-
Mitt illamående går också fram och tillbaka - dyker upp från ingenstans och försvinner lika fort. Sitter i ett par minuter max!Emelle skrev 2010-04-25 09:07:58 följande:Jag mådde också mycket emr illa när jag väntade min dotter än när jag väntade killarna Har också mått illa på morgonen idag. Men mitt illamående sittr bara i stakt någon minut sen avtar det. Kommer som i vågor... Har så jäkla ont i ett av brösten idag. Efter min yngsta var född så opererade jag brösten. Hade inte en tanke på att jag skulle ha fler sen. Jag var ju färdig Undra hur det kommer gå nu...hmmm Tidigare graviditeter har jag inte kännt av brösten alls nämligen. Nu gör det ooont till och från. -
Välkommen och grattis till plusset!hallonbanan skrev 2010-04-25 10:36:27 följande:Hej! har nyss plussat och är inne i v5 -
Gud vilken natt jag har haft. Den här var fanimej hemsk.
Vaknade vid 4 av att jag hade en sån fruktansvärd mensvärk eller nåt liknande. Kändes mer som när man är riktigt förstoppad (ursäkta infon
) och verkligen behöver gå på toa. Så jag sprang upp och satte mig. Inget hände. Dock hade jag feber också.
Gick och la mig igen och vid sex vaknade jag av samma smärta. Tog en panodil och somnade om. Nu är det dock borta men det var läskigt. Kan det ha berott på att jag skulle haft mens igår/idag egentligen? Har nu bara molvärk och lite extra ont i äggstockarna/äggledarna. Nåt av dom haha.
Trodde jag fick missfall eller nåt, men inte så mycket som en flytning så får hoppas allt är som det ska. Känns som det borde fortsätta göra ont/blöda annars? Bläää, jag känner mig helt som om jag typ dödat mitt barn eller nåt. Någon annan som varit med om detta?
Kan tillägga att jag inte gjort nummer 2 på typ 3-4 dagar haha. -
Kul att det är så många nya som är ungefär i graviditeten som jag. Själv är jag i 4+1 idag, BF 31/12 haha. Gissar på att det blir en januaribebis för min del.
Pratade med chefsgynekologen på NÄL och han sa iaf att min smärta förmodligen inte är någon fara. Så länge jag inte blöder eller har ont på bara ena sidan. Han sa att det förmodligen bara är växtvärk haha. Kändes ju trevligt att få prata med själva chefen på GYN :) Även om det såklart inte betyder att han kan garantera något då men.... -
... Jag kommer nog tyvärr vara sist här, såvida det inte kommer nån som av någon anledning går längre än mig. Hihi. Nästan så jag borde starta en januari-tråd också, då det förmodligen kommer bli en liten januari -11 bebis för mig och karln.skogsbollen skrev 2010-04-25 22:33:44 följande:Ojoj, jag hinner inte alls med här inne. Under förra graviditeten hängde jag oxå i en sån här aktiv tråd, men då hade man ju tid. Nu däremot, när man jobbar heltid samt har en liten 1,5-åring här hemma, då finns det inte så mycket tid alls. Men jag hänger med så gott jag kan. Såna här trådar är roliga, i synnerhet när det börjar närma sig BF och den ena efter den andra försvinner iväg till förlossningen =) Det ser jag fram emot, men resan dit är minst lika spännande.Nu ska jag hoppa i säng, har feber :( -
Aj aj aj! Testa och doppa en tampong i yoghurt och sen föra in den. Du kan även lägga i en binda så kan du "smörja" men yoghurt, det är sjuukt skönt.Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:Jag har haft en rikitgt tråkig vecka Haft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter. Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån? -
Ja men det lät ju skitkul! Jag bor på Orust så det är väl en lite längre bit iofs men det går allt ;)Småstadsbönan skrev 2010-04-26 19:55:35 följande:Jag vill oxå ha en gravid date någon som bor runt Göteborg som vill??? jag bor i frillesås 5 mil söder om GBG -
Samma här.TheUnknown skrev 2010-04-27 07:41:02 följande:Idag ska jag boka tid på MVC :) det kanske känns mer verkligt då?Det är nog därför jag dragit mig för det längst. Att allt blir så verkligt, och särskilt om nåt skulle gå fel (peppar peppar).Nyfiken hur det går för alla som ska på VUL idag. Jag vill också! Är så nyfiken så jag får boka ett för lite längre fram tror jag, privat. Annars kanske man kan dra en liten vit lögn och säga att man har otroligt oregelbunden cykel och inte har någon aaning om hur långt gången man är?
Nyfiken nyfiken nyfiken. Nu ska jag gå och handla, får se om jag klarar mig utan att kräkas, mår nämligen otroligt illa idag! -
Det kommer gå så bra så! Du ska få en jättefin, frisk liten decemberbebis!MajMamman08 skrev 2010-04-27 12:23:11 följande:Hem kommen från VUL nu från världens goaste o snällaste o mest förstående läkare jag träffat,helt underbar människa! Tänk att de finns sådana Allt såg jätte fint ut o vi såg den lille krabaten där inne vars hjärta tickade på så fint Men fanns ett pytte litet men,behöver inte alls betyda något för hon hade sett många sådana fall och de föddes friska bebisar för fullt! Det fanns en liten vätskeansamling mellan fostret och modermunnen(heter de så?)och som sagt de behövde inte betyda nånting...kroppen kan antingen ta hand om de själv,el man får en liten blödning som inte heller är farligt. El så kan de ju gå åt helvete då,men de trodde hon inte!! Men för att vara på den säkra sidan och min oro fick jag en ny VUL tid om 2 veckor! Känner mig lite lättad att bebis lever än så länge,men ja nu kommer man ju gå o grunna ihäl sig o va rädd för att börja blöda m,m!!! Gjorde jag de skulle jag åka upp direkt så de fick kika på de! Nu stannar du där inne bebis o växer o frodas!
-
Klarade affären utan att kräkas. Score!
Dock har jag utvecklad världens nackspärr nu. Alltså, jag håller på att avlida av smärta. Ska lägga mig med en vetekudde nu och försöka slappna av. AJ AJ AJ!Ska förresten på hälsosamtal på måndag! TJOHO!