Mama Jessie skrev 2011-06-27 11:36:04 följande:
Här har man växt upp med endast hemlagat potatismos så jag har aldrig förstått varför man väljer pulvermos, är ju så mycket godare när man gör själv:), tar ju lite längre tid så klart men men.. Kan hända att jag får äta up mina ord sen när jag har några stycken barn att utfodra;)Ingen rolig fas det där.. Anton blev också jobbig med maten precis när han fyllt 6 mån. Han börjar nog komma förbi fasen nu men jag väntar fortfarande på att han kan ska bli klängig och ogilla att jag går iväg, enligt boken brukar det ske runt 29 veckor, jag kan fortfarande lägga honom i gymmet och gå och duscha en kvart;) Han blir 30 veckor nu tror jag alt.27 enligt BF.
Man märker verkligen hur det händer mycket i utvecklingen, upptäcker nya saker varje dag nu:)
Nästa fas är väl runt 37v :) Den kallas för kategorier. Fasen innan inträffade runt 23v och kan vara upp till 4v alltså runt 6 mån ålder. Nästa är ju separationsfasen :) den kan tom börja vid 7 månader och vara lääääänge ;) Ser verkligen fram emot den! :P Här är länken btw:
www.barnsidan.se/cldoc/articles/fakta/infant/71.htm