Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2011-01-19 21:25:04 följande:
    man märker att msn lever iaf, Olivia har börjat vakna åpå nätterna igen. För mig är det skitjobbigt eftrtdom jag gör så mycket eller det är ju så mycket frsm å tbcx. måndag å fredag är Willim ledig å på fredagar är Elliot oxå ledig, det är SÅ skönt att slippa passa bussen då. På tisdagar har EWillim simning , på tonsdsag har Olivia babymassage å på torsdag babisim så det är fullt med aktiviteter. 
    Hur orkar du? Okej om man har bil, men att passa massa bussar....försvinner juh så mycket dyrbar tid, visst ibland om man kan osv är det juh miljövänligt att ta bussen, men med många barn kan det vara omöjligt...
    duktig är du!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

härligt mamma smurfen Nemi och jag ligger fortf i sängen men ska gå upp nu och klä på oss lite och käka frukost.

• Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 09:17:48 följande:
    aaaaahSkrattande  MYS-morron, underbart!

Hon vaknade för en stund sedan, tung blöjja å tom mage*ler* men efter att ha bytt å matat så somna hon igen*S*
    Idag ska jag försöka mig på att ta 1a promenaden ute Glad ,  har inte kunnat promenera sedan jag var i vecka 30-typ, pga fogarna,
    å NU, så här en månad EFTER förlossningen så börjar det kännas bättre,
    så ska ge de ett försök idag, verkar bli sååå härligt väder, å jag lääääängtar UT
    Ja Nemi somnade med sen, men nu börjar hon vakna till liv igen för lite mat

Jag ska med ut på lång runda idag, är jätte fint promenad väder...men har juh fortf inte fått vår syskonvagn Sonen ska juh med, så jag får väl ta bärselen med Nemi i....det är ca -1, blir det för kallt för henne?
    Vad hade ni gjort & tagit på dem små isf?
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 11:58:15 följande:
    har ingen erfarenhet av bärsele, men ta på lager på lager-kläder, å en xtra fillt till de..så blir de för VRMT kan du ju ta av ett lager, å blir de för kallt så ta filten över selen
    (vet ju nu inte om de funkar....men de e principen jag har för vagnen iaf) 
    Okej...så vanliga kläder & överdrags kläder + overall då ele? Nu är det juh typ +6 i solen...
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 13:25:27 följande:
    Ja, de låter ju bra...beror ju lite på hur de blåser oxå, kan ju vara varmt i solen, men sol+blåst kan ju bli till minus, men det kan man ju ha koll på...lättare att ta av ett lager kläder, än att ta på mitt i en promenad=)
    Tog faktiskt bara en overall & sen min jacka som skydd   Hon var inte kall, lite om kinderna men det hade hon nog blivit i vagnen med

sååå skönt med en promenad på ca 80min

Ne inte kul med sjuka barn juh...Upptäckte att Nemi har vattkoppor med Trodde hon skulle klara sej eftersom hon ammar, men inte....hoppas hon inte får magsjukan ovan på det!!

Hur länge brukar det gå innan vi andra insjuknar när en har magsjuka? Känner mej överlycklig idag när vi andra sluppit men känner på mej att vi alla ligger säkert imon...undrar vem som vill ta hand om Elliot då som är frisk :-/
  • Trollungarnasmamma
    mamma smurfen skrev 2011-01-20 17:10:46 följande:
    Alla  sätt är bra, utom de dåliga=)  Å var hon varm så hade du ju lagom med kläder=)

Ang magjukan så sprang sambon 1a ggn på toan kl 04 natten mellan fre-lörd, och jag tog MIN 1a vända kl 21 på måndags kvällen, hoppas VERKLIGEN att  Din Lilla inte får det OXÅ... ska verkligen hålla tummarna...
    Här hemma verkar resten av familjen klara sig från magsjukan (peppar-peppar), men nu TROR jag iaf att det skulle visat sig redan OM någon mer blivit drabbad....OM nu resten klarat sig så var det skönt att "bara" vi vuxna fick skiten!
    Ja jag menar det

Okej, då kan vi fortf åka på det
    Jaaa, verkar väldigt dumt om man får det när man är så liten Vill iofs inte att vår stora tjej ska få det heller!!  Men ist upptäckte vi idag att Nemi oxå fått vattkoppor!! stackarn...märks att hon inte är helt 100.
    ludicrous skrev 2011-01-20 21:00:24 följande:
    2barnsmamma - säg att det blev en 0 för mkt, eller kostade bh'n verkligen 3000??!

Idag har varit en riktig pärs!! Emil har vägrat nått annat än famnen o jag har känt att jag MÅSTE så mkt! Städa tvätta o allt. Emils skrikande och mina måsten gjorde att jag bröt ihop totalt. Lyckligtvis har jag en sambo som säger "skit i städningen o koncentrera dig på Emil! Vill han va i famnen behöver han väl det nu!" oj så skönt!
    Emil o jag slappnade av och han sov mellan 14-19.30!
    Nu har vi haft världens mysstund och nu ska han sova igen :)
    Ja det är juh så man måste tänka egentligen, men det är sällan man tänker så, skönt att han sa ifrån, önskar min med sa det ibland

Nemi har fått vattkoppor
    Än så länge har ingen mer kräkts.....
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-20 21:57:36 följande:
    vad skönt att han sa så.
    Ibland behöver man verkligen att nån säger till en att ta det lugnt och skita i alla måsten.

Min man har ju tagit hadn om precis ALLTING när jag väntade Olivia så nu vill ju jag börja göra lite saker och förösker orka, men jag orkar verkligen inte, jag är verkligen totalt slut runt 4 på em.
    Skulle inte Magnus varit hemma idag för att han vabbar för William så skulle jag brutit ihop idag, verkligen brutit ihop då skulle jag inte orkat mer eftersom natten var ett helvete.
    Nu så sover hon så gott i sin babysitter så jag funderar på att att hon ska få sova den inatt, beror på hur snorig hon är men andingen underlättas verkligen för henne när hon sover i den.

Var på apoteket idag och köpte nezeril + kokslatlösning och nässugare så nu har jag laddat upp för natten, inatt gör det inget att det blir jobbigt eftersom Magnus komemr vara hemma och vabba imorgon med 
    Min sambo är med hemma & vabbar för sonen & det underlättar mycket att man kan dela på stunderna....
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-21 08:51:45 följande:
    Köpte min på Lindex för bara 199:- tror jag det var. Fans flera modeller och priser! Kolla där. Jätteskön och bra!
    Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)
    Ja det där med egentid är ett skit för mig! Man vill ju dela klona sig ibland!

Största har ju stallet där vi delar ett brinnande intresse så där hänger ju jag med henne en hel del och sen blir det ju tävlingar och sånt.
    Mellankillarna är det sämre med BARA tid för dom. Stora har ju fotbollen där hela familjen är engagerad (Johan tränar laget osv) så vi följer alltid med på träningar och matcher allihopa, men HELT själv är det lite dåligt med där...Lilla har ju två dagar i veckan han är ledig från dagis och är hemma med bara mig och A. Då ger man ju honom en hel del tid, även om Agnes är hemma samtidigt!
    Dock försöker jag åka till simhallen en ggn/veckan. Gå ner på stan och se till att dom får göra andra saker som DOM gillar och även om dom inte får göra det ensamma så ligger fokus mest på dom då!

Inte det lättaste när man har ganska många

Moma- Skönt att ni tog ett beslut! Kram

Pickaboo- Styrkekramar till dig!

Har ni sett så söta!!
    JAg som INTE gillar rosa och flick-flick saker, utan är mer rött, basic á la polarn och pyret har fått en liten tjej som passar sååå bra i rosa! Så jag har faktiskt köpt hem lite mer girly saker, bla de här. Löjligt söta!!

Tack tack

Kanon söta små mockasiner Är inte heller så mycket för puttinuttit men endel är helt okej
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-21 14:34:54 följande:
    Funderar på o sluta amma o börja jobba istället! GAH eller amma vill jag ju,men hade varit skönt o få jobba nåndag....jag e så sjukt trött så ja kan somna ståendes o så slut i kropp o själ efter alla sjukdomar man ska dras med hela tiden och behöva bli isolerad hemma. Vill ut NU o träffa lite folk o ha skoj!
    William är jätte snäll osv, men han har börjar visa lite mer svartsjuka eller vad det är,för nästan jämnt när jag sitter o ammar så smiter han i väg o äter kakor o glass osv. Får nog gömma sånt.
    Sen ska han sitta i knät när albin ligger där o ska äta o får han inte sitta där just då så blir han vansinnig. Oh inte ska han lägga sig på kvällen inte för Albin får ju var uppe.

Vill det ska bli vår nu så man kan vara ute o William får lite mer o göra än o bara kolla på film inomhus med sin trötta mamma

Fina bilder på era sötisar tjejer

Emelle: använder du gördel?? De behöver väl inte du hehe!
    Förstår dej gumman, är likadant här, måste komma ut snart bland folk!!  Nemi & Nova blev sjuka runt jul & sen dess har det varit sjukdomar, tror tom jag var dålig lite innan jul. suck suck....nu väntar vi bara på magsjukan vi vuxna, men elliot kräktes tisdags natten sen dess har ingen kräkts...håller tummarna!!

Lite svartsjuka kan det nog vara ja, men det går över men det är jobbigt...I KNOW
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer!!

Idag är det en grundlig städning av hemmet som gäller...bort med alla bacillusker!!!! De stora är hos sin pappa denna helgen med för vi byter tillbaka till de ordinare. Skulle varit kalas varje dag denna helgen men pga sjukdomar återgien så blir det int så.

Ingen mer har kräkts iaf, så nu börjar man tro att man slipper...*peppar peppar*
    Nemi har massa vattkoppor stackarn....hon lider, mest på kvällarna...men ringde barnakuten igår, de är helt underbara där...iaf så kan vi ge henne alvedon när det är som värst...& det är de 3 första dagarna som är värst tydligen...& idag är 3:e. Tycker så synd om henne, ser helt hemsk ut...

Har tagit lång promenader i  2 dagar iaf nu, skönt...ska ta ett städ pass & kanske hinna med idag med...

Hade inte gått ner så mycket denna veckan men lite iaf är på -15,2 ca, så 8 kg till tack!!!

Nehe dax för städning!!!!

kram på er alla, ví är underbara mammor!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)