Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2011-02-15 11:53:16 följande:
    WOW! Få kläder utan betalning är ju alltid kul
    Fast lite konstigt

Bus blev mest glad för stenarna som låg i fickornaDrömmer  *tvättadags av jackan*
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-15 11:58:35 följande:
    Du fick alltså en smutsig jacka... gratis... hur längesen vann du auktionen!? Måste ju va en skum säljare...
    Vann den 28 januari,,fast jag kan inte tänka mig att jag får den gratis Nu när den kommit så tror jag säkert att hon svara på mail om att jag vill betala den
  • Everlonn
    THEA och Grodan skrev 2011-02-15 11:58:57 följande:
        stenar på köpet, inte illa
    Extra frakt *mummel mummel* ha ha
  • Everlonn
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-15 12:10:24 följande:
    Jag hade nog ifrågasatt varför den inte var tvättad.... hur tänker man då som säljare är min fråga.... ja ja, alla är vi olika
    Duntoffla skrev 2011-02-15 12:02:44 följande:
    De ser verkligen jättefina ut. Du får gärna lägga in dem i BT så man ser färgerna lite bättre
    Haha...skumt!  
    Jag hade samma fråga häromdagen och Mammastök kom med ett bra argument för att ha avslut 20:e. Eftersom det är avslut 20:e på söndag och folk får lönen på fredag så tyckte hon att 20:e skulle funka bra. Då hinner folk köpa både på BB och lön ( de flesta säljare har ju typ 5 dagars betalning)

Jag la ut i söndags och de tickar på sakta men säkert. 
    Jo, det förståss... men o jag lägger avslut den 20e och man väntar med betalning till lön på fredagen så ser jag ju inga pengar innan mån den 28e... vill ha de undanstökat fortast möjligt efter avslut ju.... Får se hur jag får ihop de, lägger kanske lite på söndag och lite nästa söndag...
    Jag tvättar allt ändåDrömmer Men visst tänkte jag påpeka stenarna
  • Everlonn
    stökmamma skrev 2011-02-15 13:58:38 följande:
    fick svar En softis
    Folk har inte hittat den för det stod molojacka Dom söker bara på molo..
  • Everlonn

Jag håller Bus hemma för det går maginfluensa på dagis..och löss för den delen Fast löss hade ajg väl inte brytt mig om ifall det bara var det som gick..men kräks sonen så blir han inlagd på sjukhusObestämd

Jag tänker kräva att han leker med lillasyster idag, hon är ju faktiskt hemma för hans skull

Lawoman som skrämt upp mig På deras dagis var det 10 av 17 barn som insjuknat av kräksjuka! Och likadant på den andra avdelningen

Nää vi stannar hemma vi  

• Everlonn
    lillronya skrev 2011-02-16 16:45:53 följande:
    Jag tycker dina bilder är superfina på dina goa ungar!
    Du får gärna hälsa Alicia att sista boken av drakens återkomst har kommit ut Så nu måste hon sätta igång och läsa serien
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-02-17 15:12:27 följande:
    ja, så kan de ju göra om man har brist på tillväxthormon, men det är nog ganska ovanligt att man har det

Har man inte det och ändå är väldigt liten kan de på något sätt skjuta upp puberteten

Ska bli intressant det där med röntgen av handen i alla fall eftersom de då kan göra en ganska bra beräkning på hur långt barnet kommer bli
    Det där har sonen med gjort..7 rör blod,röntgen av handen, inte för att han var kort utan för att de var rädda att han höll på att gå in i puberteten vid 7 år ålder

Benet i handen visade att han var 11 år Och rören med blod visade att 1 av "hur många som helst" hormoner som krävs för pubertet hade satt igång..man kan skjuta upp puberteten 1 år..

Beräkningen var att han hade blivit runt 1.60 cm ifall han gått in i puberteten så tidigt..men han blev 1.83

Han fick en växtspurt och kom sedan i puberteten när han var ca 10 år, tidigt men bättre än vid 7 år

De sa till oss att när man kommer i puberteten så har man 20 cm till som man växer. Sen om det bara gäller pojkar... 
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-02-17 15:41:25 följande:
    De tog 7 rör idag, dock har jag dålig koll på vad de skulle kolla med dom

Förresten fick vi singulair utkrivit till Ella idag, nu hoppas vi på att det hjälper för hostan
    Det är inte den medecinen som är slut i hela sverige? Slut hos leverantören tom? Eller var det nån annan astmamedecin kanske.. *virrig*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17