-
jag måste vagga henne i babysittern (har en babybjörn) nästan hela tiden så hon får lite sammanhängande sömn. Hon vägrar somna i famnen och inget annat funkar. Skriket har försvunnit nästan helt men nu är det magen som spökar. Hon bråkar vid maten stånkar gnyr och tar i för kung och fosterland! Hemskt! Sen när hon sover o jag slutar vagga då gnyr hon o ibland kommer det e prutt så blir hon lugn en liten stund. Tycker synd om de små och om oss för jag får inte heller ngt gjort!Lmks0910 skrev 2011-02-07 09:31:01 följande:dramaqueen84: ok, vad jobbigt för henne! Hur är det på dagarna? Här får man inte mkt gjort alls, han somnar super bra i famnen hela tiden, men så fort man lägger ifrån sig han så vaknar han och så får man göra samma sak om o om igen :( och när han somnar så är i de 5min sen vakna av magen i ca 2min och sen somna om igen, kan hålla på så hur länge som helst! känner mig så otillräcklig på dagarna, dottern får vänta hela tiden och kan inte göra och hjälpa henne med allt jag vill för att han ska vara i famnen hela tiden :( -
usch :( jag vet precis hur det känns! Har en likadan hemma! Tycker så synd om de små som ska lida av magen men de säger det går över :) Så vi får stå ut tror jag även fast det är tufft. Men vi är de bästa mammorna för våra barn! Försök vara stark barnen känner av mammans oro :)ludicrous skrev 2011-02-07 09:41:20 följande:Det börjar ta nu. Riktigt jobbigt.
Runt februari varje år har jag en nereperiod. Eller ja, jag blir deprimerad... Jag orkar inte ta mig upp ur sängen och allt känns hopplöst och jag har ångest.. Går omkring i nån dimma. Trodde jag skulle slippa detta året men tji fick jag. Emil skriker o jag gråter. Han äter o efter ett tag börjar han "tramsa" vid bröstet, ligger bara o gapar o gnuggar, tar tag o släpper. Å skriker. Då e jag rädd att jag inte har mat så det räcker, fast det kommer när jag trycker ut. Så får han ont i magen , han stånkar och tar i, har man tur kommer det en prutt, å han gråter o jag känner mig som världens sämsta som inte kan trösta mitt barn. Tillsammans med sömnbrist blir allt ohållbart o jag bara gråter o gråter. Han är världens finaste bebis och är helt underbar när han ligger o ler o tittar på världen runt sig. Men börjar han skrika får jag nästan panik för jag e rädd att jag inte kan trösta honom. Men ibland e jag lugn som en filbunke och tål hur mkt skrik som helst. Han somnar bra på kvällen, sen är det fram till första nattmatningen, oftast runt 1, sen sover inte jag mer för då börjar han stånka o försöka prutta igen.
I natt ska jag prova att inte ligga ner och amma utan sitta upp även på natten. Det är den enda skillnaden jag kan komma på mellan dag o natt nämligen, att vi ligger ner o han äter, kanske inte spelar nån roll..?
Dessutom är han snorig nu, har försökt suga med nässug men han blir vansinnig..
När jag tittar på honom får jag så dåligt samvete för att jag är ledsen :(
Allt detta med sömnbrist, snorig bebis och gråtande mamma tär som fan på förhållandet också :( -
Helt klart guld värd för oss iaf! :) Vi köpte den på köpbarnvagn.se :)ÄlskarNova skrev 2011-02-07 09:59:02 följande:dramaqueen och willes mamma: ni har ju en babybjörn..är de värda sitt pris tycker ni? Vill så gärna att han kan sitta lite i lugn och ro när han är vaken men i sin sitter blir han bara arg. Den är liksom så stel. Har typ en sånhär:
Köpbarnvagn.se (30025)" />
Har hittat Babybjörnen för 1059kr på 2 ställen och undrar om jag ska slå till?
Köpbarnvagn.se (7317680090201r)" />
(vad snygg den är!) -
Nhjärtad lyx!
-
inte konstigt att min har en brant viktkurva :( äter ju mihnst 130 ml var 3e timme
ibland varannan :S -
förstår inte varför hon börjat bråka under matning :( kanske magont men hon tror hunger?
-
Japp stämmer in helt på oss jag pregar in nappen ibland motvilligt det är som att hon tar nappflaskans napp mer än den vanliga nappen :( Hon smna i min famn innan o sen gjorde hon världens mest ledsna mun :( och började gråta som vuxengråt oooo vad det skär i mitt hjärta :( Hoppas verkligen det går över vid 3 månader!!Lmks0910 skrev 2011-02-07 11:39:24 följande:så gör min pojke med! Han slänger med huvudet fram och tillbaka, spottar ut, börjar han suga och märker att det kommer mat börjar han skrika! Våran läkare på bvc sa att det är typisk för kolikbarn! Dom vill ofta ha något i munnen och suga på, och som förälder så tror man barnet är hungrigt fast dom bara vill suga på något! Sen att dom är hetsiga vid matning är också typisk sa läkarn -
Håller med dig där dessutom är det svårt med kolikbarn eller barn som har magont att styra in de på saker. De har inga rutiner och de behöver närhet och det eviga guppandet för att avleda taknarna fråg magontet :) Min lilla är likadan hon har oftast inte ont på kvällen/natten mest morgon och em.Karttikeya skrev 2011-02-07 13:26:18 följande:Olika bebisar behöver olika mycket närhet. Vad kul för dig att du bara kan lägga honom ifrån dig, men det är inte riktigt lika enkelt som att "bara göra det". Jag försöker ständigt få Tim att vilja ligga mer själv, vissa dagar går det, andra dagar inte alls. Skulle jag bara lägga ifrån mig Tim och låta honom ligga skulle han nog skrika tills han tuppade av och vad tjänar jag på det? Tror knappast han "lär" sig något av det heller, annat än att han aldrig får sina behov tillfredställda. Och nu säger jag inte att Elias inte får det, för han behöver inte bli buren. Men min bebis behöver det och jag skulle aldrig få för mig att neka honom den närheten, jag kommer i andra hand!!
-
Samma här ang minifomen. Slutade för ca 2-3 dar sedan o igår slog magontet till :( Tror det tar några dagar innan det är ute ur systemet. Införde det igår o ,assa pruttande o bajs (gav oxå fänkålste) Så nu vet jag inte vilket som gjorde susen minifom eller fänkålste :) Nu e hon vaken iaf eller har varit det sen 4:30 :( pigg somnade kl 22:30 igår åt 1:30 o sen 4:30 och sen ville hon inte sova så mamma får väl hänga med på noterna :(Momalicious skrev 2011-02-08 00:12:50 följande:Vad sjutton gjorde man med all tid innan man fick barn? Då ville jag bara ha nåt att göra, nu längtar jag efter att få sova hela nätter, skrikfria kvällar och dagar utan måsten. Lär ju ta ett jäkla tag innan man får nåt av det igen och då särskilt det sista ;)
Ligger här och har ont i magen ikapp med Elliot. Minifomen tog slut och Apoteket hade slut så han har varit utan igår (gick jättebra) och idag (jätteont i magen och vill inte sova). Blir så jäkla förvirrad. Varför gick det bra igår och inte idag? Är det verkligen minifomen som gör skillnad eller är det bara att igår var en bra kväll och idag är en dålig? Kan han ha reagerat negativt på semper bifidus?
Påverkade NAN H.A positivt eller inbillade jag mig bara? Borde jag köpa mer?
Uttröttande det där. Hoppas fan dom får in minifom och det snart. Fast kanske borde testa om det funkar utan? Inte konstigt att jag har ont i magen med alla dessa grejer som gnager hål i skallen. ;) -
Jag har provat nutramigen men hon blev inte bättre för det + hon blev mycket hård i magen o bråkade vid matningen o kräktes av nutra så enligt rådgivning gick vi tillbaka till NAN hon äter bättre och inga tecken på allergi. Jag tror det e tarmarna som spökar hon bajsar bra nästan efter varje måltid (ammar ej) men hon får inte ut gaserna och hon rapar väääldigt sällan fast jag försöker länge :( Så är det med kolikbarn de rapar mindre och deras bajs har inga vita prickar och de kräks ej. När jag tog bort minifomen kunde hon inte prutta och då kom det inte bajs heller så igår kväll gav jag 20 droppar och fortsätter ge nu och direkt mår hon bättre och sover någorlunda braLmks0910 skrev 2011-02-08 08:45:54 följande:Inte ammade du?
Om du inte gör det, vilken ersättning kör ni på? På vårat bvc så sa läkarn att det första dom alltid rekomenderar till föräldrar med kolikbarn är att ge mjölkfriersättning. Koliken kan bero på överkänslighet mot komjölken! Ett tips bara ifall ni inte fått den infon :)