Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

min hostar oxå men inte slem o sover sååå dåligt. gråter o tar i öronen men var hos doktorn igår ingen öroninflm utan vanlig virus förkylning. Fick ge alvedon då hon klart har ont ngnstans o sen somnade hon stackars liten. Bråkar med flaska gråter ibland när hon sväljer antar halsont :( svår när man inte vet vad det är :(

• Anairda

hallå brudar när ska ni börja med smakisar? Tänkte byta till nan 2 under en 2 veckors period (better safe then sorry) o sen när hon blir 4 mån introducera gröt :) risgröt. Hur funkar det med havregröt? De säger man ska introducera det under amning så man inte blir glutenintolerant men vi som ger ersättning? De får ju inte antikropparna ska  man vänta då till efter 6 månader?

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 13:41:37 följande:
    Jag har redan börjat öva mig fram
    Har gett elias lite lite bannan jag har mosat haha han smakade och tänkte troligtviss vad detta var haha sen är det då o då inte oftast alls.
    Jag ska köra på eget göra purre själv till honom.
    Som jag gjort innan.
    Med morötter och mango osv ..
    Bara köra och mixa på

Hövregröt näh jag väntar med det tills han kan tugga lite mer.
    För det ska bara vara med vatten och inte med mjölk.
    Manna gröt ger jag sen också men det ska jag vänta några månader till då det ska vara med mjölk.

Salt och socker ska bort + mjölk men alla andra krydde som basilika okej frysta krydde 
    finns mild havregröt till 4 månaders ju från nestle o semper?
  • Anairda

Min tös har alltid 37,5 i temp är det normalt? Hört att det ska ligga under 37?

Hoppas era små blir friska snart, hemskt när de är sjuka:( Min går på penicillin nu misstänkt öroninflammation :(

• Anairda

okej bra för hon har inte feber hon ligger jämt på 37,5 :) varmblodig tös märks vill oftast ligga i body utan brallor :)

misstänkt öroninflammation så vi e inte säkra på att det är det får se om det blir bättre med penicillin :) Min lillsyrra var ett öronbarn slutade med att hon fick plaströr i öronen sen blev allt bra igen :)

• Anairda
    thegoddess skrev 2011-03-24 12:27:49 följande:
    ronja ville aldrig ha overall ute hon bara skrek och var genom svett så tunn jacka har det vart oh hon sover nu som en prinsessa ute med bara jacka och tunn filt. mössa med och vindskyddet över vagnen dock
    kalla fötter och händer har hon jämt trots strumpor

ja en del är öronbarn..harsjälv aldrig haft det. kompisens dotter på 2 år fick rör nu. ganska lätt ingrepp tror ag
    Jag hoppas jag slipper ha ettöronbarn :) Min vill heller inte ha för mycket på sig klagar jääämt men sen vill jag inte att hon blir förkyld heller :S det har varit en kall vinter!
  • Anairda

idag har jag börjat blanda nan1 med babysemp 2 (vill gå över till matigare ersättning) Hoppas inte lillan får ont i magen  bara blandar 1 sked babysemp 2 o 4 skedar nan 1 i 3 dagar sen ska jag ta två babysemp o 3 nan i 3 dar osv tills allt är utbytt :) tar ca 2 veckor lagom till hon blir 4 mån. Hoppas man kan blanda så? Ngn som har erfarenhet?

anledning till att jag byter till babysemp 2 är pga att min lilla äter var annan/tredje timme och aldrig mer än 165ml. försökt truga i mer men nope går inte kommer upp snarare :P

hörde ngnstans att inför kvällsmål kan man blanda i en msk mjölk och glutenfri grötpulver (ex sinlac) i ersättningen. Ska visst hålla de små mätta länge.

ps min väger runt 7,5 kilo nu och är 62-63 cm en tjockis

Svar på tråden December Bebis 2010 :)