Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Ååååh, jag vill också. Bara för att jag är "minst gravid" här haha. Nej men seriöst, vad härligt för er alla! :) Längtar så tills på måndag, ska på hälsosamtal då. Kanske inte det roligaste att få veta massa saker som man redan vet, men då kanske man kan få en uppfattning om när man ska på inskrivning och första UL osv

Längtar som en tok. Nu blir det sen middag med min karl och titta på lite fuskbyggarna. Hoppas alla har en bra kväll med sina magar, män, bebis och annat :D
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-28 14:34:24 följande:
    Vart är alla idag???
    Jag har fullt upp med en tråd där en kvinna tycker det är orimligt att betala underhåll (alltså, hennes man betalar underhåll för sitt barn, jag fattar inte varför hon klagar?). 
    Och så har jag världens nackspärr så jag kan inte göra nåt förutom att klaga och sitta vid datorn
  • Momalicious

Idag blev jag så jäkla irriterad för övrigt. Min sambo ringde sjukvårdsupplysningen i söndags eftersom jag haft så jäkla ont i magen lördag/söndag och tänkte att det kanske kunde vara utomkveds eller nåt. Fick prata med gynchefen på NÄL och han sa att det förmodligen inte var det men om problemen fortsatte så skulle jag åka in. Och problem har inte fortsatt och jag har inte tänkt mer på det.

Idag ringde någon annan sjuksköterska/läkare från gyn där och undrade varför jag inte åkt in och jag sa som det var; att jag inte hade ont längre utan att det förmodligen bara var pga förstoppning jag haft ont.
    Men hon sa att jag absolut skulle inte för det här var så himla allvarligt och bla bla bla. Alltså, jag har ju inte ont och har inte haft det sen söndags? Hade det varit utomkveds hade det ju bara gjort mer ont och dessutom var sannolikheten för att ha utomkveds och inte blöda typ noll. OCH jag har faktiskt fått gå på toaletten sedan dess (LYCKA).
    Men hon tjatade och tjatade. Vafan? Chefsläkaren sa att det var onödigt om det inte fortsatte eftersom i vecka fem ser man typ aldrig nåt på ett VUL ändå. 
    Var tvungen att skriva av mig bara!
  • Momalicious

Usch, jag är så himla säkert på att det är MF på g. Har inte ont eller nåt, blöder inte eller har flytningar. Bara en känsla jag haft i flera dagar. :( Hoppas den går och att det bara är hormonerna som spökar {#lang_emotions_cry}

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-28 17:48:26 följande:
    Usch. Hoppas du har fel... Kände ju så sist, bara ryser när jag läser ditt inlägg. Du ska se att det inte är någon fara för dig dock!
    Åh, jag hoppas jag har fel också.. Jag hoppas hoppas verkligen jag har fel. Att min kropp bara lurar mig eller nåt. 
  • Momalicious

Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad. 

Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag.
    Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-04-28 18:37:56 följande:
    Men bad dom inte dig komma in och kolla för utomkvedes??? För då gör dom ju ett VUL för att se att det inte sitter i äggledaren. Håller tummarna för dig och hoppas att dina aningar är fel.
    Jo fast han sa ju att sannolikheten att man ser nåt öht är så liten i vecka 5 och det kan göra mig mer besviken. Ska nog vänta till v 7 nångång och göra ett privat VUL. Det är värt dom pengarna tycker jag.
    ÄlskarNova skrev 2010-04-28 18:35:19 följande:
    Vad ni testar tjejer!   Jag har bara gjort 2st. Ett på BIM-2-superdupersvagt streck som jag trodde var ett spök. Och sen på BIM-1 som sa Gravid 1-2.  Kanske skulle vara kul att göra ett till bara för att..hihi! Är det med billiga stickor då ni använder?
    Haha, jag använder billiga. Hade beställt typ 10 stk så kunde ju lika gärna testa på tycker jag. Har tagit ett CB digital för att få det liksom svart på vitt. Ska ta ett till sådant nästa vecka nån gång och se om det går från 1-2 till högre. 
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-28 18:44:58 följande:
    jag gjorde vul idag på 5+5 och då syntes detta: inte direkt jättemycket man ser. Om du är 4+4 är det nog inte mycket att se. Kunde inte se hjärtslag idag (fan då!), så om jag vore du skulle jag väntat till vecka 7 så man kan se hjärtat!
    Det är så jag tänkt också. Vänta så man kan se om det är ett hjärta där. 
    Så jag får hålla ut tills vecka 7 och gå på VUL då. Önskar man hade nån liten apparat hemma så man kunde kolla själv haha. Håller tummarna för att jag börjar spy snart (ja, faktiskt) och att jag inte börjar blöda och att det finns ett litet hjärta där som tickar i vecka 7.
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-28 18:59:40 följande:
    om det är någon tröst har jag typ noll graviditetssymptom =) Den där jäkla nojjan =/
    Det är lite tröst faktiskt. Pratade med mamma nyss också och hon sa att hon inte hade några symptom alls heller och jag finns ju faktiskt så det är ju möjligt.
    Nu ska jag vara jättepositiv och tänka att det finns en liten sak där inne som kommer växa sig större och födas och vara jättefin i december/januari :D
    Nojan SUGER!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)