Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Annnika skrev 2010-09-23 18:46:30 följande:
    hej allihop :) idag var jag hos barnmorskan.. blev lite orolig för det var en student som var där idag och kände på min mage och kollade hjärtljuden.. hon tryckte jättehårt mitt på magen för att känna hur bebisen låg.. hon tryckte med båda händer på varsin sida samtidigt.. blir orolig nu att bebisens huvud kan ta skada av det?.. man undrar ju vart gränsen går.. kanske ska tillägga att jag e ganska orolig av mig hahaha :)
    det är ingen fara alls, men vilken vecka är du i?
    Tycker det är lite väl tidigt att börja känna hur bebisen ligger redan nu, det brukar man göra runt vecka 35. Brukar vara svårt att avgöra vad som är huvud och vad som är rumpa redan nu.
  • delifi2
    NhjärtaD skrev 2010-09-23 18:54:52 följande:
    Min läkare gjorde det....
    då har du en duktig läkare :=)
  • delifi2

vad många av er som kollar upp tappen, när jag frågade min bm om mina sd så sa hon att om jag får mer sd så kunde dom kolla upp tappen men annars låta det vara.
    Sa att det var precis som när William kom, då kände jag hinnorna  när jag kände efter där nere och förklarade att det kändes precis som då. Men det tyckte inte hon var nån fara. Får mig att börja undra om jag har en dålig bm, fast hon vet ju oxå att jag har jobbat inom förlossning, spec BB & neonatal.
    Men det är precis som med alla yrken, när det gäller en själv så ar det inte samma sak för 5 öre. Kan komma med bra tips osv till mina mammor när jag jobbade inom det men nu...Nu har jag glömt allt så fort jag undrar något

Hon har även sagt till mig att man inte riktigt kan känna hur bebisen ligger eftersom den rör sig så mycket, men jag vet inte om det bara gäller mig eftersom jag har haft svåra barn. Med William fick de kolla på ul varje gång på slutet för ingen av de 3 bm som jag hade på slutet kunde avgöra hur han låg.
    Samma med Elliot, han var oxå svår att känna hur han låg på slutet å det var först runt vecka 37 de kunde konstatera hur han låg.

• delifi2

jag gjorde uträkning med William och enligt den skulle jag gå upp 10 kilo med honom, fast jag gick bara upp 3 kilo.
    Den här gången sk jag gå upp 11 kilo så det är bara äta upp sig lite till då :=)

• delifi2
    linasmama skrev 2010-09-24 12:05:06 följande:
    Jag läste om namnet Taivas idag och tyckte det var jätte fint, det är finskt och betyder himmel. Min pappa är finsk så frågade honom och det stämmer. Vad tycker ni om det? Pappa tyckte det var jätte fult att ha som namn. Alltså att ha som andranamn inte förnamn..

Idag åker vi till sthlm och ska vara barnvakt åt min sambos systersbarn, en är 2 år och den andra 6 månader
    Hur uttalas det? tajvas för jag det till på nåt vänster :)
  • delifi2
    Emelle skrev 2010-09-24 19:00:24 följande:
    Javisst är den helt könsneutral.
    Vi bara dog sambon och jag när vi såg den.
    Och klänningen är ju underbar!

Jag längtar sååå efter vår lilla tjej nu!! Hjärta
    måste kolla på den när jag är på kappahl, den är så söt.....
    Kan tänka mig att när man hittar nåt sånt upersöt att ma längtar ännu mer :)
  • delifi2
    Lillkillen skrev 2010-09-24 23:15:24 följande:
    Blir lite less på allt viktsnack - herregud vi är gravida!!!
    Tycker att vi ska släppa det snacket likaväl som att vi inte pratar politik här....

2barnsmamma: Hur gick det med dina flytningar?
    Tycker så synd om dig när jag hör dig berätta om din gräsliga svärmor.
    Kan berätta att jag oxå har en svärmor som gärna bjuder oss på middag men sonen (min sambo) får oftas fixa klart med allt när vi väl kommer dit....

vissa kan ju ha lite komplex oxå och sen kan det vara ätstörningar man haft osv som gör att man nojjar.
    Vet inte om det gäller nån här utan jag tog det bara som exempel.

Själv tyckte jag viktuträkningen på 9månader var kul.
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-24 23:34:02 följande:
    Sorry för inlägget men jag är piss irriterad på svärmorsfanskapet...
    Ska sova oxå snart ..
    Just nu ser jag på film (förhäxad) hihi och gjort fruktsallad
    Näemn gu vilken svärmor du har.
    Vad vill hon  uppnå med det hela lixom, hon kommer ju bara förlora på det, tu att din sambo stod på sig den här gången.

Hon kan ju varken döpa era barn eller ta hål i öroen på din dotter.

Vrf vill hon vara med på er förlossning för?
    ska  hon vara barnvakt åt era andra barn när ni ska åka in'? Hoppas verkligen ni har nån annan som kan vara barnvakt då, skulle inte vilja lämna mina barn till min svärmor om hon var sån, bara tanken på vad hon skulle hitta på med dom skulle göra att jag hellre skulle ta med mig ungarna till förlossningen och veta att de var säkra än ligga ovetandes om vad min svärmor gör med dom
  • delifi2

ska på westernfest ikväll hos min svärfar och hans fru, men jag mår så dåligt, ont i magen, haft många sd på kvällarna den senaste veckan, börja må illa igår, ont i höfterna och känner mig inte all social och glad.
    Vad kan jag göra för att må bättre, vill ju gå eftersom det inte är ofta mannen och jag komemr t själva
    känner mig bara deppig :=(

• delifi2

vi var på fest igår vilket blev en stor överraskning för mitt i allt så avslöjade dom att hade gift sig efter 25 år. Det var min svärfar och hans sambo så det var jättekul :)

Då blev det förstås att mannen fick dricka fast han skulle köra hem, så hans mamma körde hem oss vid 1-tiden inatt.

Haft vädligt mycket sd nu så jag tror min kommer titta ut tidigare men jag hoppas verkligen inte för tidigt, runt vecka 36 tidigast iaf.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)