Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-30 22:38:23 följande:
    Såg det
    Man kanske ska flytta me&i plaget jag har på dansksidan till me&i sidan istället
    Verkade effektivt.
    Ska gå igenom vad jag har och lägga det där tror jag.
    Har en hel del efter de stora tjejerna som bara ligger här.

Nu är jag lite glad igen och ska hitta min säng som är full med barn.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-31 18:32:10 följande:
    Tänkte bara tipsa om att fix skalbyxor kommit in på Lindex nu om nån missat det
    Köpte ett par till Ella.
    Var helnöjd förra året med dom fast det då "bara" var 5000 mm eller nåt sånt. I år har de tydligen 10000 mm och till priset av 299 kr, helt ok pris alltså, tror jag måste köpa till A också, och kanske en skaljacka också tror de kostade 399 kr

Å har de kommit nu? Perfekt!

Hej förresten!

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-31 19:01:53 följande:
    Hej
    Japp, köpte till Ella och stod och funderade på om A skulle ha också, blir nog ett besök igen där nån dag för att köpa mer, han ska nog ha en jacka också. Den turkosa var fin
    Vi måste ha ett par till småttarna. Behöver egentligen två men det får bli ett par senare då.
    Såg du hur högt de går i stl?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-31 19:13:24 följande:
    Såg att där hängde upp till 122, men jackorna fanns upp till 140 så det kanske kommer byxor i större storlek också, kan ju vara att de större är lite annan modell
    Man kan ju hoppas att de finns till 140.
    Fast jag tror att N kan ha sina i år med.
  • lillronya

JAg handlar på HM för sällan, så ni får hjälpa mej nu.
    Vilken stl behöver E i en jacka därifrån. Närmar sej en meter lång nu.
    KAn han ha 110 eller räcker 104? Ska ha den lite närmare våren.

• lillronya
    Kristyr skrev 2011-01-31 21:39:05 följande:
    handlar typ aldrig till barnen där men när jag gjort det har jag tyckt kläderna vart små i stl.. men vad vet jag..
    Ja det har jag också tyckt. Men det är så få plagg vi har därifrån nu.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-31 21:41:39 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig
    Men har lite samma problem

Sitter och tänkte beställa en fixjacka till A, men vilken storlek. Han är 119 cm lång, 122 eller 128?
    Var ju en ganska bra mudd i dom i år
    Så himla svårt!
    Vill ju inte att det blir för stort, men inte på gränsen till litet heller.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-01-31 21:44:44 följande:
    O jag tycker tvärtom, tycker alltid hm varit stora i storlekarna Eller breda eller nåt, har ialla fall aldrig passat min smalisar.
    Vad jobbig du var nu då.
    Busbellan skrev 2011-01-31 21:45:30 följande:
    Nej precis
    Men om han har 122 i fvinterjackan från fix nu och den är nog inte särskilt mycket att växa i, visst borde man kunna ta 128?
    Byxor är ingen tvekan han är så kortbent så han kan inte ha större än 122
    Ja det låter rimligt.
  • lillronya

Är det någon av er som har koll på var man hittar vettiga skaljackor i lite större barnstorlekar?
    158 eller nåt?
    Stör mej på att det inte finns fix eller pop eller liknande i de storlekarna. De barnen ska väl också vara fina och torra?
    Finns ju inte molo heller till de.
    152 passade ju N och inte de större tjejerna.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17