• Emelle

December Bebis 2010 :)

Malin o Henke skrev 2010-04-11 11:00:47 följande:
    Ja det ska bli skönt att få se det!! Har ju fått VUL nu för att jag blödde för 2 veckor sen.. Inte mycket men ändå.. Jag är så RÄDD för att dom kommer att säga att det inte finns nåt Knytt där inne..Idag har jag lite molvärk i magen (inte mycket alls..), tuttarna gör ont, har ganska mycket flytningar o jag mår lite illa... Tänker att det BORDE vara gravsymptom, men att det kanske bara är jag som VILL ha symptom o liksom "hittar på" det undermedvetet... Jag HOPPAS så klart att min oror o rädsla bara är nojor o att allt är som det ska!!
    HUr långt gången är du vid VUL?
  • Emelle
    Malin o Henke skrev
    2010-04-11 11:33:19 följande:
    Jag är på tisdag i v. 7 (6+2).. Tidigt som bara den, men enligt min BM så kan man i alla fall se om hjärtat slår då!! Så jag håller TUMMARNA SUPER HÅRT för att det är PRECIS DET vi får se på tisdag!!
    Ja då borde man kunna se hjärtat. *mysigt*!!!
    Håller tummarna för er!
    :
  • Emelle
    Malin o Henke skrev 2010-04-11 18:34:56 följande:
    Ni är bara för snälla!!! Skönt att ni peppar mig!! Jag har lugnat mig lite nu, men det är fortfarande mest LEDSNA tankar.. Men vi får ju se på tisdag vad det är som är tokigt!! OM det är nåt som är tokigt vill säga..Jag håller mina tummar för er oxå NATURLIGTVIS!!!!TACK IGEN!!KRAMAR!!//Malin
    JAg vet precis hur frukatansvärt det känns. Och värst är att få gå och vänta på svar.
    Håller tummarna för er, verkligen!
    sommar83 skrev 2010-04-11 15:36:01 följande:
    Va overkliget det känns att flytta över till denna tråd :S skraj för vad framtiden visar. vill bara veckorna ska gå fort nu. Jag ringde min läkare så ska få göra ett UL nästa vecka. Jag är otroligt tidig ja med. mellan v. 4-5 så får se vad hon kan se. men att det är ngt och om det sitter rätt borde hon kunna se. Spännande som bara den. Men dock inte utan blandade känslor. Hoppas hoppas hoppas för allt i världen att denna grav slutar lyckligare än den förra. :(
    Jag väntar med VUL tills v.7 för att då ska man ju verkligen kunna se ett hjärta slå. Tyckte det var skulle vara så jobbigt om dom var osäkra på vad dom såg bara för att det är så yttepytte litet!
    MajMamman08 skrev 2010-04-11 13:23:19 följande:
    Ska du göra ul+kub privat med el får du det oxå?? Sådant skulle jag med vilja göra!! vart ska ni göra könsbestämmande och 3/d?? Får man inte veta könet på RUL?? när jag väntade min son frågade de om vi ville veta eller inte,men de ville vi inte då! denna gången ska jag nog ta reda på könet
    På vårat MVC gör de BM som inte är färdig utb. KUB test som en öving ungefär. Ska ju bli rutin på det men har inte blivit det ännu. Vi blev tillfrågade om vi ville vara "försökspersoner" sist men då hann vi ju inte. Men vi tänker be om att få göra det den här ggn.
    En del BM vill inte säga könet på RUL här, jag har fått veta det två av tre ggr. Men tycker det vore fint att få ett 3D/4D Ul med ...
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-12 16:54:29 följande:
    Åh tack!!Jag är superglaaad! Och paff!! Vi har en son på 6½ månad, och tänkte att vi kör på, tätt mellan barnen! Det tog nästan ett år innan sonen blev till, och nu sitter jag här och är nyplussad efter att bara ha hunnit ha en mens sedan förlossningen! Helt galet! :D Trodde jag ALDRIG! Må det bita sig fast, det lilla! Jag är bara i v 4 eller 3+3 enligt fl. Eller bim-4 :) Tog ett svagt test imorse och kände mig kaxig eftersom jag fick plus på digitalt test med sonen på -4 också, så gjorde digitalt test och så stod det gravid minsann! Helknäppt! HAHA! Wee! Jag har inskrivning redan nästa vecka. Jag har typ1 diabetes (fick diagnosen nu i februari och hade diabetes under förra graviditeten) så de vill ha koll på mig tidigare eftersom de tidiga veckorna är viktiga när man har diabetes. Emn det är nog lugnt, ha bra sockervärden så är inte orolig=) Grattis själv!!! :D:D:D
    GRATTIS!!!!
    Och grattis ni andra nya i tråden med såklart!!!

VAd många vi börjar bli!!
  • Emelle

Nästan alla har fått tider till VUl och BM besäk...hmmm
    KAnske skulle ta och ringa och boka lite sådana tider vi med

Idag har jag haft sån värk på vä sida, i området kring äggledarna.
    Bara på ena sidan.
    KAn det vara så när det växer där inne.
    Förut har jag kännt att det dragit i livmodertrakten, mitt på liksom.
    men igår kväll och idag har det varit endast vä sida...

LIVrädd för ett utomkveds...Vore jävligt orättvist faktiskt...

• Emelle
    Minifer skrev 2010-04-12 17:22:41 följande:
    det kan väl vara ligamenten?
    JAg tro och hoppas det. Men sen mitt mA är jag sååå jättenervös att något ska gå fel igen.
    Supertrist då jag helst bara vill njuta!
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-04-12 17:31:55 följande:
    Helt ärligt, KAN man ens bara njuta under en graviditet? :D Jag tycker alltid man oroar sig nonstop från plus tills bebisen är tre månader. Jag röstar för coh hålelr tummarna för ligament!
    HAha, jag röstar också för ligamenten
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-04-12 20:38:03 följande:
    Ja alla sidor säger olika & mvc me...knas e det...Grattis alla nya vara bara inne för några timmar sen & redan så många nya!Vill med njuta av graviditeten, men man kan juh aldrig det fullt ut, speciellt inte här inne där det händer massa saker & folk skriver om massa olika saker de varit med om det kan göra en rätt nojjig! Men försöker blunda för det & intala mej själv att om det är nått fel så finns det någon mening med det.
    FL´s dåliga och bra sidor.
    Så härligt att följas åt i trådar och få svar och all gemenskap...
    Sen åt andra sidan känns det som om man blir ihjäl stressad av all jämförelse och man tror att man ska få alla åkommor och hemskheter man hör om
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 20:31:36 följande:
    Räknar du från sista mens,första dag?? De brukar man ju göra??? Men BM e ju konstiga,haha om jag räknar så så får jag de till att jag e i v 6,men enligt min BM så tror hon v 4...lixom dah!!!då hade vi inte ens sex!!! litar mer på mina uträkningar,hihi!!!
    Vet man när man hade ÄL så har man ju ett ganska exakt datum.
    Jag hade ju tidig ÄL så min graviditet början man räkna från 3 dagar innan min sista mens första dag...
    Annars så diffar det ju högst 2 veckor oftast om man räknar från sista mens vid en relativt normal cykel...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)