• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-12-03 20:57:00 följande:
    Trolltyg då? Den verkar ju alla köpa nu.
    Jaaaaaaaa, det hade jag ju tänkt ju, men glömt. Den får det bli
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-12-04 19:11:41 följande:
    Svea är bara 3½ år Tror inte att hon får plats i någon annan stol heller. Men är det farligt om de får öronen över ryggstödet?
    Vi fick lov att vända P vid 3 1/2 då gick det bara inte längre. Men så var han ju i o f sig redan 1 meter vid 2 1/2 år. Jag vet inte hur lång han var när vi vände men mellan 105-110 skulle jag tro. 

Gustav är nu  2 1/2 men 98 lång och åker fortfarande bakåtvänt i en britax (dessutom i framsätet). Dock ska vi nog flytta honom till baksätet snart då han får mer plats.

Hjärnan har inte växt "klart" förrän vid fyra års ålder säger experterna och därför ska man inte vända barnen, men ibland har nöden ingen lag ... alla barn är ju inte lika stora. 
  • Helle
    Preggi skrev 2010-12-05 08:40:57 följande:
    Godmorgon

Dagens första shopping är avklarad
    Kul Vad blev det?

• Helle
    Preggi skrev 2010-12-05 08:53:07 följande:
     MAT överdragsbyxor från Små vi
    Najs
  • Helle

Hej hej

Får man OT fråga om ni vet någon bra leksaksaffär på nätet där man kan köpa Flexitrax-bilar. Inte hela banan utan bara extrabilar (ska styras via kontroll - infraröd el vad det nu heter). 

• Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-12-06 18:33:59 följande:
    God kväll!

Idag har jag ägnat dagen åt att tala om för maken vad jag anser mig "behöva"..
    Max undrade vad vi pratade om varpå Stoffe frågade Max om mamma är en shopoholic??
    Max svarar: Näää mamma är ingen shopoholic-hon är en gottegris

Gullegris  
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-12-08 18:49:55 följande:
    God kväll tjejer!

Nu är jag grymt shoppingsugen!!! Hoppas att det blir mycket rea just i kväll.

Sedan en ot fråga. Men ni är så duktiga sköterskor här Varför har man vita blodkroppar i urinen? Var till Svea i dag för att kolla henne, hon har ju varit onormalt trött länge. Först uteslöt de diabetes, men hon hade massa vita blodkroppar i urinen som nu skall odlas och inlämnas nytt i morgon. Sedan skall jag ringa vid lunch för att få provsvar och höra om jag måste söka akut för henne (beroende på vad proverna visar). Och så skickades det remiss för fler prover (bland annat borelia). Kanske skall tillägga att vi går till privat läkare. Men fy vad jag blev orolig.
    Jag tänkte på er förut idag och hur Svea mår, om hon blivit piggare? 

Jag vet tyvärr inget om vita blodkroppar men jag hoppas att ni får ett bra svar snabbt.

God kväll alla  
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-12-08 20:10:31 följande:
    God kväll!

Jag håller som bäst på att ta i tur med mitt dåliga samvete..voj voj vad mkt leksaker som ska ut på BlocketTyst Det blir ju "bara" 3 annonser

Med tanke på att jag vet en hel del av det som tomten kommer med så är det hög tid att bli av med allt...
    Ojoj .. men då är du ju duktig som fixar det nu innan. Vad säljer du?
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-12-08 20:13:21 följande:
    ja så gott som bara Fisher Price..räknade till 28 beskrivningar som ska printas nerDrömmer
    Det var ju ett par stycken

Kalle Kunskap och bärgarnfilmen är stora favoriter här så det blir nog en riktig hit 
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-10 18:42:28 följande:
    Jag brukar klara hans jädra ego tänk rätt bra, men nu när man e så trött och enorm så tar jag det inge vidare, jag är besviken på massor han inte gör!!

Ja just nu när det är mellan 15-20 minus så måste ju ALLT på när man ska ut och det är inte de lättaste, sen ska man ju skrapa bilen efter det direkt och min bil är helt värdelös, genomtjock is på hela insidan, jag ligger inuti bilen och håller mig i ratten och skrapar sen ska man ut ur bilen åxå *otympliga jag*

Tack för kramen Kyss
    Det låter ju som han skulle behöva en skopa ovett för att lämna dig ensam med allt Jag tycker liksom det är jobbigt att skrapa bilen på morgonen och då har jag bara "min" mage liksom. 

Lider med dig och skickar en kram. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17