Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Gick för sjutton inte att citera! Jag tänkte faktiskt skriva till i mitt föregående inlägg "hoppas att inte ni som är illamående sitter och hulkar framför datorn nu". Fast en fralla hade varit gott nu. Gud, jag är hungrig hela tiden nästan. Och sugen på allt. Min tankegång kan liksom vara "Oh, nu blev jag sugen på oliver. det går två sekunder. ÅH, CHIPS! det går en sekund. Nej förresten, apelsin vill jag ha. det går ytterligare några sekunder. SALTA PINNAR! några fler sekunder går och jag går och hämtar oliverna."

Totalt onormalt Nu blev jag för övrigt sugen på oliver
  • Momalicious
    ÄlskarNova

Jag får aldrig citera dina inlägg! {#lang_emotions_yell}
    Får önska dig lycka till på IKEA med illamåendet då. Älskar IKEA men det är nog ingen höjdare om man inte mår bra.

Själv ska man också på roadtrip för jag har köpt en bil som ska hämtas hem {#lang_emotions_dreamer} Eftersom vi bor på "landet" så vill jag inte behöva förlita mig på bussar när jag har en liten så jag köpte en lite söt bil av min mormor haha. 3500 mil har den gått. Sen -98. Den luktar för sjutton ny bil innuti haha.

Räkorna igår var för övrigt så jädra goda så jag trodde jag skulle dö. MUMS!
    Nu ska jag äta frukost. Det är helt sjukt vad jag är hungrig hela tiden! {#lang_emotions_sunny}
  • Momalicious

ååååååh, jag hade skrivit upp fel tvättid så när jag konkat upp två såna där blåa IKEA-kassar till tvättstugan så insåg jag att jag minsann inte har tvättid förrän klockan 20. Det blev bara att konka ner tvätten igen! :-@

• Momalicious
    MalakiW skrev 2010-04-24 17:34:01 följande:
    argh - en bra bit kvar för mig då :( Är i 8:e veckan nu (7+6) Vilken vecka är du Minifer i?
    Lilla stackars jag är bara i 5 veckan (4+0) så här syns det verkligen inte ett smack! (mer än vanlig svullnad då)
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-24 17:38:25 följande:
    gah, vad drygt!! grr! Jag är lite dlöd varit uppe sen halv sex imorse, ska nog lägga mig och glo på tv
    Ja det var precis vad det var! Usch, varför gick du upp så tidigt? {#lang_emotions_surprised}
    MalakiW skrev 2010-04-24 17:43:12 följande:
    Attans! Man vill ju att tiden ska gå fort fort fort fort! Men tiden släpar sig fram :P. Är det ngn mer än jag som har gjort en "stryklista"`? Varje dag strycker jag en dag för att se exakt hur många dagar det är kvar och många jag gått.. Gör väntan lite mer hanterlig när man kan se hur dagarna faktiskt går (om än väldigt långsamt)
    Det har jag inte gjort men jag loggar in här istället och tittar på graviditetskalendern och drömmer mig bort {#lang_emotions_wink}
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-04-24 18:25:20 följande:
    Idag fick jag en beige flytning innan vi åkte iväg till Ikea. Hade en sån i förrgår kväll också innan jag skulle lägga mig. Är det ngt jag bör vara uppmärksam över tror ni?   Vågar nog inte ha sex ikväll som jag annars tänkt ha..är sugen men är skraj nu.
    Håller tummarna för att allt är som det ska! {#lang_emotions_flower}
    Dessutom har jag läst på flera ställen att om man gjort ett VUL och allt ser bra ut så är risken lika liten för missfall som efter vecka 12. 
  • Momalicious

Nu ska jag lyxa till det lite eftersom det är så trist att vara själv på en lördag så det blir kycklingklubbor och potatisgratäng! Mums!

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-24 19:28:11 följande:
    JAPP JAG GÖR!! HEJ TJEJER!!! Har haft en superskön dag med en väninnna. Fösta var vi i stallet då det är elittävlingar där i helgen. Satt och drack kaffe och tittade. Man blir såååå sugn på att tävla Sen har vi gjort en supergod sallad och barnen har varit ute och lekt. Suttit och pratat gamla minnen och kollat kort medans vära män varit borta på matcher. SKÖN Lördag! Känner av magen mer idag. Skönt. Har haft ont i övre delen av magen igen. Tror jag har lite magkatarr. Fick ju smärtor i den här tiden i min förra grav och det gick ju inte bra men jag tror inte det är så den här ggn. Har fortfarande ont i ryggen. HAr någon mer det?? Har haft molvärk och isande ilningar över blygbenet och kanske liiite känningar i brösten med.
    Jag har ont i ryggen! Och idag har jag ont i brösten med! Konstigt att man blir lycklig av att må dåligt ändå
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-04-24 23:39:22 följande:
    Jag har gjort värsta excelarket ;) Är lite nördig.. En flik per trimester. För varje flik finns det en kolumn för veckodag och datum, en för vilken vecka jag är i, en för hur många dagar det är kvar av trimestern, en för hur många dagar jag totalt gått, en för hur många dagar jag har kvar totalt och en för hur många procent det är kvar... Det tog mig 4h att göra denna lista för hela graviditeten. Så nördig är jag! Dagens siffror är därför: Lördag 24 april, v7+6, 28 dagar kvar av 1:a trimestern, 56 dagar totalt, 224 dagar kvar, 80 procent kvar av graviditeten... Hoppas ni inte blev skrämda av min nördighet nu!! :P
    Oj! Jag hade aldrig orkat (fast jag kan inte excel heller ) göra det. 
    Nu blir det sängen för mig. Snart. Ska bara hämta sista tvättlasset. Om jag vetat att jag skulle vara gravid och dödstrött hela tiden så hade jag aldrig bokat den där tvättiden kan jag tala om!
    God natt 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)