Lillkillen skrev 2010-09-23 14:21:57 följande:
Hna blir 3 år i januari. Han åker vagn nu o jag har svårt att tänka mig att om 2 månader ska han stå på en bräda bara....mitt i vintern....
så därav mina funderingar kring en syskonvagn....
Vi komme rinte ha någon syskonvagn och Willima har precis fyllt 1 år, samma sak med när döttrana var små det skiljer 2 1/2 år mellan dom och jag hade ingen syskonvagn.
Men sen så är det ju olika från barn till barn men alla mina barn har gått själva sen de var ca 1 1/2 år vi har bara haft med vagn för säkerhetsskull, personöligen tycker jag att en 3-åring bör gå. Jag menar att det gör dom på dagis, en annan sak om de är trötta förstås
Momalicious skrev 2010-09-23 14:28:03 följande:
Hej mammor! Sitter på körskolan och äter lite innan jag ska dra mig mot bussen, är megatrött! Idag gick körningen väldigt bra vilket känns skitskönt! Övning ger verkligen färdighet. :)
Idag är jag i vecka 25+6 och går alltså in i vecka 27 imorgon :) det är en annan tjej som läser samma intensivkurs som jag och hon har bf 1 december, så kan hon så kan jag! Dock har jag större mage haha.
Min körlärare sa även att jag kommer ha körkort innan bebisen kommer och det är ju skitkul att höra!
Å vad kul att det går så bra. Skönt att han sa att du kommer ha kortet innan bebis kommer. Själv vet jag inte när jag kommer ta mitt kort, tar en evgihet tycker jag men jag har bara mig själv att skylla.
ludicrous skrev 2010-09-23 16:03:47 följande:
Var hos BM idag, har världens trevligaste :) är så glad att jag bytte!
Alla säger att jag har sån liten mage, men tji får dom, för jag ligger faktiskt lite ööööver "normalkurvan".
Såhär såg det ut idag ( v 26)
Blodtryck : 110/70. Har gått upp lite, så skönt!
SF-mått: 26 cm
Bebishjärtslag: 136
HB: 116
Blodsocker: 4.3
Vikt: + 7 kg :(. Nu börjar mitt hälsosamma liv vill jag lova!
Jag förstår inte varför jag går upp så mkt, jag rör på mig mkt, har ju ändå en hund som ska ut, jag jobbar som vanligt och jag äter väl bra med grönsaker o är vegetarian. OK att jag har vissa dagar då jag helst skulle vilja smälla i mig 7843 kg godis, men det gör jag faktiskt inte! Är inte speciellt sugen på fet mat, ingen pizza eller burgare åker ner. Äter vi ute så väljer jag sallad.. Men men, det är ju bara att ta tag i det nu, har ju tre månader på mig att försöka gå upp så lite som möjligt. Jag är alltid livrädd för att gå upp i vikt, så detta är nått som verkligen stökar till det i huvet på mig.. Har mest lust att strunta i att äta i tre månader, eller börja med mitt Allevo igen..
Känner mig vansinnigt fet. Känner mig inte ett dugg snyggravid.. Har ju mina kärlekshandtag sen innan o ser som sagt mest fet ut, inte en snygg spänd kula inte...USCH vad jag vill vara smal nu :(
är det inte så att du samlar på dig mycket vatten då?
7 kilo är inte så mycket.
Tycker inte heller att jag är snygg gravid, och det beror på att jag har mitt häng sen förra gången så det fettet hänger nedanför bebismagen, inte snyggt alls kan jag säga, men snart är det borta (hoppas jag iaf) :=)