Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-11-19 09:22:02 följande:
    självscanning är så himla smidigt!
    Jodå, så länge man inte får kontro....

Jaha, nu har grabbarna pekat ut varsin ny Småfolkströja, tyvärr på danska sidan så jag får väl hålla tummarna för att nån svensk shop tar in dem!! En traktorgrävare och en traktor-tröja såklart! Hjärta
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-11-19 09:40:21 följande:
    kontroll på ica är inte kul där ska de kolla alla varor
    coop är bättre där väljer de ut typ 5 slumpvisa varor och kollar om de är scannade!

Självklart traktortröja De är poppis här hemma med.. men dem får han bara ha ibland. Ibland måste han ha den råsa tröjan med hudar eller den oranga med hjärtan... Drömmer
    Kom nån ny fin traktortröja nu i ljusare grönt med orange om jag inte minns helt fel...
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2010-11-19 13:50:39 följande:
    Hej flickor...

Vilket regnrusk vi har idag. Ösregn och 1,5 grad. Sååå kallt!

Sitter här med kossasuiten i handen. HERREGUD så fin! Åhh det var längesen vi hade kossor i vårt hus! Milo sa direkt: Jag vill med ha kossor!
    Ja det är klart... Men inte så lätt att uppfylla... Obestämd
    Ha, ha, det var ungefär som när Henric fick lamm här, Marcus ville oxå ha lamm så han fick klämma i sig två storlekar för liten tröja...
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-11-19 14:34:53 följande:
    Ja, tror faktiskt inte att jag tvättade vinterkläderna en enda gång då.
    Nu har de redan hunnit en vända i maskinen
    Åh vilka fina barnrum!!! Jag har ingen känsla alls för inredning och båda barnen sover hos oss så här har det inte blivit några egna rum ännu. Däremot har de ett lekrum på nedanvåningen men det är inte så mycket inredning - mest leksaker!! Du kan komma hit och provleka med barnen lillronya så vet du vad du ska köpa! SkrattandeFlört
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-19 14:59:41 följande:
    Vilken bra idé!
    Hmmm... Ja, nämn nåt vi inte har!
  • Ocikatten
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:07:40 följande:
    Hmmm... Ja, nämn nåt vi inte har!
    Får ju kanske skylla på att jag var hemma med båda barnen tills Marcus var 2½ år så då behövde vi lite förströelse på dagarna!
    Jag har ju inte skogen runt hörnet som dig lillronya! *verkligen avis* Du såg ju hur Marcus trivdes i den!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-19 15:11:48 följande:
    Jättefina rum!!

Vi strider med A varje kväll nu. Hon ligger gärna där och lyssnar på saga men smiter sen ner och lägger sej i vår säng elelr i soffan så fort man vänder ryggen till.
    Igår somnade hon efter 22....
    E somnar innan vi hinner lägga honom så honom får vi bära upp i hans säng.
    Hmm.... Ja, jag har inga tips att komma med och hon är ju en dam med järnvilja...
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-19 15:13:46 följande:
    Låter spännande!
    Behöver faktiskt tips på vad jag ska köpa, för jag har superdållig koll på leksaker.
    Ocikatten skrev 2010-11-19 15:08:44 följande:
    Får ju kanske skylla på att jag var hemma med båda barnen tills Marcus var 2½ år så då behövde vi lite förströelse på dagarna!
    Jag har ju inte skogen runt hörnet som dig lillronya! *verkligen avis* Du såg ju hur Marcus trivdes i den!
    Är verkligen glad för "vår" skog. Tillbringar mycket tid där.
    Ni får komma hit igen snart så vi kan leka mer i skogen.
    Kanske utan en viss tant i ridhjälm?
    Äh, hon var väl inte till besvär?!
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-11-19 15:21:00 följande:
    Suck... ja där är en vilja av stål.
    Jobbigt när man ser att hon verkligen behöver lära sej att sova i sin säng för att få ordentlig sömn, men hon bara vägrar.
    Tror du inte hon till sist inser att hon inte kan klara sig utan ordentlig sömn och lägger sig??

Ha, ha, näe damen var inte så konstig - bara pratglad! Drömmer
  • Ocikatten
    Lilla Ego 07 skrev 2010-11-19 15:44:56 följande:
    Det är så jag känner också. Jag har valt att skaffa mig en familj, en familj som jag också vill utöka på sikt. Inte vill jag lämna bort dem och låta någon annan uppfostra dem?

På intervjun jag var idag så var de så tvärtemot. Karriärmänniskor ut i fingertopparna.

Jag börjar mer och mer känna att jag inte bara vill vara en siffra på ett papper som jag är nu.

Men samtidigt så måste man ju jobba för att tjäna pengar.

Just nu är jag beredd att flytta ut i skogen till nåt litet torp och odla mina egna grönsaker typ Glad
    Sådana tankar går i vågor - ibland älskar jag mitt jobb och glömmer nästan bort familjen. Andra stunden så vill jag bara vara hemma och mysa med barnen.
    Hade dock en liten karriär innan barnen kom så jag är rätt så nöjd med att jobba som ekonom 75% på ett jobb som inte kräver att jag tänker på dem 24 timmar om dygnet, så får jag cash så jag kan shoppa åt barnen - NÖJD!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17