December Bebis 2010 :)
Man rekommenderar väl "tjockare" mat till de som spyr mycket.. Pröva du med gröt. 
Man rekommenderar väl "tjockare" mat till de som spyr mycket.. Pröva du med gröt. 
Tim i sin stol, hoho. Han ser så stor ut genast..

Hon antydde väl verkligen inte att du skaffar barn för bidrag 
Jag ger honom ungefär 1och en fjärdedels portion, för en portion räcker inte! Antingen är min grabb stor i maten eller så är portionerna "för små".
Så alltså 1,25 dl vatten och nästan 6 msk gröt. På ett ungefär.

Jag gav Tim smakisar i ungefär 3 dagar, dubblade sen portionen och sen efter 3 dagar till blev det hela portioner. Nu har han ätit hela portioner i 3 dagar + ersättning. Svårt att veta hur mycket man ska ge bara, han kanske vill ha ännu mer för att stå sig.. Får testa mig fram 
Nja, hela natten har jag svårt att tro att han står sig, han vaknar alltid minst en gång... Kanske om jag smäller i honom två portioner, haha!
Jag kanske åt för kaloririk mat så att jag fick "snåla" in på annat.. 

Laxgratäng!
4 laxfiléer
ca 1½ dl creme fraiche
ca 1 dl grädde
Chilikrydda (antingen chilipeppar eller färsk chili som du hackar - snuskigt gott)
Vitpeppar & salt
Citronsaft/citronpeppar
ev vitlökskrydda eller så
Gratängost
Lägg filéerna i en gratängform, salta och citronpeppra, ev vitlökspeppar eller likn. Rör samman grädde, creme fraiche, chili, salt och vitpeppar, låt gärna denna "sås/fyllning" stå och dra ett tag för bästa smak. Sätt ugnen på 225grader sålänge eller om du gör det innan.
Häll sedan såsen över filéerna och toppa med gratängost, gärna en med lite smak. Laga till i ugn i ungefär 40 minuter, tills osten fått fin färg. Färdigt!