Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

Läste nu i andra trådar att NAN 1 och 2 kommer tas bort så småningom och bli ersatt av nan 1 pro 0-6 mån och nan 2 pro 6 månader o uppåt. Nan 2 pro ska vara tillägsersättning inte vanlig ersättning utan får tas typ 3-4 gånger per dag som tillägg till annan mat. Vad krångligt allt e

• Anairda
    Momalicious skrev 2011-04-03 10:19:16 följande:
    Det kanske var nåt specialpaket som jag såg då? Det var iaf mindre än vanliga NAN. Men jaha, om man ska byta till det så får dom ju börja köpa in det lite överallt. Hittills har jag bara sett det i två affärer. Gud vad krångligt allt är. 
    Jag vet jättejobbigt håller på att fasa in NAN2 men nu får man visst ge NAN 1 pro så jobbigt. Aja det e ju bra med bifidus så slipper man ge sempers magdroppar :) Ska ta slut på 2an sen får man inhandla pro istället undrar vad priset är. måste kolla idag.
  • Anairda
    Karttikeya skrev 2011-04-03 10:36:13 följande:
    Nan pro har funnits ett tag, den är nästan exakt som nan ha, förutom att den inte är hyperallergen.. Tungan ute Så den innehåller samma goda bakterier som är snälla för magen och smakar ganska exakt samma också. Den är billigare än nan HA men dyrare än vanliga nan, såklart.

Vi bytte dock till baby semp lemolac, nån som vet när man ska börja med nr 2 där?
    Det e just det att det inte är samma som NAN HA frågat nestle. Hur kommer det sig att du bytte till lemolac?
  • Anairda
    Karttikeya skrev 2011-04-03 11:18:57 följande:
    Är den väl? Grejen med nan ha är ju att den innehåller bifidus och att den har blivit behandlad för att inte orsaka allergi, nan pro innehåller också bifidus men är inte hyperallergen. Så har jag förstått det. Men om du kontaktat nestle så borde dom ju veta bättre än mig, haha.

Jag bytte till lemolac för att den var billigare och för att testa "en sista grej" för att se om Tim blev nöjdare. Som det är nu så har hans mage rättat till sig något väldigt! Har magknip kanske en gång i veckan, nu skriker han av andra anledningar istället Flört
    haha okej ja min är gnällig oxå. Har provat babysemp 2 men totalförstoppad och nu fasar jag in nan 2. Men hon äter så ofta blir inte mätt. mättar semper lemolac mer?? fasa du in eller bytte rakt av?
  • Anairda

gaaah helvetes dag lillan har sovit 45min sen kl 7 äntligen har jag fått henne att sova men vaggar för fullt under tiden. Äter som en häst är det ngn tillväxtperiod?? Jag känner mig hopplös :(

• Anairda

usch min dotter vaknar runt 2 varje natt ska ha mat för att kunna bajsa och efter det sover hon inte längre på 3 timmar. 2 nätter i rad nu så vad ska jag göra är helt sluuuut :(

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-12 13:26:40 följande:
    som linasmamma skrev googlade här med och stod det samma att amma o ersättning ger allt.
    Men sen har jag ju hört av bvc om inte ge vatten till barn under 1 år hmm ibland blir man knäpp
    Jag ger alltid vatten till gröten inte mycket men litegranna. Min mamma har alltid gjort det och känner många som gör det än :) Jättebra för magen håller den igång. Gröt + ersättning kan de bli hårda i magen av men med lite kokt avsvalnat vatten går det bra. Sen ska man vänja barnen vid vatten långsamt och min tyckte om det från första början! :)

btw har en stor tjej borde jag vara orolig? vikt 8660g och 64,5cm lång 4 månader i morgon!
  • Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-12 13:35:07 följande:
    Okej men varje gång jag sköljt nappen och stoppar i hans mun gör han konstiga miner haha han kan inte li vatten

Har du pratat med din BVC om detta ?
    Låter som en matglad tjej du har gumman
    Men hur mkt ger du ?
    Hon kanske äter mer hon är ju bebis än likom.
    Jag skulle inte bry mig
    Vi var där idag och bvc sa att man inte kan styra detta :) Grejen är att hon inte äter mycket eller hon äter 7 max 8 gånger per dygn men endast 165 ml och ibland äter hon inte ens upp. Så BVC tror att hon tar upp all näring :) Har försökt ge lite mer men mer sällan men det kommer bara upp :) Jag ska nog inte oroa mig det planar väl ut när hon blir lite äldre och börjar röra på sig mer :)
  • Anairda
    LillSnurr82 skrev 2011-04-13 23:10:25 följande:
    vad menar du med 1½ portion? Är inte en portion på 1 dl vatten?? Menar du att du gör på 1½ dl vatten och han ändå inte sover längre?? Agnes får nu gröt på 3 msk vatten och sover flera timmar extra..
    Min äter 1 hel portion men sover ändå inte längre :) Somnar inte direkt heller utan ca 1h efter o vaknar sen efter 3h o ska ha mat. Vet inte heller vad jag ska göra? :S
Svar på tråden December Bebis 2010 :)