Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag ger upp...har letat överallt efter ett par snygga muddjeans och en finskorta i strl.56 till Mateo. Vill ha något snyggt till dopet (eller ja, efteråt på kalaset menar jag förstås).

Så om ni har något annat tips på något fint så kom gärna med förslag. O skulle ni snubbla över ett par muddjeans (ej name it, för breda) o en skjorta i 56 så blir jag lycklig!!

• Zvartaliljan
    h80 skrev 2010-04-21 19:56:01 följande:
    funkar inte polarn o pyrets? de har ju så att man kan knäppa in dom hur myket som helst
    Vilka menar du??

Gillar dessa
    polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60023386&colorid=2512337&sectionid=clothes&subsectionid=PANTS

Men huj så dyra o så tror jag de är för stora, framförallt i midjan...har ett par muddbyxor från po.p i strl.62 som är gigantiska tycker jag, mer som 68
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-21 20:29:22 följande:
    Ooooj va svårt det verkade vara att hitta muddjeans, har du kollat på hm? Har för mej att jag såg muddisar där. Vilket stuk på skjorta vill du ha? Enfärgad, mönstrad?
    h80 skrev 2010-04-21 20:11:19 följande:
    hittar inte de jag menar i webbshoppen, det är inte säkert att de finns kvar. Jag hade till min tjej när hon var liten. Kan du inte gå in i en affär o kolla.
    Eddiebaby skrev 2010-04-21 20:04:30 följande:
    Sådana som Ängeln har till sin dotter i bt har jag i stl 56, om du vill kan jag mäta dem? De är i superskick, bara använda ett par gånger......
    Hittade några muddjeans på T nu som såg ok ut, o kostar de inte så mycket så kan man ju stå ut med om de är lite för breda
    Hittade också en jättesöt rutig skjorta i strl.50

Men attans vad svårt det ska vara...finns annars jättemycket fint som Lindex snygga haremsjeans men kikade på dom idag och strl.62 gick ju från hans axel och ner till foten typ...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 20:49:33 följande:
    Jag tycker inte att så små barn skall ha skjorta. Till Svea hade vi ejsikkeljes suite, vit med gulduggla på ryggen efter dopet. Sååå fint!
    Men jag har blivit lite tokig i just skjortor o pullovers o sånt fint "grabbigt" på Mateo till fint, är väl för att jag har en tjej innan
    Men den suiten är ju såååå fin!!
    jag är grymt sugen på Kik-Kids skjortsuit på småvi men kan inte motivera det priset...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-21 20:53:53 följande:
    Mja, ja iof brukar ju hm:s byxor vara ganska breda :-/ Men annars var dom super fina. Jaaaaa *mums*, fast 399 kr för ett par jeans  i storlek 56 kanske är lite väl dyrt? Jag har bunkrat ett par i 68 till Meja, hoppas hon kan ha dom svart. Liam hade denna Fix skjortan efter sitt dop.
    nä men Nova Star hade jag ju kunnat köpa lite billigare än 399 i så fall

Ja precis den stilen han har på bilden är det jag är ute efter!
  • Zvartaliljan

Godmorgon! Fick sova från 22-06!! Sambon o jag stirrade bara på varandra när vi vaknade av hans väckarklocka, o det flög en o annan hemsk tanke om vad som hänt Mateo under natten eftersom han inte vaknat, men så kikade man ner i hans vagn o där möttes man bara av ett jättestort leende {#lang_emotions_sunny} han brukar bara sova så här bra annars om han sover på pappas bröst, men nu äntligen går det bra med något annat!! Nu hoppas vi bara att han kan vänja sig vid sängen istället för vagnen {#lang_emotions_smile}

• Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-04-22 07:59:33 följande:
    Förresten, nån som fått paket från Zillstar än? Vågar man hoppas på att det kommer idag? Hoppas även på att Mejas Katvig t-shirt kommer idag.
    nej mitt har inte kommit än men fick jättefin post från babyshop igår bland annat robotar till Mateo, så fina!
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-04-22 08:35:22 följande:
    Har kommit på att det nog är stor risk att det inte blir nån salg för mig. Vi ska ha dop den 29 maj när salgen kanske är... Å så vet jag inte om jag kan med o lämna Lia redan....  Det är ju en hel dag liksom... Hur ska du göra Liljan?
    Jag tar med mig Mateo...i bärsjal. Vi kan väl se till o åka dit samma dag så turas vi om att sitta ner med de små lite? Kan ju ta med en filt så de kan mysa på golvet tillsammans (givetvis väl påklädda för där är ju ganska kallt).

Jag hoppas att kunna åka på salgen första dagen, d.v.s onsdagen. För helgerna där i maj och början av Juni är uppbokade nästan allihopa.
  • Zvartaliljan
    maugu skrev 2010-04-22 08:39:09 följande:
    God morgon! Här sover barnen oxå hela nätter sedan någon månad tillbaka..blir så avvis på er som har småttingar som sover ok fast de är så små..min småbarnstid gick ju ordentligt förlorad på icke-sömn men tråkiga följer som ett brev på posten..men, missförstå mig rätt, jag är otroligt glad för er som får behålla sömnen!! Här har det mest shoppats MOLO förstås på sistone, många sommarsuits..92 passar fortfarande på Gustaf och Livia drar 80 eller 86. Superfina bilder i BT! Byxdressar tycker jag är så fint..hade min syrra när hon var liten i början på 80-talet. Jag har en som väntar på Livia från svenska Franka i garderoben
    Maia sov inte en hel natt före 3 års ålder! Så jag ser mig inte som direkt bortskämd...Mateo lär väl sova bra så här i omgångar, men jag tror inte på att han kommer fortsätta vara så här duktig varje natt. Men det är ändå en stor skillnad mot när han vaknade varannan timma och ville äta, o låg då o snuttade i en timma ungefär. Så var det dygnet runt. Kände mig som en levande napp! Men nu äter han var tredje timma på dagen (men fortfarande i 30-45min åt gången) och oftast var fjärde till femte på natten, däremellan sover han oftast men ibland tycker han det är morgon mitt i natten och vill busa.
    Får väl hoppas att denna natten inte var en engångsgrej...hoppas det håller i sig nu, det vore underbart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17