Emelle skrev 2010-04-29 19:19:32 följande:
Jag är ju "bara" 30 år så vi skulle i så fall få bekosta ett KUB test själva, vilket vi väljer att inte göra. NUPP test gjorde vi med yngsta sonen och kommer göra det denna ggn med. Faktsikt mest för att få ett UL innan RUL men även för att se hur det ser ut därinne, bra förhoppningsvis. Innan MA:t så var vi rörande överens om att välja bort ett barn med kromosom fel. Nu den här graviditeten har vi helt andra tanar. Ett lätt handikapp skulle nog inte få oss att välja bort det här barnet som vi (förhoppningsvis) fick behålla...
Jag skulle också vilja göra ett NUPP eller KUB och allt vad som finns, men nånstans får jag liksom vara lite realistisk också. Jag är 20 så sannolikheten för DS är ju inte så stor (1:1530) och jag gör nog inte mig själv en tjänst genom att springa omkring och vara orolig för VARJE liten, och stor, sak som kan gå fel. Det är ändå 1800 kronor och sannolikheten är som sagt inte så stor. Sen vet jag inte vad vi hade gjort om det var liksom dödssäkert att vi skulle få ett barn med DS eller nåt sånt heller, och det är nog bra om man vet det INNAN man väljer att göra nåt sånt.. Jag vet inte.
Jag är orolig över allt kan jag säga.