst. Då får man en bättre chans till en bra bild.

Jag skulle vilja gå en kurs i ljussättning bl a. Det tycker jag är svårt.  
    Ja, det underlättar ju med en snabb kamera men framför allt bra objektiv (enligt sambon ) Vår är inte dålig utan det är nog mer den som står bakom Har en kompis som är superduktig hobbyfotograf. Får nog gå i kurs hos henne.Noel blev överlycklig. "Det snöar mamma. Åh, vad vackert med vinter"
    Japp, det stämmer att det är objektiven som "gör bilden". Jag undersökte en hel del innan jag bestämde mig. "Husen" är ganska likvärdiga (i a f bland de som jag valde på - sen finns ju alltid dyrare ), men det finns bra och bättre objektiv. 

Men naturligtvis är det så att inte ens de gör underverk när man själv inte är något under. 

Gullungen  
    Vi hade "spikar" på grinden igår, enligt Gustav (går att se här smatting.blgospot.com)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17