Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-11 18:23:20 följande:
    Vad har ni provat?
    linasmama skrev 2011-01-11 18:08:54 följande:
    Sixten har det, pratade med bvc om det men så länge det inte är i gommen och på kinderna behöver man inte göra något åt de.
    Här är det bara på tungan, hon sa att jag skulle ta vichyvatten på en tops och skrapa bort det
    Hon har blivit penslad 2 gånger på BVC & så gör vi som du, fast med kompress.
    ÄlskarNova skrev 2011-01-11 18:34:28 följande:
    nä, stackars! *kram HjärtaHar du någon bärhjälp du kan använda? Funkar det om ni åker en sväng med bilen då och han somnar i stolen? Jag brukar alltid få ta ut honom i vagnen eller bilen för att han ska somna..

riktigt så illa som du har inte jag..  han sover vidare när man kommer innanför dörren. Men annars är det bara då han sover på dagen..sen är det bara 5min här och där. På natten sover han dock ganska bra, jag liggammar så han äter när jag sover typ. Obestämd 
    Men Arvid är väldigt gnällig emellanåt och man måste jämt underhålla honom, har liksom inte ro att bara ligga och "underhålla" sig själv. Gör era små det? 
    Ne vår tjej sitter inte länge i  babysittern ele i babygymet  ele nått, men hon sover fortf mycket på dagarna...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Förresten är nån bra på storlekar?  Om man har storlek 40, vad har man i jeans då ungefär? typ 30/34 ele så.

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-12 14:00:17 följande:
    NhjärdaD: va de din dotter som hade torsk? Hur vet man att de har de? Albin är lite vit på tungan,men inget som luktar eller så.
    Ne först luktar det inte illa, är när de har haft det en längre tid, börja behandla med vichy nu direkt så kanske det försvinner fort

Nemi har fortfarande det & får nog medicin för det imorgon på läkarbesöket.
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-12 14:24:46 följande:
    tror du att det är torsk då?? alltså han e inte jätte vit,utan lite vit längst bak på tungan! Sambon ska till BVC med honom i morron o väga o mäta,ska be honom fråga om de kan va deObestämd
    Låter som det, Nemi fick men först längst bak på tungan sen sprider det sej....ja fråga där, men är 99 på att det är det
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-12 19:00:09 följande:
    Amadeus hade inte torsk utan han hade svamp det är små små vita prickar inne i munnen och läpparna .. detta fick han bort med hjälp av en kräm från bvc som var lila blå och hemma fick han ta vichyvatten och dudda med tops och sen koka napparna och flaskorna.
    Om han skulle ha ammat mig skulle jag ha fått det på brösten ..

nikka:
    Du är inte misslyckad det kan bara kännas så då du är stressad av vad alla andra tycker och känner om just ammning.
    Du ska bara ta det du kan och inte tvinga..
    Se bara till att dricka massor och ät lite mer men oftare så det kommer mer mjölk.
    Detta fick jag som tips..

Jag delammar ger det jag har i brösten och ger flaska om han vill ha
    Han får då i sig 65ml och 12ml ++ ammning båda brösten tills mjölken är slut.

Willes mamma:
    Fy hoppas det försvinner snabbt och du mår bättre ..
    Hur kom det sig att du fick infektion ?
    Krya på sig kram
    Men torsk är väl svamp, Nemi har fått samma behandling som Amadeus fick.
  • Trollungarnasmamma

Usch vad jobbigt med krabbande små magar Hoppas det löser sej snabbt för er!!

Vichyvatten kan man ta på bröstvårtorna med om man får svamp ele innan man är smittad oxå för att undvika det

Usch blev så besviken igår, vi fick vagnen & det var fel, en Carena ist för en Babytravel....vi satte ihop den & övervägde att behålla den ändå, men handtaget var så högt upp & ej ställbart, gick upp till brösten på mej nästan..inte så skönt att köra så, sen gick famhjulen i varann ibland...så nu hoppas jag att vi får en babytravel ist iaf & snaaaaart, känner men lite låst här med barnen....kan juh knappt gå ut för får inte sonen köra snowracern så  vill han sitta i vagnen, inte lätt att köra två vagnar & dra en snowracer hur bra mamma man än är Tungan ute
    tråkigt som faaan iaf....

nu har barnen varit hemma i 4 veckor....pust, de är så överaktiva så jag vet inte vart jag ska ta vägen, & de har juh haft vattkoppor med så det har inte varit så lätt att hitta på så mycket...

Idag var vi iaf på läkarbesök med Nemi Allt var så normalt så! Hon fick medicin nu mot torsken...mytostatin ele nått 4 ml om dagen i omgångar, var rätt mycket & ska dessutom droppas...tog en stund...spottar ut endel med...
    Nu ska vi bara gå varannan vecka & så ska vi gå på babymassage

Hon börjar vara vaken mer & mer nu & pratar lite & ler en massa, såååå myyyyys verkligen en go liten tjej!!

Grattis Suzzy

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 21:13:12 följande:
    Ifall jag arbetar? Jag arbetar 24h/dygnet. Varför? Jag är MAMMA. Jag är kock, städerska, lärare, barnflicka, sjuksköterska, hantverkare, rådgivare och tröstare. Jag har ingen semester eller andra lediga dagar. Jag arbetar dag och natt. Jag har jour precis hela tiden. Säg mig bara att din uppgift är svårare än min!
     STOLT MAMMA

Nåh flickor visst jobbar vi hahaha inte är vi arbetslösa iaf
    ahh, den är mycket bra!!
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 10:58:47 följande:
    de ringde från sjukan idag angående mina prover då jag va där,de hade fått svar nu. o det jag drabbats av heter barnsängsfeber. vilket namn
    usch, vad det inte det mammorna kunde dö av förr?? Innan det fanns medicin såklart bli inte rädd nu
  • Trollungarnasmamma

Har läst att när de är så här små så känner de inte av nån växtvärk, brukar komma runt 2-3 års åldern....Nova har haft perioder med växtvärk

Willesmamma: Ja det är tur vi lever nu

Usch blir så nojjig när lillan ligger med sin älsklings filt & drar den över ansiktet men hon älskar det, men jag är rädd att hon slutar andas

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 13:36:54 följande:
    ja där ser man,så olika de är mellan alla landsting / privat.

åh här har de bara en liten plätt där de får ligga på under värme  o sen får man lyfta de barnen till ett annat ställe där de ska vägas o mätas, tycker de annars e svinkallt i rummet
    NhjärtaD skrev 2011-01-14 13:26:12 följande:
    Har läst att när de är så här små så känner de inte av nån växtvärk, brukar komma runt 2-3 års åldern....Nova har haft perioder med växtvärk

Willesmamma: Ja det är tur vi lever nu

Usch blir så nojjig när lillan ligger med sin älsklings filt & drar den över ansiktet men hon älskar det, men jag är rädd att hon slutar andas
    gud ja, jag e med så himla nojig över att Albin ska få något över ansiktet

Ja läskigt

3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 13:31:29 följande:
    Du ska inte vara rädd min sover med sin snutta över ansiktet och jag vet att inget händer jag har mamma instikten hur det nu heter hahaha
    Amadeus gjorde samma sak och ÄN idag har han snuttisen o sover med
    Dom vet när det är jobbigt och tar bort den eller skricker ..

Jo jag springer & kikar hela tiden, men de behöver väl inte vakna utav det, de kan väl lika väl somna in??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)