Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2010-11-23 22:00:49 följande:
    ja det tar ju tiiid och tålamod. flera timmar i början. men jag har allltid suttit inne hos mina barn tills de somnat. tvinga var inte riktigt rätt ord
    lillronya skrev 2010-11-23 21:56:39 följande:
    Jag har provat det med min duracell.

Funkar inte. Vill hon inte sova så gör hon inte det. Snurrar runt, pillar med saker och till sist ylar så att ingen annan heller sover.
    Vissa barn gör som de vill oavsett hur konsekvent man är som förälder....
    .
    Ha, ja det är otroligt vilket tålamod man måste ha!
    Sen kan syskon vara helt olika, storebror har det gått bra att säga åt på skarpen - nu ligger vi i sängen och försöker sova - sen har han stannat där. Lillebror är det helt kört med, om han inte är redo för att gå och lägga sig kan man lika gärna ge upp, han har en vilja av stål! Kyss
  • Ocikatten
    Ocikatten skrev 2010-11-23 22:06:16 följande:
    Ha, ja det är otroligt vilket tålamod man måste ha!
    Sen kan syskon vara helt olika, storebror har det gått bra att säga åt på skarpen - nu ligger vi i sängen och försöker sova - sen har han stannat där. Lillebror är det helt kört med, om han inte är redo för att gå och lägga sig kan man lika gärna ge upp, han har en vilja av stål! Kyss
    Glömde ju säga att vi oxå ända från start har legat med hos barnen i sängen när de ska somna (de sover med oss i våra sängar) och började med timmar medans det nu kan ta 10 minuter om de är redo för att läggas! Drömmer
  • Ocikatten
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-23 22:07:30 följande:

Nu går jag å lägger mej iaf!

Natti tjejer!

Sov gott!!
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-11-23 22:09:12 följande:
    lät nog lite hård när jag skrev Drömmer. jag vill bara tillägga att jag inte menar tvinga alls mina barn har alltid fått sova när dom varit trötta, när jag var mammaledig lät jag deras sömn styra min sömn. har aldrig haft mage att hålla dom vakna när dom varit toktrötta dagtid osv. men ibland vid kl 22 på kvällen när man skulle upp tidigt så gäller det att vara konsekvent (sen funkar det såklart inte på alla barn). jag har alltid suttit hos mina barn till dom somnat och är för samsovning.. just nu ligger mina två små och sover i mamma och pappans sängar ska snart kura ner mig hos dom

att läsa saga och sen släcka har funkat på lillebror, han föredrar tom sin säng och sin space ibland.. men bella har i princip sovit med mig sen hon föddes
    Jepp, båda våra har samsovit sen födseln, jag ÄLSKAR känslan av en grabb på vardera sidan att snusa på under natten. De ligger gärna alldeles intill hela natten och det stör inte mig. Maken däremot behöver space så därför har vi två sängar intill varandra 140 cm + 180 cm!
  • Ocikatten
    ChokladMoshin skrev 2010-11-23 22:01:06 följande:
    Kloka ord!!
    Låter som om din tjej och min äldsta tjej är himla lika i humöret
    Vad säger sjuksköterskorna?!?! Hon är ju hur söt och TJEJIG som helst!! Hjärta
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-24 21:40:40 följande:
    Bra att ni stannar hemma. Hoppas hon slipper hosta snart!
    Kan fröken lillronya bege sig över till FB där jag sitter och pratar med henne!
  • Ocikatten
    Duntoffla skrev 2010-11-24 22:43:14 följande:
    God kväll!

Vad gör ni? Tokshoppar Småfolk?

Ocikatten- hittade du det du sökte?

Är det några som kommer åka på Katvig eller har alla slopat den?
    No, inte ännu, letar vidare. Håller tummarna för att IllerHiller har tagit in den...
    Annars vete rackarns vad jag ska göra, pallar inte med ytterligare en snordyr beställning från DK!! Guld i mun
    Jag måtte ha en udda smak då inga svenska webshopar gillar det jag gillar... *ha ha*
  • Ocikatten
    Buttelina skrev 2010-11-24 23:03:09 följande:
    vad letar du efter?
    Vill vääääldigt gärna ha de här två Småfolkströjorna till grabbarna:

• Ocikatten

Sen gillade vi även dessa men tyvärr verkar shopparna här i Sverige gilla den andra färgsättningen som finns på båda...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17