Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Everlonn skrev 2011-03-12 12:31:49 följande:
    Ha ha, ska försöka fixa
    I mössor ligger jag defenitivt i lä i alla fall Där är Butte galning nummer 1!
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn

Bus har :
    4 Molo softshell
    2 katvig skalisar 
    10 (Molo, IdaT, Nova star)fleece/lurvjackor
    3 par fleecebyxor ( IdaT)
    1 par Molo skalbyxor
    3 IdaT regnställ

Ej räknat växa eller säljakassar

Liiite galning kanske  

• Everlonn
    Buttelina skrev 2011-03-12 14:00:38 följande:
    see ännu mer galet än mig ju
    Busbellan skrev 2011-03-12 13:58:49 följande:
    Var tvungen att räkna våra mössor lite snabbt, känns inte som att vi har så hemskt många, men jag fick det till 37, alldeles lagom ju
    Kan ligga nån mer nånstans och skräpa också
    ja lite lagom sådär
    Men mössor kanske vi har en 6-7 st bara  
  • Everlonn

Bus har gått ner nästan 2 kilo på en vecka Hon vägde 17.4 på 4-årskollen och nu väger hon 15.7..hon hostar så hon kräks, äter ingenting..*suck* Hon verkar piggare tidvis men sen sover hon på soffan igen..hostan känns värre Obestämd

Ska ringa bvc på måndag, tvekar på om man ska ringa in innan dess (om hon inte blir sämre förstås) 

Gillar inte när hon är sjuk  

• Everlonn
    SmillaMilla skrev 2011-03-12 19:04:15 följande:
    Ush då! Ring in nu. Det kan ju vara lunginflammation, flera som fått det med denna förkylningen som går. 
    Har varit lite bättre i eftermiddag/kväll..blir det värre så får jag ringa in
  • Everlonn
    Kristyr skrev 2011-03-16 12:29:07 följande:
    blilr bra pris på fina småfolkjackorna på funkybaby
    Synd att Bus storlek inte fanns  
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-03-17 22:33:02 följande:
    Funderar lite på vad det är med Ella egentligen
    Hon har ju haft feber ett par dagar och ont i halsen, inget konstigt alltså. Det jag reagerar på är att hon är alldeles grötig i rösten, det har hon aldrig blivit vid halsont innan.
    Jag kommer ihåg att jag blev precis sån i rösten när jag haft mina halsbölder, men det tror jag inte det är
    Det kommer ju från halsfluss och jag tycker man brukar se ganska tydligt på de vita prickarna om det är halsfluss, men det har hon inga, utan bara den där grötiga rösten.

Läste på nån vårdsida att man bör söka läkare bl.a om barnet vid halsont blir grötig i rösten, men varför då? Nån som har koll?

Febern går upp och ner för fullt. Hade knappt någon i natt eller idag på fm, men sen kom det i em och nu är hon åter igen feberfri.
    Är ju lite jobbigt att det är fredag imorgon, ska man söka läkare så är det ju klart skönt att göra det imorgon  och slippa jouren i helgen
    Om hon inte kan dricka eller svälja sitt saliv, dvs börjar dregla..då är det fara! Då är det akut ambulans in..
    Men grötig röst hmm att det skulle vara farligt har jag inte hört..
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-03-17 22:33:02 följande:
    Funderar lite på vad det är med Ella egentligen
    Hon har ju haft feber ett par dagar och ont i halsen, inget konstigt alltså. Det jag reagerar på är att hon är alldeles grötig i rösten, det har hon aldrig blivit vid halsont innan.
    Jag kommer ihåg att jag blev precis sån i rösten när jag haft mina halsbölder, men det tror jag inte det är
    Det kommer ju från halsfluss och jag tycker man brukar se ganska tydligt på de vita prickarna om det är halsfluss, men det har hon inga, utan bara den där grötiga rösten.

Läste på nån vårdsida att man bör söka läkare bl.a om barnet vid halsont blir grötig i rösten, men varför då? Nån som har koll?

Febern går upp och ner för fullt. Hade knappt någon i natt eller idag på fm, men sen kom det i em och nu är hon åter igen feberfri.
    Är ju lite jobbigt att det är fredag imorgon, ska man söka läkare så är det ju klart skönt att göra det imorgon  och slippa jouren i helgen
    Ring vårdcentral eller barnmottagning
    om allmäntillståndet är påverkat
    vid andningssvårigheter
    om smärtan gör det mycket svårt att svälja
    vid halsont och feber i mer än fyra dygn
    vid halsont i samband med hudutslag
    vid halsont och samtidigt sår runt näsan eller munnen
    vid halsont, grötig röst och svårigheter att gapa

Hittade detta dock..
  • Everlonn
    Everlonn skrev 2011-03-18 08:35:38 följande:
    Ring vårdcentral eller barnmottagning
    • om allmäntillståndet är påverkat
    • vid andningssvårigheter
    • om smärtan gör det mycket svårt att svälja
    • vid halsont och feber i mer än fyra dygn
    • vid halsont i samband med hudutslag
    • vid halsont och samtidigt sår runt näsan eller munnen
    • vid halsont, grötig röst och svårigheter att gapa

Hittade detta dock..
    Heshet
    Heshet är vanligt vid förkylning. Det beror på att stämbanden är inflammerade. Ibland försvinner rösten helt under några timmar eller dagar. Detta är ofarligt.Heshet beror ofta på att det är en virusinfektion och då hjälper inte antibiotika. 
    Ring vårdcentral
    om hesheten varar mer än tre veckor.

Åk till akutmottagning eller ring ambulans
    vid heshet och samtidiga sväljningssvårigheter, andningssvårig- heter och hastigt stigande feber
    vid misstanke om att föremål har fastnat i halsen.

Nu gogglas jag för fullt

http://www.orebroll.se/Files-sv/%C3%96rebro%20l%C3%A4ns%20landsting/V%C3%A5rd%20och%20h%C3%A4lsa/Egenv%C3%A5rd/Dokument/egenvard_barn.pdf?epslanguage=sv
  • Everlonn

Ronya: 

Hur var lila NS klänningen i storlek? Den var lång? Men är den oxå smal upptill? 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17