Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-04-09 11:05:25 följande:
    Ja eller hur, usch. Är så ledsen på dom så det finns inte :(

Idag ska vi vara barnlediga över natten, vi har precis lämnat Elliot hos farmor och farfar. Har värsta separationsångesten :(
    Jag o Martin ska vara Tim-lediga ikväll och natt också Glad Tycker det ska bli skönt att sova en hel natt och få sakna honom lite. Men vet att jag inte kommer kunna slappna av så bra när vi väl lämnat honom..
  • Karttikeya

TRÖTT! Varit ute hela dagen och hoppat kanin.. Ja ni läser rätt.. Jag håller på med kaninhoppning..... Tungan ute Hade glömt hur kul det är, att vara ute i fint väder och hoppa kanin och snacka skit med alla goa människor man tävlar med (mot) ^^

• Karttikeya

Glutenet borde göra henne lös om hon är allergisk så det är nog bara att ni ändrat kosten överlag som gör henne hård. Tim har det likadant med hård avföring pga gröten. Men idag var det bättre, igår var det stenhårt - stackars liten..

Natten har varit bra här tycker jag.. 20.00-03.45, 4.00-07.30. Sen somnade han om vid 8 och sov till 10 i min famn i sängen, mys!

• Karttikeya

Natten var bra tänkte jag skriva, dagen är kaotisk. Ingenting är bra och äta är inte kul, det bara krånglas.. Må denna dag vara över snart...

• Karttikeya

Vi kör libero här också, ska börja med strl 4 snart, stora killen..

"Äntligen" sover han på soffan! Han däckade efter att ha varit ledsen i tre timmar.. Det slutade med att vi satt och grät tillsammans i soffan.. Ingen aning vad som felas honom idag men ojojoj vad jag glömt hur maktlös man kan känna sig..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-04-11 17:42:40 följande:
    När "kan" man sluta ge minifom? Elliot är ju 3,5 månad och jag vet inte om de gör nån skillnad längre. Flaskan är nästan slut så tror jag struntar i att köpa en ny efter det så får vi se. Vad tror ni?
    Jag slutade strax innan han var tre månader, tror inte den gett så mycket effekt över huvud taget för Tim.. Så jag märkte ingen skillnad alls.. Semperdropparna slutade jag med strax därefter, märkte ingen skillnad heller. Så det ordnade nog till sig av sig själv där i samma veva. Tror att det som gjort mest skillnad är den snällare ersättningen och dr browns nappflaska.. Pröva att sluta, du lär ju märka om det behövs eller ej!

Tim sov nästan en timma efter sitt gråtmaraton, sen vaknade han pigg o glad. Sen kom det typ hundra fisar och lite bajs, var kanske det som satt "snett" och gjorde honom ledsen..
  • Karttikeya
    thegoddess skrev 2011-04-11 20:30:29 följande:
    dr browns nappflaska.. vad är skillnaden mot MAM ? vart kan man köpa dom?

ronjas händer är överallt.. putter ut nappen hela tiden och så vill hon ju gärna hålla i nappflaskan men putter den åt sidorna och ifrån sig. och stark börjar hon ju bli med.
    Vet bara att man kan köpa dom online i lite olika butiker, annars kanske babyproffsen eller så? Skillnaden mot MAM är att dom funkar, haha.. Det är en ventil inne i flaskan som gör att luften åker ut istället för ner i bebisens mage. Mams ska ju fungera ungefär likadant men jag tycker inte dom funkar..
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-04-12 09:20:24 följande:
    Jag måste fråga er en grej. Igår kväll hände något fruktansvärt obehagligt. Vi skulle göra iordning köket för att lägga oss så vi la Elliot i soffan. Efter två sekunder börjar han gallskrika och "hoppa" upp och ner väldigt rytmiskt. Man såg liksom ut som att han gick upp i brygga ungefär, fast väldigt rytmiskt och konstigt. Jag blev livrädd och trodde han fick ett anfall av nåt slag så jag har sovit jättedåligt och tänkt på det medans min sambo trodde han bara blev arg men det där var Elliots skrik han gör när han blir skrämd. Vad tror ni? Nåt man bör kolla upp?
    Hu då.. Du tror inte han blev "skrämd" för att han blev nerlagd? Som att han inte alls var beredd på det liksom? Verkar han annorlunda idag? Har dom anfall brukar det ju sätta spår typ extra trötta, ömma i kroppen... (iaf på vuxna)
  • Karttikeya

Min mens har inte kommit, frågan är ju om den kommer komma övht..? ^^ Satte in en hormonspiral för två veckor sen. Slutade "amma" (pumpa) för snart tre månader sedan.. Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)