Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-17 16:43:39 följande:
    Nej, det är pulmicort som är slut överallt, även här märkte jag när jag var på apoteket nyss.
    Som tur var har vi lite kvar hemma och så bokade vi av den som skulle komma i början på nästa vecka så vi kan bunkra
    Aha, tur att detinte var den ni skulle ha just nu då
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn
    lillronya skrev 2011-02-17 16:13:06 följande:
    20 cm gäller pojkar.
    Eller iaf när tjerna har fått mens växer de bara några cm till.
    Helle skrev 2011-02-17 17:11:10 följande:
    Det där är ju så svårt och man kan aldrig veta. Jag var längre än snittet när jag var liten (och är än). Jag gjorde också en handröntgen och fick då veta hur lång jag skulle bli (stämmer på cm). Jag kom dock i puberteten ganska tidigt (fyran) men växte ändå väldigt mycket efter det, jag minns inte exakt men ca 1,5 dm skulle jag tro. Så ... man kan aldrig så noga veta och oavsett om man blir lång el kort så får man ändå anpassa sig till olika situationer. 
    Jag fick mens i fyran och växte minst en dm till efter det..var 166 cm i sexan och är nu 170 cm. Så jag blev inte så kort trots tidig pubertet
  • Everlonn
    Lalalong skrev 2011-02-17 19:01:03 följande:
    Klara fyller 5 år i början på maj och är 98,7 (för att vara exakt ) cm lång. 
    På 4 års kontrollen var hon 95 cm  så hon har ju växt lite på längden! Jag vet iofs inte hur mycket dom "ska" växa på ett år men jag tycker inte det är jättelite i alla fall! SOm sagt, dom är lite hysteriska och jag tror det är värre pga av att jag (dumt nog) berättade "min historia". 

Vi gjorde också en kostberäkning. Eller ja, vi fyllde i en matdagbok i 4 dagar. Sen fick vi en beräkning nu när vi var hos dietisten. Dels på antalet kcal och sen även på alla näringsämnen och vitaminer och så. Det enda hon låg bra på var C-vitamin tack vare att hon äter mycket frukt!

Men det är samma här! Klara äter ganska bra, oftast, om det är köttbullar eller kyckling. Annars vill hon helst bara ha potatis, eller bara ris eller bara pasta. och då är det kanske 1 dl vi pratar om. Det var en annan sån där sak man går och tänker och funderar på om man gör rätt. Ska man tvinga henne att äta av köttet? Ska man laga kyckling varje dag åt henne? O.s.v.
    Hur gör ni med Nora då? Hon är ju lite äldre också... Lagar ni den maten tll henne som ni vet att hon tycker om? Eller får hon äta det som serveras, lixom?
    Jag har gjort så här med Bus att jag räknar inte kostcirklen per måltid utan över hela dagen..äter hon bara kolhydrater vid ett mål..tja då kör vi ägg eller proteinrik mat till ett annat mål, äter hon bara proteiner ..ja du fattar
    Hon får "egen" mat till lunch, erbjuds vår mat vid middag..då äter hon som din ungefär och kompenserar upp på kvällen med det hon inte ätit under dagen..

Hon äter köttbullar och korv..oftast Chicken nuggets..ibland, Fiskpinnar då och då..aldrig kyckling, kött eller fisk annars.

Har aldrig tvingat, pressat eller så..men hon erbjuds alltid och hon smakar på allt! Inga undantag..det är ok att inte tycka om något men det vet man faktiskt inte förrens man smakar Nån enstaka gång mutat med nåt gott när hon ätit upp men försökt att hålla matsituationen lugn och inte hypad för att hon inte ska inse vilken makt hon får genom att matvägra..

Blir hon sjuk..då åker vi direkt tillbaka som det var innan Då äter hon inte..en sommar åt hon en halv köttbulle och en bit gurka på en hel dag! Och drack vatten *suck* Och det var kulmen på en vecka då hon knappt ätit alls..då fick vi ta till näringsdrycker..

Hon är uppe på normalviktig nu  
  • Everlonn
    RååSa BuBBlan skrev 2011-02-17 19:13:52 följande:
    Hellu girls!!

Jag har TVÅ MINUTER ÖÖÖÖVER   Det va inte igår!!

Händer här inne då?
    MatpratDrömmer 
  • Everlonn
    Smultronhjärta skrev 2011-02-17 18:33:32 följande:
    God kväll!

Åh jag är alldeles kär i vår nya kamera,har fotat mycket säljagrejer nu och den är såå braSolig

Sen fick jag idag hem en superfin klänning,jag har hopp om de små fläckarna..
    www.tradera.com/Klanning-fran-Smafolk-stl-86-...
    Så mycket som du säljer av skulle man ju nästan kunna tro att du ska på salg snart Tungan ute 
  • Everlonn
    Smultronhjärta skrev 2011-02-17 19:22:48 följande:
    Åh jisses..Detta jag nu säljer av är sådant som ligger i Traderagarderoben..Jag har inte ens rensat i ungarnas garderober
    he he
  • Everlonn
    Zvartaliljan skrev 2011-02-19 11:04:32 följande:
    Inte haft en tanke på!! Han är ALLTID så där rosig om kinderna. Har du länk till tråden här på fl?
    Får nog googla lite...
    Lalalong skrev 2011-02-19 11:22:13 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51783396.html

Bland annat Eli79 har en pojke med Veteallergi och hon har bilder i sitt galleri på pojkens kinder när han fått vete. 
    Älsklingen87 har en flicka med veteallergi som reagerar med Astma!  
    Så brukar ju Mateos kinder se ut  
  • Everlonn
    Busbellan skrev 2011-02-20 21:13:15 följande:
    Går det bra på t idag?

Jag köpte det ag ville ha till Ella först och främst. harem, svarta army, hallonröd wct jacka + byxor
    Njae..en hel del osålt Obestämd
  • Everlonn

Mammastök: Är det ett par hellu Ditty mitt i högen?? Hur kunde du kvinna? Trodde den katten var bannlyst

• Everlonn
    solouniko skrev 2011-02-28 16:31:56 följande:
    Synd på NS klänningen, den hade nog passat bra till!
    ängeln83 skrev 2011-02-28 16:17:49 följande:
    Ja visst är dom underbara Så himlans fina färger, båda två. Ha ha, jaaa, alltså jag gillade inte alls Molo softshellen, halv tråkig färg och passformen var lite knasig tycker jag, är så mycket nöjdare med den från Lindex.

Åh vad spännande, den ser ju ap fin ut i shoparna så den måste vara riktigt mums irl O B&R är var snabba som vanligt så den kommer nog imorgon.
    Ja superfina! Måste ta mig in till stan någon dag tror jag, har inte varit på lindex/kappahl/HM på evigeheter! Ja den rosa var ju också mkt mer vårig i färgen dessutom, den lila tycker jag är i mörkaste laget faktiskt. Ja den är uunderbar IRL verkigen, sån härlig blå färg!

Undra hur det går för salgshopparna idag? Drömmer
    Hörde av Grekis i förmiddags och det fanns tydligen massor fint! Och sängkläder! Det har ju inte funnits där sist!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17