Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-02-08 19:43:49 följande:
    Tack!
    Jag är i en hopplös katvigfas tror jag.
    Jättefins syskonmatch! Vad är det för kjol?Drömmer
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    lillronya skrev 2011-02-08 19:56:37 följande:
    Tack tack
    Everlonn skrev 2011-02-08 19:49:35 följande:
    Jättefins syskonmatch! Vad är det för kjol?Drömmer
    Tackar!
    Kjolen är från kappahl, men är köpt för längesen.
    Så klart det var för länge sen *typiskt*
  • Everlonn
    lillronya skrev 2011-02-09 13:13:02 följande:
    Hej i tråden förresten!
    Nu har vi varit på öppna förskolan.
    Har också pratat med både M och skolan så nu är jag inte så deppig mer.
    Vad skönt! Jobbigt när de inte mår bra i skolan
  • Everlonn

Nån som känner en trevlig kille i Uppsalatrakten? Min syster behöver en Hon är rusktigt bitter över alla hjärtans dag..

Svårt att hitta nån när man är ensamstående mamma och dåligt med barnvakt Obestämd Nätdating var visst inte nån hit..

Men man kan ju efterlysa allt här i tråden så jag efterlyser en pojkvän till min syster! Hon är 28år

• Everlonn
    Duntoffla skrev 2011-02-10 21:38:31 följande:
    Ser att ni pratar blöja. Här är en som fortfarande har blöja. Noel kan gå utan hemma på dagen. Ibland kissar han på sig men oftast funkar det. Bajsa går icke utom i blöja. På dagis däremot funkar det inte alls. Då kissar han på sig och vill inte gå på potta eller toalett. Känns så inkonsekvent att vi kör blöjfritt hemma och så har han det där. Men samtidigt kan man ju inte tvinga honom på pottan heller.  Han är ju snart 3,5 år och man tycker att han borde kunna sluta. Frågar vi om han är kissnödig så säger han nej och 5 min kissar han. Så nu har vi slutat fråga och sätter honom istället på toa/potta och då kissar han. Nu kan han tom säga att han är kissnödig. (det har alltid funkat på kvällarna för uppe vill man ju vara istället för att sova )

Ofta på morgonen är han helt torr dock och kissar då mycket i pottan.

Har ni några bra tips för att få honom blöjfri på dagis? 

Nu har han vaknat igen och säger att han har en tiger vid sitt ansikte så det är bäst att jag går. Vilken fantasi! Flört 
    Niclas var likadan Inte så kul just då men..

Så här gjorde vi:

När man ser att de är kissnödiga så säger man "din näsa lyser" Diskussionen bli väldigt intressant Näsan lyser för att barnet behöver kissa! Bara stora (vuxna) kan se att näsan lyser När näsan lyser måste man springa på pottan/toaletten! För annars slutar ju inte näsan att lysa

Det var huuur kul som helst att se andra vuxnas reaktion när man sa till Niclas att hans näsa lyste och han pinnar till toaletten

Men att säga "är du kissnödig?" "Jag ser att du behöver kissa" osv funkade inte alls!  Ibland försa man sig.."är du kissnödig?" Svaret blev nej och 5 sekunder senare kissade han ner sig!

Näsan lyser funkar superbra  
  • Everlonn

Har ett trick att få små pojkar som tar fram och viftar med snoppen att sluta med det oxå Alla pojkar tycker det är urkul i en viss ålder

• Everlonn
    Duntoffla skrev 2011-02-10 22:05:44 följande:
    Ja, tack och lov har Noel nästintill slutat med det nu. Vad är det för knep?
    Bara att säga "Akta nu kommer pippilaten och tar masken!" Oj så snabbt byxorna kommer på igen
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-02-11 20:17:32 följande:
    Till Lalalong, inte helt nöjd tjej

Oj! Nää 110 kan inte Bus ha heller då

Söt Ella suris  
  • Everlonn
    Smultronhjärta skrev 2011-02-12 20:13:07 följande:
    Tjo nu är det melodifestivalen men innan dess fick jag lov att ninja några måsten
    www.tradera.com/FODRAD-LUVTROJA-FRAN-SMAFOLK-...
    www.tradera.com/UNDERBAR-FLEECEJACKA-FRAN-SMA...

Risiga bilder men det står ju att de ska vara fina- hoppas på det, för jag är såld på grodlurven och äpplena fick följa med i farten
    Smultron ska vara glad att jag dricker hot shot och glömmer bort TDrömmer Men men så går det ibland Jag ville mest lurven för den är gröööön och Bus gillar grönt just nu
  • Everlonn

Jaha, där började visst salgsäsongen

IdaT har salg 27/2 -  4 mars

Någon som är sugen?  

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17