Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

hej jag har ännu ett bekymmer... min lilla smackar så när hon flaskmatas och har gjort det sen i början (tror jag) hon säpper taget med tungan som att hon inte kan hålla kvar den. Fick en tankeställare om det kunde vara kort tungband då vi hade stora problem med amningen oxå.. kollade i hennes mun då hon skrek o visst tungbandet låg nära tungspetsen och var kort. Så nu ska vi kolla upp det på måndag och om så e fallet så vill jag ha den klippt! För hon sväljer all luft pga flaskmatningen fast vi bytt flaska till dr brown hjälper det noll!

Ngn med erfarenhet?

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 10:56:01 följande:
    Nej har inte haft detta själv men har hört om detta innan.
    Hoppas det blir bättre.
    Vet inte om dom bara klipper kan bli operation men jag håller tummarna och skönt att ni åkter in på mån för kontroll om detta.
    om det är så ska de klippa de bryr mig inte det gör inte ont och underlättar för oss båda! Som det ser ut så är jag 90% säker att hon har kort tungband! tungan släpper såååå ofta under matning det är inte normalt!
  • Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 13:46:25 följande:
    Låter extremt jobbigt.
    Men har ni haft se innan när ni var små ?
    Jo hon smackar ju ngt fruktansvärt när hon äter o fylls med luft! har inte tänkt på det innan. Måste kolla upp tungan om det inte är det då vill jag veta varför hon smackar som hon gör :S Hon har gjort det så länge jag minns.. alltså ända från början nästan.
  • Anairda
    linasmama skrev 2011-03-05 19:30:26 följande:
    Sixten är i något period nu då han gnäller om det är mycket ljud och om hunden skäller eller någon ringer på dörren eller så blir han hysterisk, så vi fick lov att koppla ur ringklockan..

Dramaqueen84: Sixten smackar massor när han äter ur flaska, men inte när jag ammar. Han har inte kort tungband så är inte säkert att det är därför. Men har inte tänkt på vad det kan bero på..
    Varför gör de det? De sväljer ju en himla massa luft :( har försökt att rätta taget men inget hjälper tycker hon har bra tag men tungan släpper därav oron :(
  • Anairda
    Momalicious skrev 2011-03-06 10:50:47 följande:
    Dramaqueen: Elliot smackar också massor, det gjorde han dock inte när han ammade. Tror inte att han har för kort sträng iaf :) vet många bebisar som smackar när jag tänker efter :)
    Okej då är inte min ovanlig..man blir lite lugnare nu när man hör att även andra bebisar smackar :) men min blir så gasig efteråt tror ni det växer bort? Hoppas inte det e pga tungbandet tycker bara synd om lillan...
  • Anairda

jag har köpt en crosstrainer som jag har hemma :D superbra och effektiv fettförbrännare! :)

• Anairda
    Momalicious skrev 2011-03-07 12:52:53 följande:
    Jag vill också ha en crosstrainer! Dom är super men det finns inte plats innan vi får större boende.

Hur kommer ni göra med egna rum åt era barn? När kommer ni låta dom sova i eget rum?

Den här veckan ska jag kolla upp och bestämma ett datum för dop tänkte jag, kolla upp babysim och kika på vilket slags gymkort jag vill ha.
    Vi har den faktiskt i vardagsrummet sen ska den flyttas till balkongen i sommar då vi har enorm balkong :) men nu e den i hörnet av vardagsrummet o den stör ingen :P Vill inte ha den i lillans rum utan den får stå där den står! Sen ska här inhandlas till den dära bantarsoppan vill rensa kroppen och få ner ett par kilo som försprång! :) Sen blir det kost med minimalt lite kolhydrater! Det borde fungera.. nu ska vi ut i solen! Ha det bra tjejer
  • Anairda

Min lilla ska få hepatit eftersom hon har utländska föräldrar och det är gratis ! :) Dessutom ska hon får tuberkulossprutan i maj ngn gång då vi ska på semester i sommar.

Här är min ängel Anisa ♥

• Anairda

en dum fråga kanske :) Men min lilla bajsar endast då hon käkar. I bland vaknar hon på natten bajsnödig anar jag då hon kanske ätit 2h sedan (ersättning) och när jag ger henne äter hon kanske 50-60ml tills hon skött magen sen får det vara. Ska det vara så? Eller ska de bajsa när som?

• Anairda
    Ronja bajsar oxå ofta när hon äter och ibland nån gång på natten. hon bajsar 1-2 gånger per dygn. men när hon är ård i magen brukar hon inte bajsa när hon får ut det så att säga. grejen är ju att när dom äter är dom mer avslappnade och har något annat att sänka på. tex när dom får en spruta får man ju gärna amma dom så avleder det smärtan.
    Okej för min bajsar ju aldrig om hon inte har flaskan i munnen hehehe. Inatt vad hon bajsenödig igen o letade efter flaskan så visst gjorde mat o hon åt kanske 80-90ml tills bajset kom sen räckte det. Undrar när hon kommer kunna bajsa utan att behöva äta under tiden.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)