Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-04-14 09:31:02 följande:
    du får ge honom ersättning eller amma oxå tror jag. svårt veta hur mycket gröt som mättar i början
    Hon vill inte ha ersättning efter gröten. Aja det kanske blir bättre då vi börjar med mat sen :)
  • Anairda
    thegoddess skrev 2011-04-15 19:45:27 följande:
    ja dt r ju det. kommer la hem smittor i ett :(
    ja det har faktiskt vart en mycket bra dag. bara att jag fick hålla igång i 3 timmar för att få henne att fortsätta sova haha nu har hon fått i sig en port gröt och rickard matar henne i sängen. hon blir å jäkla arg av flaskan. bara skriker och vänder huvudet fram å tilbaka. majorima hade samma roblem. kunde ju vara nåt med tarmarna som utvecklades å det ska ju gå över isf.
    nu återstår det att se hur hon sover i natt
    min är oxå likadan med flaskan. Skriker inte med leker hejvilt!
  • Anairda
    thegoddess skrev 2011-04-15 20:37:50 följande:
    det ä banangröten från 4 mån semper. sen blandar jag i 2 tsk katrinplommonpure för magens skull. hon älskar´t :)

.................................................. .................................................. ...........

det har vart rena kriget här. grannarna tror la det pågår barnamord här... pust! inget passar. inte sova inte bli buren inte sitta still inte stå...gaaaah tur vi har pilates bollen. kan verkligen rekomendera den! sitter och guppar på den hehe det är det enda som verkar funka. men det blir jobbigt för ryggen efter en stund.
    Anairda skrev 2011-04-15 20:30:46 följande:
    min är oxå likadan med flaskan. Skriker inte med leker hejvilt!
    ja innan så var det bara att hon ville hålla i flaskan och det blev ju att hon putter bort den och ag kan ju inte ta i om hon tappar den för då smätter den ju på munnen. så förstår hon ju inte att det är hon själv som strular till det haha
    usch ja det e inte lätt. Min äter oxå gröt banangröt på morgon med 1tsk rapsolja i o mild havregröt på kväll med olja i för magen o hjärnan :D
  • Anairda

asså är det bara min unge som inte sover alls??? hon är 4 månader och 2 veckor snart o sover 2 timmar om dagen varit vaken sen 6
    sover 5 min i stöten och tar 1-2 timmar o söva varje gång. Jag går under snart :( sen gråter hon heeeelaaa vakna tiden :(

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-22 20:30:58 följande:
    Hur mkt äter hon och vad har du för rutiner ?
    Är något som bad innan läggdags + babymassas innan läggdags någon ide ?
    Låter ju hämskt jobbigt att ha så ju för er och henne
    Har provat allt. Äter gröt o ersättning till kvällen fattar ine vände helt för 1 vecka sedan :( Vi orkar inte mer :(((
  • Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-22 20:35:24 följande:
    Har hon ut eller förskyld ?

Låter som en utveckliglings fass för er och henne
    hon är förkyld men det verkar inte störa henne utan detta började innan förkylningen. Hoppas det är en fas detta är oumbärligt verkligen. Jag har idag hela dagen burit tröstat och vaggat 24/7 pappa jobbar :(
  • Anairda

mannen jobbar till 2 :( Allt var bra innan i lördags förra veckan vände det :( är det ngn fas nu?

• Anairda
    Mysmamma70 skrev 2011-04-22 21:06:34 följande:
    Dramaqueen - har du kollat med BVC eller barnmottagning? Jag skulle nog gärna vilja utesluta att hon har ont eller är sjuk om hon gråter så mycket...
    hon har inte ont utan gnällgråter. Ska ringa in i morgon o be om tid för detta går inte har försökt natta henne 2 timmar inget funkar hon gnäller hela tiden min svärmor är här men hon kan inte heller göra ngt vi turas om men det går ändå inte kan inte slappna av när lillan inte är lugn och kommer till ro
  • Anairda
    Mysmamma70 skrev 2011-04-22 22:08:19 följande:
    Tufft för er alla... jag tycker du gör rätt i att ringa imorgon, inget illa ment nu - men hur kan du veta att hon inte känner smärta eller obehag?
    Jag tänkte på magont då hon haft kolik märker inte av det nu har tryckt under öronen inget där kanske halsen? Men de säger att spädisar inte kan ha ont i halsen så jag vet inte får se imorrn. Tog inte illa upp :)
  • Anairda

Tack så mycket allihopa tur FL finns! Ska ringa vårdcentralen strax och se vad det kan vara. I morse vaknade hon rosslig och febrig så det måste ha ngt med det att göra!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)