Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-01-09 20:10:58 följande:
    Jag bävar inför nästa vecka (from 17e) då min karl börjar jobba. Ska jag klara allting själv? *svälj*

Och du som har två småttingar till att ta hand om, fattar inte hur du orkar. ^^ Supermamma!
    Det fixar du!! Ta det i din takt!!

Tack vännen, värmer & höra det!!! Man blir starkare av det!
    delifi2 skrev 2011-01-09 23:20:22 följande:
    usch känner samma.... kommer vara död
    men jag tror mycket på planering

nu väntar jag bara på att olivia ska bli hungrig så jag kan ge tillägg.

kanske ska köpa en bh från hm, har 2 från kappahl
    Ja tycker Hm:s har varit bäst hittills!

O ja, tror med på planering när man har många barn iaf!!!!

Nu blir det frukost här, skulle juh tillbaka i vardagen idag men nepp, sonen har juh vattkoppor!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-10 10:23:07 följande:
    Nån som vet??

mitt avslag slutade för ca 4 dagar sen o i går fick jag en blödning...den är brun/rosa o jätte slemmig o flytande så jag får ha binda på mig nu och sen har jag jätte stark mensvärk.... e de så att det är mensen som är på G?? trots att jag helammar??
    Mena va ju inte ens 1 månad sen jag fick barn,ska man redan ha oturen o få tillbax mensen?
    Så har jag men ingen mensvärk...men jag har inte varit utan en dag sen hon kom...börjar bli segt...

Får med sova så det är skönt, behövs när man har större barn, fast de e klart alla behöver sova men är lättare att sova lite på dagarna med bara en

Nu är det amningsdax!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-10 14:56:27 följande:
    Ibland kan det hjälpa bara någon ler mot en haha :) Usch stackaren, kommer verkligen ihåg hur hemskt det var när jag hade det och jag var typ fyra. Det var mitt i sommaren och jääääättevarmt ute och jag låg inne och hade massa feber och det kliade överallt. Usch! Hoppas han mår bättre snart!

ja absolut!!

ja det är inget vidare usch usch!!

• Trollungarnasmamma
    Maria: Ujj vad dramatiskt Men vad skönt att allt gick bra & att han är hos dej!! Grattis!!
    Tråkigt med sambon, men han får ta igen det sen!! kram på dej!

Ludi: Vad elakt ele egoistiskt.....hade inte gått med på det, ele mjo nu när vi har fler tv apparater, men inte annars....

Idag har det rullat på ganska okej, har fått städa nu på kvällen men så är det när de små tar all min tid på dagarna....
    FK skrämde mej rejält idag, jag skulle lägga in om FP & såg då att jag hade 180/dag i sjukpenningnivå dagar..VA!!!?? blir juh typ bara 1500 i månaden...fick panik, frågade sambon hur vi skulle klara oss om det stämde, då skulle jag vara hemma tills jag slutat amma sen söka ett vik ele nått så skulle han vara hemma resten...då började jag stört lipa & fick ångest...men när FK väl ringde upp så hade jag kvar min sgi som ligger vilande under studierna när jag tar ut FP, men när jag får SP är det de lägsta, så så mycket får man när man är sjukskriven & pluggar....väntar fortf på de pengarna, inte mycket men nått iaf....PHU!

Sonen har fått lite Tavegyl nu de 2 sista kvällarna för han har ont av att de kliar...stackarn...
  • Trollungarnasmamma

Godmorgon tjejer!! Har fått sova bra inatt man känner sej som en annan människa,men jag är bortskämd för jag får oftast sova bra.
    Igår krabbade Nemi en massa, åt lite, gnällde, åt lite gnällde osv. fick ersättning & inte ens det dög första gången...men andra så slurkade hon i sej hela...sen fortsatte det lite sen pangbom somnade hon...hahha ja så kan det vara!

Nu ska jag göra frukost....

• Trollungarnasmamma

Spännande Sussy

Ondar: Ring till dem annars så kan de hjälpa dej första gången, inte så lätt att veta annars...

• Trollungarnasmamma

Okej, tack då vet jag Hon har juh torsk nu så nu måste jag koka efter varje användning men då kokar jag bara nappen!

• Trollungarnasmamma
    alberta77 skrev 2011-01-11 12:25:31 följande:
    Tack vad gulligt!! Ja jag hoppas jag får ont jag med snart. Lite roligare att kunna prata bebis känner jag
    Ja din stackare, det är juh det enda vi pratar om nuFörvånad
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-01-11 17:51:08 följande:
    Däremot har hon lite torsk på tungan. Någon fler som har det?
    Ja Nemi med, inget ha hjälp hittills så på torsdag får hon nog medicin...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)