Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Lider med er som har små med kolik styrke kramar!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-22 18:25:53 följande:
    Kan det bli bättre ??

Först hade Amadeus feber och hade spytt hos dagmamman när han kommer hem så hade han feber och bajsade lite i blöjan.
    (Förra veckan)
    Sen fick jag feber och hade det i 5 dagar + förskylning och min liltå infektion.
    (Förra vecka) men som än jag har kvar har inte blivit frisk än och det har gått 8 dagar nu ..
    I förrgår började jag hosta och så kommer näsblod och igår hosta och näsblod.
    IDAG kvacknar man upp och springer till toan och skiter och sambon efter JA nu har vi blivit magsjuka !!!!!! Skrikandes jag mår piss spyr inte men kännslan finns.
    Amadeus fick feber IGEN  och igår !!!
    Man får inte änns bli frisk likom ..

usch

ne jag vet, här är det likadant, fast än så länge har bara en varit sjuk i magsjukan!!

• Trollungarnasmamma

God morgon. Ele har varit vaken en stund men ligger fortf i sängen och gottar mej. Koppan sover,det.ät hennes nya smeknamn igår tog det ca två timmar innan hon kom till ro. Fick ta hjälp av alvedon och 150 ml ersättning. Testade nu på morgonen efter amningen om hon ville ha flaskan men det ville hon inte så det är bara på kvällen det saknas. Hoppas hon mår bättre idag. D och jag har mått illa inatt och haft köriga magar,men inget har hänt??? Lägenheten är skinande ren idag iaf . Skönt.

• Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-01-23 10:51:18 följande:
    Hoppas ni kryar på er snart!

Jag trodde inte så små kunde få vattkoppor
    Jag mår bra idag iaf, sambon mår illa säger han...vet inte vad det är & varför det inte bryter ut?

Jo då de kan få det speciellt om de har storasyskon, men oftast är de skyddade om mamman haft det & ammar, men tyvärr hjälpte det inte här...men hon verkar bättre idag, somnar lättare & är gladare
    Mysmamma70 skrev 2011-01-23 11:50:23 följande:
    Huh så kallt... här i Skåne har vi -1 och isen är äntligen borta från vägarna så man kan promenera igen

Cornelia blir fem veckor imorgon, man vill verkligen stoppa tiden! Tungan ute
    Ja så är det här med, men inegn sol

Jaaaa jag vill med stoppa tiden, Nemi är 8 veckor nu, nu får hon inte bli större

Ondar:
    Gud så söt

Nu har nemi fått bada, mat & lite medicin så nu somnade hon gott hos pappa & ligger nu i vagnen,
    Verkar som sagt bättre idag, somnar lättare & är gladare när hon är vaken, pratar en massa & ler med hela ansiktet!! Vår gulle plutta!
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-01-23 14:33:37 följande:
    Gwendylin- du kunde likagärna skrivit om vår Emil! Natten såg likadan ut för oss!

Vår emil har ont i magen o runt fyra ( som vanligt) brakade det loss ordentligt! Det small o brakade i blöjan o det varnog skönt för honom!

Får man sola när man helammar? Eller blir mjölken sur :P
    hahaha :P
    Du får sola, men du kan få lite konstig färg ele spots som ser konstiga ut för hormornerna ele nått, jag fick det med sonen...
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-23 20:55:38 följande:
    Hej kikar in och läser lite...
    Ser att många (nästan alla) är sjuka, och skickar massor av krya på er kramar till er!

Här är vi (peppar peppar) friska, bara jag som dras med min yrsel fortfarande. ASjobbigt! Känner mig inte sjuk annars och jag har en del dagar då jag är som vanligt, som igår, och sen slår det till idag igen. BLÄ!!
    Känner mig mest yr och som jag inte är med riktigt. Lite domningar i armarna tycker jaga tt jag knnt med de sista dagarna.
    Har tid om en vecka till VC....
    Vad otäcktFörvånad fick du inte komma tidigare??
  • Trollungarnasmamma

Nemi är med lite strulig vid bröstet men här vid kvällstid, det varierar hur mycket ersättning hon tar efter bröstet, allt mellan 30 - 150ml så här slängs det rätt mycket mat...men bara hon blir nöjd så

Får se hur länge hon ammar, Nova ammade jag i 3 månader sen delammade tills 4 månader, Elliot ammade jag helt tills han var 4 månader sen dög inte mammas mat alls...blask mest antar jag...

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-23 21:50:24 följande:
    Har kollat järn och bld tryck hos MVC i torsdags. Normal.
    Fick åka till akuten om jag behövde hjälp tidiagre sa dom på VC....
    Okej...hoppas det är inte nått allvarligt, tycker det är läskigt med yrsel & sånt...men det finns väl nått som kan sätta sej i örat, kommer inte ihåg vad det heter...
  • Trollungarnasmamma

Förresten, imorgon kommer vår efterlängtade vagn JAAAA!!! Gud vad jag ska gå denna veckan

Denna veckan har vi inte tid med mer sjukdomar...men barnen börjar bli snoriga, men iaf så är det BVC+mamma samtal, öron undersökning, kalas, dans, bakning, fototagning, handling & sång denna veckan pust! Sätts verkligen på prov som 3 barns mamma denna veckan!!! Iofs går de stora på dagis (om de håller sej friska) en stund 3 dagar denna veckan...

• Trollungarnasmamma

Willes mamma: vi har juh haft enkel vagnarna. Men då har vi bara kunnat gå alla när båda varit hemma. Men nu så

Svar på tråden December Bebis 2010 :)