Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-04-28 20:56:16 följande:
    Älskar det programmet med Tycker de borde sända ett med svenska mammor=)
    Ja Sjukt kul! Och så sitter man där och dömer vissa och tyckar andra är så duktiga. Jag har sett på dom danska så mycket, ända sen det började sändas, så jag kan danska nu hahaha. Eller ja, inte prata, men jag förstår utan att läsa text ;)
    Herre, höjden av nördighet Nu ska jag laga mat åt min kära sambo som jobbar sent, stackarn. Varit igång sen halv 7 och kommer hem lite över 22. Liiite väl lång dag om man jobbar som murare måste jag säga.
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-28 23:06:10 följande:
    nix, däremot har jag en betydligt sexigare gördel/korsett från twilfit =)
    Äh, sexig kommer jag ändå inte vara efter en förlossning. Huvudsaken är att den är bekväm känner jag ;) Kommer förmodligen se ut som ett ras första tiden efter hihi. 
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-04-29 09:28:23 följande:
    Imorse fick jag en beige flytning igen..syndes när jag torkade mig första gången-sen inget mer. Kändes nästan som äkta mensvärk när jag satte mig på toan och inte växtvärk.  Sist detta kom var för exakt en vecka sen. Skulle haft mens som icke-gravid för två dagar sen-så jag sätter hoppet till det. Men suck alltså!! Man blir ju sååå orolig. Håll tummarna för mig är ni snälla!  v.8+3 idag..
    Håller tummarna! 
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-29 10:42:24 följande:
    nä, men två tre månader efter kanske du känner att det är nice med en svart liten historia som håller in magen och ger en snygg midja =) Den gör underverk på slappa magar, tro mig! :D
    Sant sant ;) Jag hoppas inte jag ärvt mammas gener. Hon fortsatte vara "tjock" medans hon ammade och sedan när hon slutade blev hon tunn som en pinne. Jag hoppas snarare på att gå ner medans jag ammar. Det ska bli mååååånga promenader med barnvagnen kan jag tala om.
  • Momalicious

Just nu lever jag med dagens i-landsproblem. Jag har fått en finne precis där BH-bandet sitter och jag måste ju ha BH... AJ AJ AJ. Här snackar vi inte klagomål på ömma tuttar utan en finne.. Seriöst, det är vad jag kallar dagens I-landsproblem!  

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 17:30:12 följande:
    Igår när vi hade sex på kvällen så stötte han lite "djupt" i mig och komåt typ livmodertappen (?) Det gjorde skitont just i ögonblicket och efter någon tilla efter så släppte molvärken som blev av. Jag kan känna likdant vid ÄL om han kommer imot "fel", men är det någon fara nu vid gravidtet. KAn det väl inte vara va? inga blödningar, flytningar eller smärta idag... Nu ska jag äta klart (ja jag sitter vid datorn och äter...hann inte med restev familjen vid middagen idag ) och sen ska jag åka och köpa ett digital som jag vill att det ska stå 3+ på!!
    Ja det kan väl knappast vara någon fara. Dock trodde jag att det skulle vara jag som fick övertala min sambo att ha sex för att han skulle vara nervig men det är snarare jag som tror att jag ska förstöra på nåt sätt. Otroligt ologiskt men ja.. Så är det
    Wih, jag gjorde ett digitalt idag med! Det stod 2-3, precis som det skulle! Mycket bra! 
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 17:47:06 följande:
    GRATTIS, nu ska jag åka och köpa mitt
    Konstigt att det ska vara så löjligt kul med ett test (eller i mitt fall, massvis med tester )
    Idag har jag fått tji för att jag varit orolig i alla fall, mått illa hela dagen. Inte jättemycket, men tillräckligt för att få kväljningar när jag ska diska och varje gång jag känner lukten av mat. BLÄ. Hackade lök förut och nu känns det som hela lägenheten luktar lök. Måste tugga tuggummi för att inte känna nåt
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 18:45:03 följande:
    Skööönt! HCG har stigit sen sist vi testade! Nu väntar bara ett förhoppningsvis positivt VUL på MÅndag sen ska jag försöka slappna av och börja njuta av detta!!
    Grattis! Alltid så härligt VUL kommer vara positivt som bara den!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-29 19:19:32 följande:
    Jag är ju "bara" 30 år så vi skulle i så fall få bekosta ett KUB test själva, vilket vi väljer att inte göra. NUPP test gjorde vi med yngsta sonen och kommer göra det denna ggn med. Faktsikt mest för att få ett UL innan RUL men även för att se hur det ser ut därinne, bra förhoppningsvis. Innan MA:t så var vi rörande överens om att välja bort ett barn med kromosom fel. Nu den här graviditeten har vi helt andra tanar. Ett lätt handikapp skulle nog inte få oss att välja bort det här barnet som vi (förhoppningsvis) fick behålla...
    Jag skulle också vilja göra ett NUPP eller KUB och allt vad som finns, men nånstans får jag liksom vara lite realistisk också. Jag är 20 så sannolikheten för DS är ju inte så stor  (1:1530) och jag gör nog inte mig själv en tjänst genom att springa omkring och vara orolig för VARJE liten, och stor, sak som kan gå fel. Det är ändå 1800 kronor och sannolikheten är som sagt inte så stor. Sen vet jag inte vad vi hade gjort om det var liksom dödssäkert att vi skulle få ett barn med DS eller nåt sånt heller, och det är nog bra om man vet det INNAN man väljer att göra nåt sånt.. Jag vet inte.
    Jag är orolig över allt kan jag säga. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)