Idag blev jag så jäkla irriterad för övrigt. Min sambo ringde sjukvårdsupplysningen i söndags eftersom jag haft så jäkla ont i magen lördag/söndag och tänkte att det kanske kunde vara utomkveds eller nåt. Fick prata med gynchefen på NÄL och han sa att det förmodligen inte var det men om problemen fortsatte så skulle jag åka in. Och problem har inte fortsatt och jag har inte tänkt mer på det.
Idag ringde någon annan sjuksköterska/läkare från gyn där och undrade varför jag inte åkt in och jag sa som det var; att jag inte hade ont längre utan att det förmodligen bara var pga förstoppning jag haft ont.
Men hon sa att jag absolut skulle inte för det här var så himla allvarligt och bla bla bla. Alltså, jag har ju inte ont och har inte haft det sen söndags? Hade det varit utomkveds hade det ju bara gjort mer ont och dessutom var sannolikheten för att ha utomkveds och inte blöda typ noll. OCH jag har faktiskt fått gå på toaletten sedan dess (LYCKA).
Men hon tjatade och tjatade. Vafan? Chefsläkaren sa att det var onödigt om det inte fortsatte eftersom i vecka fem ser man typ aldrig nåt på ett VUL ändå.
Var tvungen att skriva av mig bara!