Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 20:48:45 följande:
    Du är inte ensam men du ska aldrig tänka på att du är en dålig mamma för det är du inte.
    Jag har precis som du har det varje dag och jag är såååå trött jag blir så arg att ajg inte kan hålla mig tyst har sagt flera ggr tyst lägg av lugna ner er osv men NEJ.
    Många har sagt till o med bvc (andas ta time auot) hur då ??!!

Om du har något att lämna dom på dagis dagmamma föräldrar gör det.
    Troligtviss går det bättre för dig att få koppla av liiite iaf.
    Din sambo jobbar precis som min och idag började han.
    Det gick fint idag själv med dottern men så fort sambon kommer hem och sonen så OJ inte kul längre.

Kul med en syskon/tvillingvagn har oxå tänkt på detta med sambon men näh sonen är 2 år men vi har en sittvagn scooter som vi tar när vi är ute med varnvagn med elias i

En sovande bebis hehe gulligt ja som här men har e vaken för det mästa men idag ahr han bara sovit hihi ganska skönt.
    Var liiiite klyftig av mig NYSS haha gjorde disken redan och köket la disken i diskmaskinen och så slipper ajg ta hand om det imon
    Ne detta är inte lätt, ja sambon sa med att det säkert blir bättre nästa vecka när de börjar dagis...lite mer rutiner & så....så ska bli lite skönt med dagis nästa vecka...

vi har märkt nu under denna tiden sen lillan är född att vi behöver en syskonvagn för 2 åringen vill åka vagn för det mesta...skulle gå en promenad med honom, efter knappt en meter ville han att jag skulle bära honom hela rundan...nej tack! perfekt när man ska gå från dagis osv

ja det är bra att tänka steget längre det gör inte jag oftast :s
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 20:53:18 följande:

Juste hoppas det blir bättre för pojken din med horrnhinnan aj lillen då ögon är det värsta ställena att göra sig illa på.
    Kram NhjärtaD

Nu kommer jag inte ihåg men någon sa om ståbräda eller något annat ja jag har en men det är så att när jag tar bort min hårdlift från vagnen har jag nämligen en Sittstol som jag sätter fast på vagnen så ja Elias ligger under utan problem och Amadeus sitter ovanpå på en sittstol på vagnen fast spännd
    Coolt

tack tack vännen!! han somnade nu iaf, hoppas han kan sova nu hela natten...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Vi samsover oxå, visst nu är jag vaken när jag ammar för hon vill att jag sitter upp, & så har hon svårt att somna om i sin säng....Känner ingen speciell oro över det.
    Ibland så har hon somnat innan vi lagt oss & då sover hon i sin säng första perioden av natten.

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2011-01-06 17:36:22 följande:
    Skönt att ni med kan vara sura på varann Inget illa ment, ni verkar vara ett helt underbart par & det är juh mänskligt att vara sura ibland!

Nu har det gått över, och O YES...Vi är väldigt mänskliga. I promise!
    Grattis till vagnen, du ska se att bara du kommer ut och får lite luft och gå på promenader så kommer du känna dig glad och stark
    Man måste får gråta och vara förbannad för att må bra och vara lugn med tror jag!!
    Ja det går över snabbt här med, det är skönt! hahha härligt

Tack! Ja det kommer nog hjälpa en hel del! Försöker släppa lite på mina måsten oxå & planera lite mer ang barnen, måste man nästan med 3 så små.

O ja det är viktigt, annars blir det nog hel knas med en själv!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-08 19:56:56 följande:
    sitter i kö till sjukvårdsupplysningen just nu.
    Oliiva har sovit hela dagen bara vaknat när hon varit hungirg och hon skulle inte ha gjord det utan varit mer vaken .
    Men om hon vaknar av att hon är hungrig & kissar så ska det väl inte vara nån fara? Tänker du på att hon är lite gul oxå kanske?
  • Trollungarnasmamma

Go kväll....

De sista dagarna har varit bättre, men sambon har juh varit hemma & hjälpt till så det är väl därför, igår var jag själv & det rullade på ganska bra...svärmor ringde & stressade lite om att vi skulle komma ner till bandybanan så Nova fick åka skridskor för första gången & det ville jag juh egentligen men Elliot hade juh hoppat över middagsluren så han var juh inte särskilt rolig att ha & göra med..men men, jag åkte iaf...
    Nova var super duktig för att vara första gången!!!

Sen har vi varit på 2 kalas...ikväll har vi bara tagit det lugnt!! Elliot fick juh vattenkoppor igår han med så nu är det avklarat för dem. Meeeen jag som sett fram emot att de skulle till dagis på måndag efter 3 veckor hemma kan nog drömma om det, för han smittar juh tills på tisdag förmodligen....så onsdag blir det väl då ist....

Igår blev Nemi inte mätt på mej sista målet så hon åt ca 70ml ersättning, sov gott på det....sen har hon ätit som vanligt...konstigt.....

Ang sov & ät tider osv så vaknar hon ca
    06-07 & äter, byter blöja somnar om
    10-11 äter, gör henne iordning, myser, är vaken lite
    15-17 äter, byter blöja, vaken lite
    19.30 -23 äter, vaken, ta på pyamas, myser

Kan vaknar nån gång på natten & käka lite men somnar snabbt om efter, tiderna kan juh skifta lite givetvis men på ett ungefär...

Bra att ni pratade om bärsele för hade glömt bort vår har iofs inte haft jätte stort behov av den ännu för hon är en väldigt nöjd tjeja måste jag säga....

Ikväll är hon väldigt trött dock, jobbigt att vara på kalas

Vi har varit i affärer osv för vi har varit tvugna då sambon inte har nått körkort, men som sagt hon ligger nerbäddad & det är ingen som stickt ner näsan osv....får hon nått så är det säkert av syskonen här hemma ändå...

Idag är vårt hjärta 6 veckorHjärta
    Har fortf lite avslag...nån mer som har haft så länge?
    Gått ner 14 kg iaf, bra de!

kram på er!

• Trollungarnasmamma

Godmorgon!

Har haft en av mina sämre nätter inatt, men mest pga av sonen, kliar säkert på hans koppor, han har sååååå många, Nova fick inte alls så många...stackarn...Lät sambon få sovmorgon iaf....snäll är jag, hoppas han uppskattar det iaf annars blir jag nog lite arg

Snart ska jag göra lite frukost med stekt bacon & ägg osv, tycker det är mysigt på helgerna med lite extra, så håller man sej lite mer mättare eftersom vi oftast ska iväg ele nått på helgerna. Idag ska vi till min mamma på middag & kika på valpar som bara är några veckor äldre än Nemi Hoppas sambon håller fingrarna i styr, det kan iaf jag,ingen valp här inte!!!!

• Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-01-09 11:14:31 följande:
    Gott med lite annan frukost ibland. Jag brukar göra scones och kräm på söndagarna. Men nu var det ett tag sen då det har varit skinka, vörtlimpa o tomtegröt på morgonen. Men snart så ska jag börja med det igen! =)
    Ja det är det verkligen, jag är ingen frukost människa så det måste vara en god frukost om jag ska äta mej mätt, nu när jag var gravid & ammar så gör jag det för jag måste.
    Mysmamma70 skrev 2011-01-09 12:35:50 följande:
    Är det någon mer än jag som alltid bara ammar ur ett bröst vid varje måltid?
    Det gjorde jag med mina två första, nu äter Nemi från båda.
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-01-09 09:59:47 följande:
    Majorima: det går bara sämre och sämre med amningen, så jag försöker pumpa ut nästan varje mål. Ska ringa amningsmottagningen imorgon för det är ohållbart att fortsätta med det.
    Elliot kissar också vid blöjbyte ibland, men då är det för att han är så arg och tar i så mycket så det bara kommer haha!

NhjärtaD: usch, vattkoppor uppå allt också :( tycker du är himla duktig iaf! Jag förstår inte hur man klarar fler barn än ett haha :)

Stefanie: jag har också tänkt på det där med våtservetter, att dom nog är kalla. Men värmen vet jag inte hur vi ska göra med eftersom vi har två katter som har sin kattlåda på toaletten. Annars kunde man ju höjt värmen på toaletten och stängt dörren. Får fundera på det.

Idag blir vår älskling två veckor!
    Ja, kan knappt titta på honom för jag lider så med honom,han har tom i hårbotten, munnen, pungen & snoppen...

Tack för dina ord, så lite hjälper en så mycket!!!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-01-09 12:57:16 följande:
    beror på hur mycket jag har, å hur hungrig hon är.
    Som idag har hon ätit från 2 vid 10-tiden och nu ville hon ha mat igen men bara från ena, så det kan vara olika från varje gång.
    Med William blev det bara bara 1 boppe varje gång.

Hur många ammningsinlägg gör ni av med varje dag?
    tycker det går åt 1 pkt i veckan iaf
    jag behöver bara byta en gång om dagen, med de andra var det mer tror jag.
    delifi2 skrev 2011-01-09 18:07:57 följande:
    ni som använder bh på natten, sitter era bra?
    min sitter inte bra under natten, brösten ramlar ut och det är allt som ofta fläckar eller blött i sängen, irriterande som bara den.

Vi var ute och gick alla idag mysigt som bara den, använde inte syskonvagen utan vi drog varsin, skönt att komma tu och få lite luft tycker jag, när det börjar bli vår ska jag införa att vi går en promenad varje dag runt den lilla sjö vi har här bredvid. Tycker det kan vara bra så kommer ma ut lite.

Har gjord iordning syskonvagnen nu, så nu är regnskyddet redo och vindskydden oxå.
    Har kommit underfund med att det bästa är att jag komemr gå ner med WIlliam och Elliot först medans Olivia ligger i sin lift här uppe, sätter fast WIlliam går till framsidan så får Elliot passa William, springer upp och hämtar Olivia och sen ner igen.
    För att ta ner både William och Oliva var en lite pärs kan jag säga, det svåra är hur jag ska göra när jag ska ta upp bägge 2.
    William kan gå i trappan men ibland vill han inte och ibland tramsar han och ska upp och sen ner och springa omkring mellan dörrarna.
    Funderar på att springa upp med Oliva en trappa i taget och sen ner och upp med William och sen upp med Oliva nästa trappa och sen ner och hämta WIlliam.
    Mina sitter bra....har HM:s.

Ja det är sååå skönt att komma ut! Hoppas på att syskonvagnen kommer denna veckan. Vi har med lite problem med våran vagn för den får stå i förrådet ute för den kan inte stå i trappuppgången så jag får gå ut & hämta ut vagnen & insatsen kommer vi förmodligen ha här inne i förrådet.

2barnsmamma: så fin han är!!

Majorma: Skönt att du mår bättre, jag mår oxå någorlunda bättre, får se hur det blir nu när Danne min gå till jobbet imon eftersom barnen är hemma fortf Obestämd

Mitt avslag är mest varit som gula flytningar ett tag men nu börjar det blir färgat igen..hur länge ska det hålla på??

Ang skydd så kommer vi köra på kondom nu först sen tar jag nog p-piller när jag slutat amma...får så mycket finnar annars. Hemskt med finnar tycker jag, man känner sej så ofräsh.
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-01-09 19:28:01 följande:
    Har också HMs amningsbhar, men som sagt, en storlek för litet tror jag allt :(

Hur ofta badar ni era små? Emil tycker det är så mysigt att bada, skulle gärna göra det varenda dag. Ibland blir det ju kräkigt o så å då måste man ju typ bada dom..
    Ja det är inte skönt då, fick köpa nya för mina gamla var för små.

Ja men gör det då Nemi är inte så förtjust i att bada så det blir faktiskt bara 1-2 gånger i veckan.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)