• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-04-20 22:22:50 följande:
    så tror du jag kan ta 62 eller kanske t.o.m 68 i den då? Mateo är 57cm lång nu
    Ja 62 tror jag åtminstone om du ska ha den i sommar också, kanske t o m 68. Jag mäter gära åt dig ikväll om du vill. De är smala så det borde passa M jättebra
    God morgon
  • Helle

Hur är Småfolks tröjor i storlek nuförtiden? Kan sonen på 90 cm och ca 15 kg ha 92/98 el ska jag ta 98/104?

• Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-04-21 10:16:07 följande:
    Jag har 92/98 till Max och de sitter perfekt,hade han varit lite rundare så hade det nog funkat med storleken större också men armarna är då galet långa. De gamla har han 98/104 i och de sitter också perfekt
    Hmm.... Gustav är ju rundare än Max och jag har ett par av de gamla, typ smågiraffer, bilar som han kan ha både i 86/92 och 98/104 just för att de är smala i ärmarna, då sitter de ju uppe ändå. Men de nyare är väl vidare? Jag vill ju gärna att han ska kunna ha dem ett tag också. Vilken skulle du ha satsat på?
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2010-04-21 10:22:02 följande:
    Max och Gustav är till längd och vikt nästan lika stora så jag hade nog tagit 92/98 för jag tycker att de just nu sitter bäst på Max. Vi har några nya i stl 98/104 och de funkar men sticker i mina ögon just därför att de är lite för stora*gillar inte för stora kläder* Å andra sidan så har Gustav en storlek större på Lindexjackan
    Ja, hans mage är inte att leka med Å andra sidan är det ju fint när tröjan sitter lite tight också. Jag har för mig att jag har har någon i 86/92 (t-shirt) från förra sommaren som han fortfarande kan ha så då borde ju 92/98 bli bra. Tack
  • Helle

jag vill absolut ha äppelbadbyxor och äppel t-hirts. Sååå fina

• Helle

God kväll!

Vad trött jag blir. Jag hade sett ut ett par grejor från babyshop som jag skulle beställa nu ikväll och såklart var en tröja slut Men men ... den finns väl någon annanstans.
    Vad händer här?
  • Helle
    ängeln83 skrev 2010-04-22 10:01:46 följande:
    Nån som har koll på nån shop som rear Småfolk?, helst bodysuits.
    Babyshop har ju 20% på Småfolk nu. Men du kanske önskar mer reda?
  • Helle
    hzl skrev 2010-04-23 09:51:00 följande:
    nån som vet med uvdräkter.. Går man upp i stlk på alla eller gäller det främst katvigs? Ska köpa en esl nu. 76cm o 9500g, drar 80/86 ska jag ta en 92? Eller tom 98?? Eller en 86(86 är ffde lite stort i vanliga plagg) Tacksam för hjälp
    Det skiljer sig nog per märke. Tyvärr kan jag inte hjälpa med ESL, men MALA är normala, och IdaT och Katvig små. Generellt är ju ESLs heldräkter små i storlek, men jag kan ju inte lova att uv-dräkten också är det. Maila butiken och fråga.
  • Helle

OT men någon som har köpt Villervallas shorts till sommaren (de som är på ordinarie pris) alternativt vet om de finns att se någon annanstans på webben än på deras sida. Bilderna är ju inte superbra där.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17