Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-07 19:45:18 följande:
    Lillronya, visst har ni hummels vinterjackor? De APSNYGGA som är lite längre i modellen? Är dom lika i stl som overallerna? Funderar på om 98 skulle funka på Milla nästa vinter. Skulle gissa att hon har 98 i kläder då och kanske är 94 cm eller nått sånt..
    Jag har ju bara de i 152 så jag vet inte. Men ser att du fått svar av Butte
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-02-07 19:58:26 följande:
    Gokväll på er
    jag börjar så smått komma i form igen efter helgens sömnbrist
    Godkväll!
    JAg gäspar stort här och borde gå och lägga mej. Men det är så tråkigt.
    Ska lägga småttar nu iaf. De har sjungit singstar och varit så söta så jag har inte kunnat göa det tidigare.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:03:07 följande:
    väntar du tills du kommer in innan du öppnar???? Förvånad

Vem orkar vänta?

Vi hämtar ju posten vid grannens lada eller i affären om det är på avi.
    Det är oftast öppnat innan man är innanför dörren.
    ängeln83 skrev 2011-02-07 20:04:24 följande:
    Godkväll flickor.

Fullt upp idag, ÖF, läkarbesök, Apotek och fläng hit och dit.
    Meja har ju varit förkyld ett tag, hostig och i helgen började hon pipa och väsa helt sjukt mycket. Blev lite skraj att det var förkylningsastma så jag ringde VC och fick tid direkt, dock tippade han på en virusinfektion så vi fick en effektiv hostmedicin, och jag tycker faktiskt hon blev lite bättre direkt.
    Skönt att det inte var stma och att medicinern verkar hjälpa.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2011-02-07 20:16:55 följande:
    Ja fast jag är ju alltid skeptisk till läkare Fast det är nog mest för att jag fått för mej att det verkligen var astma, men som han sa man kan ju pipa i andningen ändå
    Men samtidigt sa han att om det inte blir bättre på några dagar så skulle jag komma tillbaka.
    Ja det ska man vara, tycker jag. LIte iaf.
    Ja man kan pipa ändå eller som E han har ju astma men piper aldrig i andningen. Rosslar inte heller. Han blir bara täppt i luftrören..
    Busbellan skrev 2011-02-07 20:17:47 följande:
    Åh, det är ju så roligt när de sitter och sjunger singstar
    Ella sjunger disney och svenska hits, hade önskat att det fanns nån mer passande skiva som hon kan sjunga

Här stannar jag nog uppe en stund till, hoppas på att få sova i natt. Men Ella fick krupphosta idag på morgonen men eftersom hon gick upp ganska fort så blev det inte så farligt. Hostig har hon dock varit hela dagen så vi får väl se om det kommer igen ikväll. Var evigheter sen hon hade krupp nu!
    Singstar är jättekul!
    De stora tjejerna spelarde och småttarna dansade.
    Sen kom A med sina nya lila skor och sa att de måste tvättas för att tjejen på tvn hade lila skor. Då måste ju A också ha det. Hon har ju haft de ute idag.

Usch vad trist med krupp! Hoppas det inte kommer igen nu.
    Vi har inte heller haft det på länge. *peppar peppar*
  • lillronya
    annie dark skrev 2011-02-07 20:11:11 följande:
    Kikar igenom vad som ska sparas till lillebror.

Vad tycker ni, blir det lila igelkottsregnstället från ida t för tjejigt eller funkar det på lillebror också?
    Det funkar på lillebror med, men jag vill ha mer grabbigt än så.
    Smaken är ju så olika.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-02-07 20:18:58 följande:
    Tack ändå När började ni använda tvådelat mer? Vi kommer ju köra på overall mååånga år till såklart men det finns ju SÅ mycket snygga jackor också
    ängeln83 skrev 2011-02-07 20:04:24 följande:
    Godkväll flickor.

Fullt upp idag, ÖF, läkarbesök, Apotek och fläng hit och dit.
    Meja har ju varit förkyld ett tag, hostig och i helgen började hon pipa och väsa helt sjukt mycket. Blev lite skraj att det var förkylningsastma så jag ringde VC och fick tid direkt, dock tippade han på en virusinfektion så vi fick en effektiv hostmedicin, och jag tycker faktiskt hon blev lite bättre direkt.
    Skönt att inte var förkylningsastma, hoppas hon piggar på sig snart och kan sova utan hosta!
    Här tycker jag inte att det är nödvändigt med tvådelat förrän vid skolstart.
    A fick jacka och termobyxor denna vintern som komplement och hon är 5 år.
    E har fått till nästa vinter och då är han fyra.

Men overall är klart bäst väldigt mycket längre än så.
  • lillronya
    lillronya skrev 2011-02-07 20:26:11 följande:

Lägger till direkt att jag vill att de ska tvådelat i skolan för att de måste ta på ytterkläder för att gå till matsalen. Då tar de inte på sej ordentligt om de bara har overall.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2011-02-07 20:26:53 följande:
    lillronya - vet du om singulair går o ge till så liten som Mateo? Lyckades få tag på hans bvc-läkare (hon ringde upp mig faktiskt efter jag pratat med min sköterska och hon hört hans andning) och hon tyckte det lät som att det inte räckte med Airomir för honom så han ska få komma in o inhalera imorgon (eller akut inatt om han blev det minsta sämre...) och sen kanske lägga till någon medicin. Tänkte om singulair kanske är bättre? Ni verkar ju lovorda det ni som testat.
    Ja det finns i granulat iaf. Säkert flytande med, gissar jag.
  • lillronya
    solouniko skrev 2011-02-07 20:31:55 följande:
    lillronya skrev 2011-02-07 20:26:11 följande:

Tyypiskt, men ja det förstår jag ju själv också egentligen.. Är ju så jäkla smidigt med overall och nästa vinter kanske hon kan klä på sig lite mer själv också. Hon tror ju iofs att hon kan det nu också Tycker Hummeljackorna är såå himla snygga!
    KAn väl ha hummeljacka för bilfärder och shoppingturer? Det har vi.
  • lillronya
    Juni flickan skrev 2011-02-07 21:08:49 följande:
    Jag tänkte köpa ett par "knickers"  från molo till Leopold som han kan ha i sommar. Han kommer vara runt 88-90 enligt kurvan vad ska jag köra på för storlek? 72?
    Tror du kan köra på 68 eller 74.
    Vi hade 74 förra året och 68 året innan.
    Kommer inte ihåg hur långa de var då, men nu är de närmare en meter.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17